..: Vlaky na Liberecku budou i po roce 2011 zřejmě provozovat ČD :..

RS1, Železná Ruda, foto: Josef Petrák Liberec — Největší letošní výběrové řízení na zajištění regionální železniční dopravy zná svého vítěze: cestující kolem Jizerských hor budou i od 12. prosince 2011 dále vozit vlaky Českých drah. Po vyhodnocení nabídek třech dopravců o tom rozhodlo vedení Libereckého kraje. „Nabídli nejnižší cenu ze všech uchazečů; v té soutěži jsou jasným vítězem," vysvětluje výsledek tendru náměstek libereckého hejtmana Martin Sepp. Státní dopravce tak v soutěži porazil společnosti Arriva i Veolia Transport. Podání vlastní nabídky původně připravovala také brněnská firma RegioJet; ta však svou nabídku nakonec na poslední chvíli nepodala a v medializované konfrontaci obvinila České dráhy z údajného nasazení dumpingových cen.

Náměstek Sepp zatím neupřesnil, o kolik byla nabídka ČD výhodnější oproti konkurenci: „Soutěž není zcela uzavřená, o vítězi musí rozhodnout ještě krajská rada,“ zdůvodňuje stručnost prvních informací. Radní se měli tendru věnovat již minulý týden, nakonec byl však tento bod z jednání stažen. Důvodem mělo být váhání krajského úřadu, zda opravdu stojí o tolik vlaků, kolik původně v soutěži požadoval. „Přehodnocujeme finanční dopady. Soutěž byla vyhlášena v době, kdy kraj hospodařil s přebytkem, proto musíme ještě doladit dopady na krajský rozpočet,“ dodává Sepp s odkazem na momentálně zhoršenou finanční situaci. Zda lze případně očekávat i zrušení soutěže, nechal bez komentáře.

Pokud rada výběrové řízení v aktuální podobě zdárně uzavře, dočkají se cestující na třetině tratí v Libereckém kraji od začátku GVD 2011/2012 výrazného zvýšení kvality cestování na železnici. Podmínky tendru totiž zahrnují i zakoupení a provozování moderních nízkopodlažních vozidel. O jaké vozy či jednotky půjde, zda nové či rekonstruované, nechce zatím vítěz tendru upřesnit. „Dokud nebude soutěž uzavřená, nebudeme ji komentovat,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Do úvahy zde přicházejí motorové vozy RegioShuttle (viz ilustrační snímek vozidla Waldbahn), jejichž akvizici v plánovaném počtu 15 kusů nedávno potvrdil náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

České dráhy ovšem ani po úspěšném tendru v regionu Jizerských hor nebudou v Libereckém kraji jediným železničním dopravcem. Rok před platností nového kontraktu začne mezi Libercem a německým Zittau jezdit společnost Arriva, která vyhrála dříve vypsanou soutěž na tuto relaci. Ostatní kraje zatím s výběrovými řízeními váhají: například Středočeský kraj, jenž objednává nejvíce vlakových spojů, už začal jednání o nové dlouhodobé smlouvě s Českými drahami. „Žádná soutěž ještě nepřinesla na železnici nižší ceny,“ argumentuje náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Robin Povšík, přestože data z praxe tomuto tvrzení odporují. Podle vedení kraje má ale nová smlouva s ČD zajistit jasně stanovený způsob výpočtu ceny za vlakové spoje, a současně garantovat obnovu neodpovídajícího vozového parku.

Zdroj: iDnes.cz


lwq Poslat mail autorovi | 24.8.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.08.2009 (16:40)  
M:
samozrejme, ze cena neni jedinym kriteriem (i kdyz je kriteriem velmi hlavnim), ale pokud vim tak spousta lidi, vcetne zluteho guru Jancury, tvrdila, jak CD jsou drahe a vyberove rizeni prinese nizsi ceny, toto je dalsi dukaz, ze nemaji pravdu
registrovaný uživatel happy 
24.08.2009 (16:37)  
ad Josef Petrák: Já to nečetl, ten článek, ale spíš reagoval na Jnr a Kovaříka. Ten článek z idnesu je dost starej ;)
registrovaný uživatel Budruz 
24.08.2009 (16:14)  
To se dalo čekat, že zase monopolista převálcuje ostatní :-(. Nejlepší by bylo prostě ČD zrušit a nastolit skutečnou konkurenci.

Mimochodem, podle mě je nejhorší, že se vypisují konkurzy na linky, to je pak jasné, že žádná konkurence nebude a jízdné bude pořád stejně drahé a služby pořád stejně nekvalitní. Mělo by se to dělat úplně naopak, na jedné trati by mohl jezdit kdokoliv a jednotlivé společnosti by měly dražit za možnost po kolejích v určitých časech provozovat spoje...
registrovaný uživatel M 
24.08.2009 (16:13)  
„Žádná soutěž ještě nepřinesla na železnici nižší ceny“

Aha, takze cena je jedinym kriteriem? OK, ve Vietnamu nebo Burundi nakoupim dreziny pohanene lidmi a nabidnu se, ze je tam budu provozovat za 30 korun. Jednak dost vydelam, dvak vyvratim slova pana namestka. No a pokud nevyhraju, tak pan namestek vyvrati sva vlastn islova...
registrovaný uživatel happy 
24.08.2009 (16:12)  
Budou to RS, o kterých byla zmínka v jednom článku zde na žp.
registrovaný uživatel Kakov 
24.08.2009 (16:05)  
JnR: ...provozování moderních nízkopodlažních vozidel...
Jen aby si to ČD nevyložily po svém a nenasadily tam RegioZázraky :-/


to musi udat kraj ve svych pozadavcich co je to moderni vozidlo
registrovaný uživatel SYN 
24.08.2009 (15:49)  
Ach jo, to je v čudu, všichni se zaříkávají obchodním tajemstvím a ještě probíhajícím řízením (bude zřejmě probíhat ještě rok a posléze plynule přejde v příští) a kdoví čím ještě a v důsledku toho tu není prakticky ani jedna jediná oficiálně prezentovaná (a tedy snad neoddiskutovatelná) cena. Místo toho tu máme tedy jen různě spolehlivé polooficiální údaje s kterými lze "cvičit" téměř donekonečna a prokazovat jimi téměř ookoliv...
24.08.2009 (15:39)  
PPP - přesně tak, k dumpingu nedošlo, protože nabízená cena byla asi 120 kč místo běžných 60.
registrovaný uživatel JnR 
24.08.2009 (15:38)  
...provozování moderních nízkopodlažních vozidel...
Jen aby si to ČD nevyložily po svém a nenasadily tam RegioZázraky :-/
registrovaný uživatel PPP 
24.08.2009 (15:32)  
Ad ythomas_ct: Ale vždyť ČD už si účtují kolem 120 korun (i za tu 810...).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko