..: Nebezpečný lom u tratě v Blansku bude oplocen :..

Blansko, foto: Václav Růžek Blansko — Zatopený lom, čistá voda, v letních měsících lákající ke koupání — mnohým lidem se okamžitě vybaví poměrně známá destinace u trati 260 nedaleko Blanska, ze které se v létě stává vyhledávané místo pro odpočinek u vody. Jedná se ovšem také o místo s hustou železniční dopravou a přestože v lomu platí zákaz koupání, zdržuje se v blízkosti tratě běžně množství lidí, kteří se vystavují nemalému nebezpečí od projíždějících vlaků. Situace došla až tak daleko, že bylo rozhodnuto celý areál lomu oplotit.

Ačkoliv místostarosta Blanska Jinřich Král souhlasí, že v lomu je pěkné koupání, jedná se podle něj o nejnebezpečnější vodní plochu v širokém okolí města. Není výjimkou, že se lidé opalují přímo na vypanelované koleji místní vlečky OTV, po níž jezdí vozy údržby, jen pár metrů od hlavních traťových kolejí 1. tranzitního koridoru. České dráhy jako vlastník lomu již nadále nechtějí riskovat a plánují příští rok prostor kolem lomu ze strany od tratě oplotit. O tomto kroku se uvažovalo již několik let, překážkou ale dosud vždy byla nepříznivá finanční situace. Místostarostva však soudí, že si lidé najdou možnost, jak plot překonat. Většina z nich si totiž neuvědomuje, že i samotným přecházením tratě porušují zákon a vystavují se nebezpečí úrazů nejen při vodních radovánkách v lomu, do kterého každý vstupuje na vlastní riziko.

Pendolino 680 ČD, lom Blansko, foto: Václav Růžek Blansko Blansko MVTV2-108, lom Blansko, foto: Václav Růžek 560.006, Blansko - lom, foto: Miloš Stloukal

Zdroj: iDNES.cz


city.elefant Poslat mail autorovi | 23.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
23.07.2009 (12:47)  
no tady je zase sranda - krome paceyho to muze byt ze zdejsich kazdymu putna - ale vsichni jsou ti nejchytrejsi, musi na vsechno mit svuj nazor a citi se jako ten nejpovolanejsi ho vsem vnucovat :- ))

tak ja dam taky jeden - jsem spis pro demokracii a zodpovednost kazdeho za sebe, nez vse zakazovat, prikazovat, nicit a zavirat.
23.07.2009 (12:30)  
Mirek Hruška: napísané s týpickým jemnocitom...

ČKD opravené, vzniklo to pri editoch a pôvodný autor za to nemôže.
Z pohľadu vlastníctva je to skutočne tak, ako píšeme: celá parcela patrí ČD. Až za hranicou vodnej plochy začína pozemok, ktorý vlastnia štyri fyzické osoby. Áno, oproti iDNES sme sa skutočne jali to overiť, i keď ste nepochybne presvedčený o opaku :)
23.07.2009 (11:47)  
M : Podle dostupných informací nikdo ... takže ta nebezpečnost je silně relativní.
Ačkoli ti lidé "porušující zákon" nejsou prokazatelně poučení, jak se mají chovat v kolejišti, tak střetnutí stavebních mechanismů s drážním vozidlem – přestože jsou pracovníci stavebních firem prokazatelně poučení, jak se mají chovat v kolejišti – jsou pravděpodobnější... (a taky reálně uskutečňovaná), naposledy Ex 143 22.7. mezi Mosty u Jablunkova a Jablunkovem–Návsí.

Mirek Hruška :

Pokud by se mělo měřít týmž "metrem nebezpečí" na každé akci spojené s různými oslavami výročí, na níž se podílí ČD / SŽDC, šotoušské akce spojené s fotozastávkami na širé trati apod. – tak by se tyhle akce vůbec nemohly konat, protože žádný fotouš nemá "povolení ke vstupu na dráhu" vydávanou SŽDC s.o. Prostor stanice (depa), kam chodí návštěvníci by měl ohrazen plotem, k tomu hejno hlídačů ... takže jít si udělat fotku lokomotivy "z druhé strany" by nebylo možné...

Ostatně, znáte nějaký případ, kdy by došlo ke zranění návštěvníka takové akce z důvodu pohybu v kolejišti ? Nebo snad "zákon ..., Op16 či O2" při těchto akcích neplatí ?

Co například dělá státní (nebo městská) policie, když je to tak nebezpečné i podle místostarosty ? Proč tam nechodí vylepšovat státní (městský) rozpočet ukládáním blokových pokut podle přestupkového zákona za porušení zákona o dráhách.
registrovaný uživatel pacey  mail  
23.07.2009 (11:45)  
Mirek Hruška: Měl jsem na mysli podchod na nádraží, pak stačí přejít jen jednu kolej, po které jsem vlak videl jet jen jednou a to ve vycházkovém tempu. Že člověk porušuje zákon je věc uplně jiná.
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
23.07.2009 (11:42)  
Mirek Hruška: doporučuji se oprostit od svatého zápalu a ještě jednou si přečíst můj příspěvek. Píšu tam totiž, že koupaliště by mělo být vybudováno "ne na kolejích, ale na jiném přístupném místě". Měl bych ještě dodat "na jiném, bezpečně přístupném místě".
23.07.2009 (11:28)  
Drobná poznámka k článku. Je sice krásné někde z něčeho čerpat, ale proč jsou potom k podivuhodně normálnímu článku na iDnesu "bulvárně" přimýšleny hovadiny? Na železničním serveru bych čekal spíše opak, že budou novinářské články opraveny a doplňeny správně.

Například věta Není výjimkou, že se lidé opalují přímo na vypanelované koleji místní vlečky ČKD... na iDnesu vůbec není a byla zjevně přimyslena autorem. Navíc o vlečku ČKD se v žádném případě nejedná!! a není mi jasné kde na to autor přišel. Jde o kolej OTV.

A rovněž na iDnesu je napsáno toto Lom zčásti patří Českým drahám a ty už dál nechtějí riskovat zdraví lidí. a ne jak je uvedeno zde, že jsou jeho vlastníkem.

pacey: Je zajímavé jak někdo píše neschvál zkreslené informace z místa kde zřejmě bydlí. Tato přístupová cesta tam je, ale zde jde o otázku kudy ti lidí chodí. Jezdil jsem tu trať 15let, tak mi nemluv o tom, že to tam neznám. O 100metrů? A není náhodou regulérní přejezd pro lidi až na Blansku městě? To že přecházíš na nádraží namísto na trati tě omlouvá v čem? A že jezdí 3km/h. Ano právě kvůli těm indviduím co se tam chodí koupat. To, že lidi leží i pod dráteníkama hraničí už s debilitou.

Czechdave: Jste při smyslech když srovnáváte městskou trať v Indii a 1.koridor v ČR? Postavíme tam koupaliště. Skutečně nápad za všechny prachy a jelikož by nám stejně lidi stále chodili přes koleje, tak postavíme i podchod ne?

SYN: To Vám stále nedochází, že v lomu je zákaz koupání a ty cestičky tam nemají co dělat.


Já bych to z mé strany uzavřel následovně. Nad některými příspěvky skutečně zůstává rozum stát. Podivuhodné, že to jsou často ti stejní, kteří když ČD vymáhají náhradu škody za sebevraha, že je to hyenismus a mělo by se to zakázat, kteří říkají, že by se měli tratě oplotit aby tam lidi nemohli lézt ....
registrovaný uživatel SYN 
23.07.2009 (11:28)  
TTtrain: předpokládám že veškerá aktivita která by směřovala jenom (jako že by neměla jiný zdůvodnitelný účel) k zlepšení koupání na místě které není určeno ke koupání je nanejváš pochybná a vydání peněz ze státního/obecního pro takovýto účel by jistě bylo snadno napadnutelné, tudíž si to nikdo nelajzne. Sned jedině že by soukromý mecenáš darem, ale to i tak určitě bude narážet na to že by to bylo na pozemku jiného vlastníka...

Když jsem si to teď prohlédl podrobněji na fotomapě tak mě osobně zaráží jedna věc - přestože na západním břehu (za řekou a tratí co jde víceméně po jejím břehu) je nemalý počet budov a zahrad, i nějaké ty ulice, tak dost výrazně chybí možnosti přechodu/přejezdu přes bariéru kterou zajisté představuje koridorová trať! U nádraží nic, půl kilometru dál u stanice město úrovňový přejezd, o další vicenež kilometr zase úrovňový přejezd... může se pak někdo divit že jsou vidět zhusta vyšlapané cestičky přes trať?

Já bych řekl tak jak na úplném začátku diskuze psal Zel.am, ke koridorovým kolejím dát plot (to je takjaktak rozumné), dráteníci a lidé dají navzájem pozor a hned u staniční budovy zvážit stavbu malé lávky pro pěší, která nebude sloužit primárně pro koupající se ale obecně pro kohokoliv kdo v daném místě chce překonat trať a nechce chodit kilometr navíc (těch lidí tam mimo koupajícich ještě pár bude co chtějí i jinam a tohle jim může prospět). Na právním statu quo se nic nezmění, reálně se situace zlepší i zbezpeční a výdaje budou obhajitelné formálně ne pro účely koupání (a dosti nízké)...

Edit: pokud to jde nádražním podchodem tak moc není co řešit.

Mirek Hruška (výše): mluvím o cestičkách o kilometr dál severněji, nejspíš k zahradám. Pokud tam jsou tak naznačují potřebu tam trať překonávat. Obecně není nejlepší postup to zakázat ale lepší je to bezpečně umožnit... To že se někde postaví (nákladně zrekonstruuje) trať a o takové drobnosti jako možnosti jejího překonání se nestará (respektive nedostatečně) je pak jeden z důvodů proč se lidi tak brání stavbám (rekonstrukcím) dalším, pak z toho máte ciráty při schvalování kdejaké reko neřkuli novostavby. To je řetězec příčina-následek, důsledky leckdy hodně nepříjemné...

K samotnému faktu koupání v lomu - máte orientační představu proč je to zakázané? Není to hlavně o tom že aby to bylo oficiálně povolené tak by to muselo mít záchody, dozor, rozbory atdatd, což jsou z větší části pseudodůvody které se v pohodě řeší cedulí "na vlastní nebezpečí"
registrovaný uživatel pacey  mail  
23.07.2009 (11:18)  
Jen pro vysvětlenou těm, kdo píší o něčem, kde nikdy nebyli.
Jediná přístupová cesta není přez koridor. Dá se jít nádražním podchodem a přijík k lomu bezpečně z druhé strany po cestě, která se pak napojuje na ty koleje pro dráteníky. Je tam jen závora a dopravní cedule zákaz vjezdu. Nic, co by bránilo vstupu pěších tam není! To že někdo chodí přez koridor, aby si to zkrátil o 100m je už jeho problém.
A dráteníci opravdu nikoho ,,sejmout,, nemůžou, páč tam jezdí tak 3km/h
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
23.07.2009 (11:11)  
Mirek Hruška: Měšťáci tam nepojedou, nejedná se o městský pozemek, nemají tam tudíž žádné pravomoce. Musela by tam naklusat železniční policie, jestli ještě něco takového existuje, případně policie republiková.
23.07.2009 (11:10)  
Co vlastně řešíte? Jedná o uzavřený pozemek ČD, kam nemá cestující veřejnost přístup a tudíž tam nikdo nemá co pohledávat. A že je tam prima koupání? V Žofínském pralese je jistě také pěkný les a přesto je respektován zákaz vstupu.
Osobě jsem měl tu čest vidět v parném létě pendlující zástupy koupání chtivých lidí, kteří suveréně přecházeli přes staniční koleje, kde vesele projížděli pendolina a mezinárodní rychlíky a nestačil valit bulvy. Takže bylo na čase tomu konečně udělat přítrž, aby si někteří jedinci konečně přestali plést demokracii za anarchii a já tomuto rozhodnutí rozhodně tleskám.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko