..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   
25.04.2010 (12:00)  
Šmarjá koukám jak se projevuje česká malost a závist,místo popřát úspěch někomu kdo se pustil do boje se státním molochem,kterému jde na ruku politická garnitura,tak mu přát jen to nejhorší a psát jak to nezvládne a pouští se do něčeho co neumí a čemu nerozumí. Každý projekt ,který je v plenkách má svoje mouchy,které se musí vychytat a tady se řeší,že první den nejede na čas? Kolik desetiletí fungujou Čd a taky na čas nejezdí. A to jim SŽDC nehází klacky pod nohy,že?

Dál tady čtu,že někteří by chtěli konkurenci pro ČD,ale jenom korektní a slušnou. A kdo by byl podle vás slušný a korektní? Jančura to není,takže kdyby přišel na koleje Pepek Vyskoč,tak tomu by jste fandili?A jednání ČD je korektní a slušné? Z těch peněz co dostávají na dotacích je mi na zle a já na to ze svých daní přispívám,aniž bych vlak používal (nepoužívám ani autobus ,abych nebyl označen za žlutoidního fandu). Vadí mi ten monopol ČD ,který je tady uměle udržován a jak se někdo do ČD opře,tak je zle. Mě je vcelku jedno jestli bude provozovat vlak Petr nebo Pavel,ale důležitý je ,aby dokázal,že to jde a i kdyby měl fungovat půl roku,tak řeknu ,že je frajer,že do toho šel na svoje náklady a ne ze státní kasou za zadkem,která pokreje všechny ztráty.

K tomu pronájmu souprav a stavbě dep a dílen. V Evropě jsou dnes běžné pronájmy nákladních aut,tahačů,návěsů,kdy zákazník vozidlo nevlastní a pouze řekne ,že potřebuje tahač a k němu mrazák,plachtu nebo cisternu a tu soupravu dostane na přání,samozřejmě se pak nestará o servis,opravy,má vždy k dispozici náhradní vozidlo,takže nepotřebuje stavět žádné dílny,myčky,čerpací stanice a na tom šetří náklady. A jelikož pronajatých vozidel jezdí víc než dost,tak to asi nebude tak špatné. Proto jestli nějak podobně bude mít Jančura pořešen pronájem vlaků,tak jich může mít ze dne na den kolik bude potřebovat bez nutnosti stavby jakéhokoliv zázemí.
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (11:43)  
babilon: pro mě jste člověk, který asi neumí číst??

já jsem Vám vysvětlil proč to tak mám, až mi zařídíte, aby Jančura začal jezdit všude, kde pravidelně cestuji (je to asi deset tras a Jancura jezdí jen na na dvou) pak o žlutokartě začnu uvažovat......
25.04.2010 (11:34)  
zkuste říct Jancurovi, ať mi bezúročně půjčí milion korun, že se mu to vrátí při první návštěvě? asi je to trochu utopie že???
Proč utopie? Pokud mu za to budete prodávat autobusy s 20% slevou, tak se mu to samozřejmě při první "návštěvě" vrátí.
Prostě jste pro mne divný člověk, který klidně utratí tisícovku za to, aby dostal slevu, ale není ochoten ji půjčit, aby dostal prakticky stejnou slevu.
A teď jdu ven - je tam nádherně. Doporučuji totéž. :-)
registrovaný uživatel Dusanh 
25.04.2010 (11:27)  
KK: Tak to já se konkurencí zaklínám :-D

Protože ve VŠECH oborech lidské činnosti konkurence vedla k rozvoji oboru a ke spokojenosti zákazníků. To je naprosto neoddiskutovatelný fakt.

Co je za problém, když si budu moct vybrat, jestli (příklad) pojedu s ČD Praha-Ostrava za X Kč a s nějakou jinou společností za Y Kč? Pokud ČD nabídou přijatelnou kombinaci kvalita cena a ta druhá společnost nabídne "nepřijatelnou" kombinaci (např. skvělý, ale drahý vlak), tak nevidím problém jet s ČD... Naopak, pokud budu potřebovat přijet do Ostravy v čase T a vlak té či oné společnosti tam dojede v "T-rezerva", tak prostě pojedu tímto vlakem, naž abych tam byl dřív a někde neproduktivně čekal.

Co kdybyste nechal zákazníky, aby toto rozhodli?
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (11:20)  
babilon:
A bezúročná půjčka SA by se vám vrátila během první cesty.
zkuste říct Jancurovi, ať mi bezúročně půjčí milion korun, že se mu to vrátí při první návštěvě? asi je to trochu utopie že???
stejně tak já potřebuji, abych měl svoje peníze trvale k dispozici, né aby mi trvale leželi někde na kartě, v zásadě jste nepochopil důležitou věc, In mi poskytne řešení na všechny cesty, zlutokarta ne!! to je to podstatné
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (11:16)  
Dusanh:

já jsem osobně jel busem z Florence na Zličín 2 hodiny asi 4× (cca. rok 2002 večerní spoj do Domažlic) pak jsem radši přesedlal na vlak) tím metrem jsem jel taky mockrát, ale když si můžu vybrat přestup na jednom místě a tahání se s bagáží do metra a pak zpátky, dám přednost přestupu na jednom místě..

já se nezaklínám konkurencí!!!
já se jen ohrazuji proti 2 věcem:
1) aby to dapadlo tak, že skoro každou trať bude provozovat někdo jiný na svůj soukromí tarif a nebude spoluprácovat s ostatními
2) aby tou konkurencí byl Jancura, protože jsem původem zájmový specialista na autobusovou dopravu (nestudoval jsem dopravní školu, ani jsem nikdy nepracoval pro žádnou dopravní firmu, ani pro ČD), znám spoustu špatností, které Jancura v busech provedl, kdyby měl aspoň snahu to přiznat nebo napravit, ale jeho vystupování a jednání založené na aroganci, lži a náfuce..... děkuji nechci, já chci aby na železnici fungovala korektní a slušná konkurence
25.04.2010 (11:11)  
dar 990 se mi během 0,75-1 roku vrátí, mám to spočítané
A bezúročná půjčka SA by se vám vrátila během první cesty.
registrovaný uživatel Kakov 
25.04.2010 (11:05)  
Babilon:
s Vaším druhým příspěvkem zcela souhlasím, ale právě tím chci ukázat, že Jančura vůbec nemusí být nejlevnější.....

dar 990 se mi během 0,75-1 roku vrátí, mám to spočítané
holt CD jezdí i tam, kam žlutý bus nikdy ani nepáchnul, ale na žluté kreditce by mi vázlo trvale několik stokorun, jen proto kdybych náhodou chtěl jet jeho busem (což nechci), abych získal slevu 15/35 Kč

ale jak už jsem psal, já nepovažuji strategii ČD, kdy člověk musí vlastnit slevovou kartu z šťastnou
registrovaný uživatel M.Za  mail  
25.04.2010 (11:04)  
Co se týká toho tarifu u ČD, je sice složitý, ale člověk, když si přečte tarifni nabídky, dokáže si bez jakéhokoliv vzdělání určit, zda bude potřebovat síťovou jízdenku, traťovou jízdenku, zpáteční slevu nebo Slevu pro skupiny, která od tří osob bývá výhodnější než zákaznické jízdné 15+. Tohle bohužel nefunguje u ZSSK a cestování tam bývá velmi drahé
registrovaný uživatel Dusanh 
25.04.2010 (10:59)  
končení busů od Plzně na Zličíně je opravdu nevýhoda

To může napsat jen někdo, kdo nikdy nejel v pracovní den ze Zličína (resp. západního okraje Prahy) do centra. Metro B Zličín-Florenc 24 minut, tj. vč. přestupu z busu a čekání na metro dejme tomu (v pracovní den) 30min. Anebo se třepat busem ucpanými ulicemi někdy 3/4, ale někdy taky hodinu a půl? Mám osobní zklušenosti :-(( Zejména teď, když je kvůli rekonstrukci rozkopaný okruh od Třebonic až ke sjezdu na Barrandov...

A nemůžu si odpustit jednu poznámku, pane Kováříku: v některých příspěvcích se zaklínáte konkurencí (např. v poznámce o aerolinkách to je prostě svobodný výběr v konkurenčním prostředí), ale na druhou stranu se zuby nehty bráníte zavedení konkurence na železnici. Není to trochu schizofrenní?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko