..: Vít Bárta: SŽDC může dál stavět na koridorech :..

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.

Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.

Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.

Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.

Zdroj: lidovky.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Šimek Poslat mail autorovi | 13.9.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.09.2010 (11:51)  
Prý rychlík do Salzburku jezíval před korytem 2:05, když doháněl zpoždění, stavěl jen v Táboře. Takže ta trať v současné době potenciál má, stačí jen nečumákovat 5 minut v Táboře a v Benešově
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
13.09.2010 (10:58)  
Vážený pane ministře, jestli za tři roky bude pravidelná jízdní doba Pha-Ta-Cb jen 110 minut,jsem připraven sníst pražec dle Vašeho výběru.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
13.09.2010 (10:55)  
Nevíte jestli vůbec začaly i menší stavby Veselí - Horusice, ČB - Nemanice? Dle http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb.html?district=all&EU_contribution=all&programme=all&total_costs=all&building=all&state=all&corridor=4 to vypadá že ano...

Jsem zveděvý, kdy se začně stavět stavba Nemanice - Ševětín.
13.09.2010 (9:46)  
Ministruv slib 110 min Pha-CB je nesmysl jako hrom bez nerealizace useku Votice - Sudomerice - Tabor a dalsich. Jinak souhlas s p.Simkem
13.09.2010 (9:11)  
Problém slibu, že se do Prahy dojede za 1:50 je, že po dokončení Votice - Benešov, zrušení vaty a nasazení výkonnějších a rychlejších vozidel vyjde zkrácení jízdní doby přibližně 30 minut. Dalších 16 minut se dá zkrátit jen nezastavováním ve stanicích, což by asi neprošlo, zavedením X párů nadvlaků a nebo počítáním jízdní doby do Hostivaře. Uvidíme, jak se ministrův slib naplní.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko