..: Posilová pendolina, výhradně formou následu :..

680.002 zkouškaOstrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.

Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.

V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.

Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 19.12.2008 (14:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.12.2008 (23:03)  
Dusanh: pendolina si udajne vydelaji na provoz. Na odpisy nikoliv. To je dusledek toho, ze na nasazovana vozebni ramena je Pendolino zbytecny luxus (myslim sever). I kdyz - co si na draze vydela na odpisy, ze? Elefant ne, snad regionova.

Apropos, aby si Pendl vydelal aspon na provoz tak musi jezdit - a ne v depu cekat na experimenty se svazovanim jednotek.
19.12.2008 (23:01)  
Dusanh : samozřejmě, Potěmkiny si na sebe nevydělají.
registrovaný uživatel Raquac 
19.12.2008 (22:47)  
Dusanh: Moznost spojeni dvou souprav je celkem zajimava otazka. Kazdopadne sprahla jsou osazena elektrickymi kontakty a cosi (schovane v prislusne ochranne hadici) k nim vede. Vypada to, ze minimalne viditelna cast HW na vozidlech je...
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (22:39)  
Dusanh - vono o tom nikdo nepremejslel hlavne z toho duvodu, ze jich nemame padesat... Tezko planovat spojovani jednotek, kdyz ti vychazijou akorat...

EDIT: Kolega pode mnou holt pise rychlejc:-))
19.12.2008 (22:37)  
Ad spojování při 7 kusech je reálná potřeba spojovat častěji než 1 krát za rok? No to by byla drahá sranda.
registrovaný uživatel Dusanh 
19.12.2008 (22:09)  
Ad nemožnost spojení dvou souprav - další důkaz naprosté nepromyšlenosti a nesystémovosti nákupu Pendolin. Nikdo toto neřešil, nikoho to "nenapadlo" atd... Prostě bordel na kolečkách. A to nemluvím o velké revizi, kterou budou muset Pendolina projít po cca 3Mkm. Cena je údajně několik set MKč na jednotku. Kde na to Černá Díra vezme peníze? Vydělají si vůbec Pendolina sama na sebe???
registrovaný uživatel junkrs 
19.12.2008 (21:24)  
Ono s tím nasazením či nenasazemím náhradní soupravy to není žádná sranda a nemůže se s tím čekat na poslední chvíli, jestli se pravidelná souprava naplní nebo ne. Prostě se předpokládal větší nápor cestujících, tak se připravila posilová souprava "tečka". Víc bych se v tom nerejpal.
K tomu zvýšení kapacity soupravy Pendolina zdvojováním - pokud se toto nevyzkoušelo při zkušebním provozu nebo to vůbec u činných souprav není možné, tak to je pořádnej "provar" a dosti to tyto soupravy znehodnocuje. Nebo nepočítá se (nepočítalo se) s přikoupením vložených vozů, aby aspoň některé soupravy jezdily třeba jako devítivozové?
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (21:14)  
Poloprazdna Bohemia byl taky dusledek zruseni slevy RailPlus?
registrovaný uživatel sAd 
19.12.2008 (20:59)  
Josef Petrák: Jenom jestli ta nevyprodanost nebude následkem bravůrního tahu marketingu ČD a zrušení slevy RailPlus a ani bych se nedivil, kdyby ten posilový spoj byl jenom jako Potěmkinova vesnice, aby se ukázalo, že i za plnou cenu je obsadí.
Jinak dneska ráno jsem jel směr Ostrava Bohemií a vlak byl poloprázdný.
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (19:59)  
Tak pokud soucet lidi v tech dvou vlacich byl MENSI nez kapacita jedne soupravy, tak potlesk beru zpet a naopak kroutim hlavou... (puvodne jsem vyprodani prvni soupravy mel jaksi za samozrejme)

Pokud jde o ten sobotni vlak, tak zcela prazdny asi nebude, ale jde o to, kolik "neuspokojenych" lidi vlastne pojme - jinak receno, kolik lidi z nej by nejelo ani spojem drivejsim, ani pozdejsim. Tak ci onak - hlavne ve svetle spoje dnesniho - bud mi neco unika nebo by to chtelo nejake vysvetleni:-)
Predpokladam, ze kdyz SA vypravuje posilove busy, tak to neni tak, ze v kazdem z nich jede po 25 lidech...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko