..: Vlaky na Liberecku budou i po roce 2011 zřejmě provozovat ČD :..

RS1, Železná Ruda, foto: Josef Petrák Liberec — Největší letošní výběrové řízení na zajištění regionální železniční dopravy zná svého vítěze: cestující kolem Jizerských hor budou i od 12. prosince 2011 dále vozit vlaky Českých drah. Po vyhodnocení nabídek třech dopravců o tom rozhodlo vedení Libereckého kraje. „Nabídli nejnižší cenu ze všech uchazečů; v té soutěži jsou jasným vítězem," vysvětluje výsledek tendru náměstek libereckého hejtmana Martin Sepp. Státní dopravce tak v soutěži porazil společnosti Arriva i Veolia Transport. Podání vlastní nabídky původně připravovala také brněnská firma RegioJet; ta však svou nabídku nakonec na poslední chvíli nepodala a v medializované konfrontaci obvinila České dráhy z údajného nasazení dumpingových cen.

Náměstek Sepp zatím neupřesnil, o kolik byla nabídka ČD výhodnější oproti konkurenci: „Soutěž není zcela uzavřená, o vítězi musí rozhodnout ještě krajská rada,“ zdůvodňuje stručnost prvních informací. Radní se měli tendru věnovat již minulý týden, nakonec byl však tento bod z jednání stažen. Důvodem mělo být váhání krajského úřadu, zda opravdu stojí o tolik vlaků, kolik původně v soutěži požadoval. „Přehodnocujeme finanční dopady. Soutěž byla vyhlášena v době, kdy kraj hospodařil s přebytkem, proto musíme ještě doladit dopady na krajský rozpočet,“ dodává Sepp s odkazem na momentálně zhoršenou finanční situaci. Zda lze případně očekávat i zrušení soutěže, nechal bez komentáře.

Pokud rada výběrové řízení v aktuální podobě zdárně uzavře, dočkají se cestující na třetině tratí v Libereckém kraji od začátku GVD 2011/2012 výrazného zvýšení kvality cestování na železnici. Podmínky tendru totiž zahrnují i zakoupení a provozování moderních nízkopodlažních vozidel. O jaké vozy či jednotky půjde, zda nové či rekonstruované, nechce zatím vítěz tendru upřesnit. „Dokud nebude soutěž uzavřená, nebudeme ji komentovat,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Do úvahy zde přicházejí motorové vozy RegioShuttle (viz ilustrační snímek vozidla Waldbahn), jejichž akvizici v plánovaném počtu 15 kusů nedávno potvrdil náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

České dráhy ovšem ani po úspěšném tendru v regionu Jizerských hor nebudou v Libereckém kraji jediným železničním dopravcem. Rok před platností nového kontraktu začne mezi Libercem a německým Zittau jezdit společnost Arriva, která vyhrála dříve vypsanou soutěž na tuto relaci. Ostatní kraje zatím s výběrovými řízeními váhají: například Středočeský kraj, jenž objednává nejvíce vlakových spojů, už začal jednání o nové dlouhodobé smlouvě s Českými drahami. „Žádná soutěž ještě nepřinesla na železnici nižší ceny,“ argumentuje náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Robin Povšík, přestože data z praxe tomuto tvrzení odporují. Podle vedení kraje má ale nová smlouva s ČD zajistit jasně stanovený způsob výpočtu ceny za vlakové spoje, a současně garantovat obnovu neodpovídajícího vozového parku.

Zdroj: iDnes.cz


lwq Poslat mail autorovi | 24.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.09.2009 (18:45)  
Tak naštěstí Liberecký kraj zvolil Arrivu. Arriva do Zlínska!
01.09.2009 (0:08)  
Redakce >
lwq to řekl jasně, ale pro ostatní zopakuju: Ta fotka je ILUSTRAČNÍ a ilustruje, o JAKÉ VOZIDLA se může jednat, nikoliv, jak vypadají tratě v Libereckém kraji. Kdybych sem dal brejle na relaci Liberec - Ústí n.L. nebo 843 do Pardubic, budete zase psát, že to přece není RS1, co? Prosím čtenáře o trochu nadhledu. Děkuji.
29.08.2009 (17:50)  
no, nehodí se to do liberce
28.08.2009 (17:09)  
Jiří PEKÁREK: A v čem je problém?
28.08.2009 (15:11)  
Článek je zajímavý, ale foto v úvodu je ze šumavy - D3 Žel. Ruda-město
registrovaný uživatel Horác  mail  
27.08.2009 (23:19)  
Luxian - Ano!
27.08.2009 (0:21)  
Je pravda, že ne vždy je úplně vhodné bránit technické (nebo i jiné) památky za každou cenu, ale tohle je přeci unikát.

V r. 1992 byly sneseny tři unikátní ozubnicové výhybky z dopravny Dolní Polubný a v dalším roce sešrotovány, dnes ozubnice končí před a opět začíná za dopravnou ležící ve spádu 24 promile.. Dopravnu ani již snesené výhybky nezachránilo ani Ministerstvo kultury, které v roce 1992 prohlásilo trať kulturní památkou..
26.08.2009 (23:43)  
tak co takhle tu ozubnici rozebrat? Stejně už ta ozubnice nikdy nebude sloužit svému účelu...

tohle může říct jen naprostý barbar...

jedná se o jedinečnou historickou záležitost, hrozné problémy nastávali již se sundáním zubů asi na dvou výhybkách...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.08.2009 (23:31)  
mates, M: to je hezke, ale ja resil to, zda nejaky kraj usetril. Vysledkem je, ze nikoliv. Presne, jak je to v clanku. Tim ovsem nijak nesnizuji vyznam VR, pouze se nedivim, ze do toho nikdo nejde. Dekuji za pozornost.
registrovaný uživatel DJ 
26.08.2009 (23:19)  
Slovo do pranice - jestli nemohou moderní vozidla jezdit kvůli ozubnici do Harrachova (když bylo v roce 2006 to první VŘ, tak se tehdy psalo o tom, že uvažovaná Desira na ozubnici nemohou), tak co takhle tu ozubnici rozebrat? Stejně už ta ozubnice nikdy nebude sloužit svému účelu...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko