Blansko — Zatopený lom, čistá voda, v letních měsících lákající ke koupání — mnohým lidem se okamžitě vybaví poměrně známá destinace u trati 260 nedaleko Blanska, ze které se v létě stává vyhledávané místo pro odpočinek u vody. Jedná se ovšem také o místo s hustou železniční dopravou a přestože v lomu platí zákaz koupání, zdržuje se v blízkosti tratě běžně množství lidí, kteří se vystavují nemalému nebezpečí od projíždějících vlaků. Situace došla až tak daleko, že bylo rozhodnuto celý areál lomu oplotit.
Ačkoliv místostarosta Blanska Jinřich Král souhlasí, že v lomu je pěkné koupání, jedná se podle něj o nejnebezpečnější vodní plochu v širokém okolí města. Není výjimkou, že se lidé opalují přímo na vypanelované koleji místní vlečky OTV, po níž jezdí vozy údržby, jen pár metrů od hlavních traťových kolejí 1. tranzitního koridoru. České dráhy jako vlastník lomu již nadále nechtějí riskovat a plánují příští rok prostor kolem lomu ze strany od tratě oplotit. O tomto kroku se uvažovalo již několik let, překážkou ale dosud vždy byla nepříznivá finanční situace. Místostarostva však soudí, že si lidé najdou možnost, jak plot překonat. Většina z nich si totiž neuvědomuje, že i samotným přecházením tratě porušují zákon a vystavují se nebezpečí úrazů nejen při vodních radovánkách v lomu, do kterého každý vstupuje na vlastní riziko.
Zdroj: iDNES.cz
V případě Blanska selhal veřejný činitel. Pokud mají lidé zájem se tam koupat, bylo by nejrozumnější, aby tam město ve spolupráci s ČD vybudovalo koupaliště. Samozřejmě že ne na kolejích, ale na jiném přístupném místě. Vstupné a výnosy z pronájmu plochy stánkům by mohly pomoci získat vynaložené prostředky zpět. Zakazovat je vždycky jednoduché, nemusí se u toho přemýšlet.
M: Přečti si zákon o drahách a potom mluv o mrtvých. A na tom nebezpečném nádraží leží lidi rovnou na kolejích?
Georgo: Naprostý souhlas.
Posílal bych tam denně měšťáky s bločkama a bylo by po problému.
Blízkost koridoru je pravda docela nepříjemná, tam by opravdu byl na zvážení ten plot to by asi nebylo špatné. Přístup jen přes koleje je další problém, otázka je jestli existuje přiměřené řešení. Průjezd vozidel po vlečce - pokud je opravdu jednou denně tak to je snad též oboustranně snesitelné. Vlastnictví je otázka - ano kdyby to patřilo soukromníkovi který si tam z nějakého důvodu lidi nepřeje tak holt jeho právo je větší. Takhle to patří firmě kterou 100% vlastní stát, takže nemusí nutně trvat na tom že tam nikdo jiný nesmí.
Počítám že značná část problému je vyvinění se ze strany majitele, aby měl krytá záda že on (ČD) a taktéž úřady (městský) udělaly vše možné pro zamezení možnosti zranění/smrti lidí. Jinak ovšem pokud někdo je ochoten přiměřeně malé riziko podstoupit tak bych mu za každou cenu nebránil... koneckonců srovnatelné riziko většina z nás denně podstupuje když přechází přes ulici, při ton ročně několik lidí umře ale považuje se to za přiměřené a nestaví se úplně všude ploty a podchody.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.