..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
26.04.2010 (12:34)  
Nemá těch souprav nějak málo? Pokud čtu dobře, tak chce zajišťovat dopravu na Masters of Rock. ČD to zajišťují dvěma soupravama 810+4x010+810. Což mi vychází na 6 desir.
26.04.2010 (7:22)  
wifi jela, pravděpodobně přes CDMA od O2. Jen mi na mobilu chvilku trvalo, než jsem zjistil, že se musím nejdřív k jejich mikrotiku přihlásit přes webový přohlížeč (klepnout na tlačítko přihlásit). Myslel jsem, že mi blokují ICQ a jabber, ale pak už bylo vše v pořádku.
registrovaný uživatel wlasta 
26.04.2010 (2:19)  
M: je to tak, jak píše babilon. 300 je jen první vklad, který když projezdíš, potom tam může být zůstatek 0. Samozřejmě něco tam člověk průměrně nechává, ale pokud mám soudit podle sebe a svého okolí, průměrný zůstatek bude někde na úrovni 100 - 200 Kč, tedy oním ročním "poplatkem" je ušlý úrok ve výši řádově několika korun.
Srovnání s ČD, kde člověk zaplatí litr za to, aby mohl nakupovat služby za stejnou cenu, jakou má konkurence rovnou, je opravdu tristní.
26.04.2010 (0:27)  
U SA je minimální první vklad 300 Kč, další vklady na pobočce 300 Kč nebo kartou přes internet 50 Kč. Takže "sponzorování" trvá jen do útraty prvního vkladu, pak je možné dobíjet částkou v ceně jízdenky a tu vzápětí koupit. (Aspoň takto jsem to pochopil z jejich stránek, já s nimi skoro vůbec nejezdím.)
registrovaný uživatel M 
26.04.2010 (0:00)  
dar 990 se mi během 0,75-1 roku vrátí, mám to spočítané

Urcite ano, nepochybuji. Stejne jako nepochybuji, ze se vsem vrati "uver" spocivajici v kreditove jizdence. Do CD se dava rocne 330 korun, do SA (pri trvalem zustatku 1000 Kc** a velkorysem uroku) 100 korun rocne. Skutecne si neodvazuji soudit, co je drazsi forma nakupu zlevnenych jizdenek:-)

**Ve skutecnosti tam lze tusim nechavat castku v radech desetikorun, resp. korun, takze vlastne nevim, o jakej uverovani je tady rec. Pokud je to ale tak, ze kreditova jizdenka funguje jedine za podminky, ze jeji "zustatek" neklesne pod 10000, tak potom to nevyhodne skutecne je:-))

kubajz - dobra poznamka:-))
registrovaný uživatel SYN 
25.04.2010 (23:23)  
ReActor: Možná si třeba i sosnul šampáňa, které tam stevardky rozdávali.
Zajimava spekulace, vy to tak delavate?
registrovaný uživatel DB 
25.04.2010 (23:11)  
Prosím, kde jde sledovat zpoždění těchto vlaků SA RegioJET ??
v Babitronu ani na CD stránkách tyto vlaky nenajdu ...
jsou to vlaky Os300XX ...
registrovaný uživatel DenSha  mail  
25.04.2010 (23:06)  
WiFi fungovala, mezi Děčínem a Jílovým to běželo i přes 1 Mbit/s.
Osobně jsem třeba ocenil informování fírou i personálem o tom, kde jsme, co se děje, proč třeba stojíme a tak.
25.04.2010 (22:39)  
stoujvudce88-úplně s Vámi souhlasím tolik vášně,emocí i urážek k vůli SA která se pokouší dostat na RagioJet nebylo zapotřebí.kraje mají s čd smlouvy na několik let dopředu tak že žádný jiný dopravce se do krajů jen tak nedostane.SA má propůjčené jednotky siemens desiro na tři měsíce udělá ještě propagační jízdy jinych krajích a to bude zatím všechno a bude lepší nechat její hodnocení až v případě že bude provozovat pravidelnou dopravu
25.04.2010 (22:21)  
A co wi-fi, fungovala?
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko