..: Posilová pendolina, výhradně formou následu :..

680.002 zkouškaOstrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.

Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.

V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.

Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 19.12.2008 (14:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
20.12.2008 (14:28)  
xAnri05: musim Vas vyvest z hlubokeho omylu. Pendolino na severni vetvi vydelava nejen na provoz ale i na odpisy. Jizni vetev je v hluboke ztrate a tak vlastne severni vetev dotuje jizni a vysledkem je celkova ztrata. Ono totiz nasazovani na jizni vetev je prosazovano urcitou skupinou Na nabrezi. Ve vysleku je to jen Potemkinova vesnice stejne, jako byla puvodni myslenka nasazeni jednotek 680 na relaci Berlin-Praha-Viden. Na jizni vetvi zrejme dojde jiz realne ke stazeni z SC Slovenska strela jelikoz Slovenske drahy nemaji z ekonomickych duvodu o provoz Pendolina na tomto spoji. Rakouskym draham 680 take prilis nevyhovuje z technickych i dalsich aspektu. Vyjma technickych je to napriklad nedostatek mista pro zavazadla pro provoz v kategorii EC. V Rakousku dokonce jiz v ramci pripravy tohoto grafikonu padl navrh vyradit oba dva pary spoju z kategorie EC.
registrovaný uživatel koyot 
20.12.2008 (13:27)  
Argumenty, že při sedmi kusech to nikdo nepotřebuje moc neberu. Tyhle jednotky se kupovali s tím, že v budoucnosti budou jezdit 250 nebo kolik, mělo se počítat také s tím, že v budoucnosti bude těch jednotek víc a budou se muset spojovat.
registrovaný uživatel tenzor 
20.12.2008 (13:21)  
M: Přinejmenším mají šanci si na sebe vydělat (rozhodně pokud jezdí s vysokou obsazeností). To se o Potěmkinech říct nedá, v tento moment už by nejspíš nemohly být výdělečné v libovolném časovém horizontu i při 100procentní obsazenosti, což je sci-fi i přesto, že se ČD do nich lidi snaží dostat jak se dá.
registrovaný uživatel Qaws 
20.12.2008 (12:29)  
laibr: a nevšiml sis náhodou obsazeností pinďů? (jen pro zajímavost;)
registrovaný uživatel dohlib 
20.12.2008 (10:40)  
Souhlasím s názorem, že posílat dvě jednotky za sebou, když není zcela vyčerpána kapacita jedné soupravy, je špatné hospodaření a nevhodný marketingový tah.
Vhodné to je asi až tehdy, když je každé pendolino zaplněno alespoň ze 2/3...
registrovaný uživatel laibr 
20.12.2008 (0:01)  
to babilon: dnesni sc 509 nejel spojeny, jela dve pendolina asi 5 minut po sobe. v pardubicich mi kvuli mhd o "par schodu" ujela hungaria na usti, tak jsem jel kosicanem na hlavni a dal krusnohorem. prave pohled na dve pendolina u 5. nastupiste me zarazil, informace z rozhlasu o zdvojeni jednotky zaznela asi dve minuty pred odjezdem prvni soupravy jako live-hlaseni
19.12.2008 (23:59)  
Pendolina ČD jsou technicky vybavena pro vícečlenné řízení při spojení (nejvýše) dvou jednotek, tak praví technická literatura. Jestli se o tom vůbec někdy uvažovalo, je druhá věc, myslím že jen teoreticky při úvahách o zajíždění do Berlína (v úseku Drážďany - Berlín posíleno o druhou soupravu). Každopádně se "divím", že funkční zkouška vícečlenného řízení nebyla předepsána při schvalování typu.
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (23:46)  
Miroslav Zikmund - zatimco vsechna ostatni nepotemkinovska zeleznicni vozidla si na sebe vydelaji? Tak to mi spadl kamen ze srdce:-))
19.12.2008 (23:27)  
Pendolina byla spojená pouze mechanicky, nikoliv elektricky.
19.12.2008 (23:09)  
V diskusním fóru se píše, že ta pendolina jela spojená. Tak jak to tedy vlastně bylo? Viděl je někdo na vlastní oči?
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko