..: Posilová pendolina, výhradně formou následu :..

680.002 zkouškaOstrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.

Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.

V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.

Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 19.12.2008 (14:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
21.12.2008 (17:31)  
Jen by mě zajímalo, kolik lidí denně jezdí z Prahy do Lince. Uživilo by se tam Pendo?
21.12.2008 (17:24)  
Pane Miroslave Zikmunde,vzdávám Vám tímto nejvyšší formu ocenění, že jste vůbec ještě schopen reagovat na ty příspěvky. Vřelé díky.
registrovaný uživatel M 
21.12.2008 (16:29)  
MZ - a o kolik trid byly (transalpiny) nad ICE? Pripadne, pokud byly tak vyborne, tak proc uz nejezdi?
A co ty odpisy?
21.12.2008 (16:06)  
MZ: naprosto a zcela s Vami souhlasim, jedine do Lince by se plne vyuzila "zasadni" Potemkinova vyhoda a Praha by konecne ziskala rozumne spojeni na jih.

O kolik by to mohlo byt rychlejsi nez soucasne EC nevim, ale treba 30-45 minut by to klopidlo mohlo nekde ziskat. A kapacita by v teto relaci taky mohla postacovat.

Ceskym Draham samozrejme nikdo nebrani provozovat kategorii "Supercity" v umytych a pravidelnych vlacich ve standardu Bmz/Amz...
21.12.2008 (13:34)  
Vzato do důsledku, která hnací vozidla se v rámci praktického provozu řídila dálkově. Historicky se jezdilo na kabel na M 296.1 na Vindoboně (pomíjím motorové jednotky GANZ Hungaria, resp. elektrické jednotky), pak na rychlících České Budějovice - Brno - Plzeň, resp. Brno - České Budějovice (M 286.1) a na rychlících do Trutnova a Broumova. I vlaky jezdící v minulosti pravidelně "dvojmo", buď M 262.0 nebo klasické soupravy tažené motorovou lokomotivou (T 478.1,3) – např. českobudějovické páteční vlaky R 530/535 a nedělní R 532 jezdily obsazené strojvedoucím nebo dokonce i pomocníkem. Pravidelně "na kabel" se začalo, pokud si vzpomínám jezdit s lok T 478.4 na trase Praha - Plzeň, pak se začaly dvojmo vozit rychlíky na trase Hradec Králové - Liberec s tím, že strojvedoucí byl na vedoucím hnacím vozidle, na "vlakové" lok jezdil po nějakou dobu alespoň pomocník strojvedoucího. "Odvahu" jezdit s hnacím vozidlem zcela neobsazeným našly Č(S)D mnohem později.
V elektrické trakci se jezdilo dvojmo na kabel na ŠRT, jak to bylo s personálním obsazením nevím. Na kabel jezdily lok E 479.0 patřící SHD.

M : Asiaté by se svými zavazadly pochodili v jednotce BR 4010 ÖBB "Transalpin", kde byl (dnes už bohužel) velký prostor mezi "opěradly sedaček". Transapliny, i přes svoje stáří, byly o kvalitativně o nejméně o jednu kategorii výše než Potěmkiny.
21.12.2008 (12:55)  
Ta páteční pendolina 509 nejela těsně za sebou, neboť v Běchovicích se mezi ně vklínil EC 177 (až do Třebové) a v Pardubicích ještě Ex 523 (až do Olomouce), takže z Prahy 509 včas a 1.nsl 509 plus 6 minut, ale z Olomouce 509 plus 4, zatímco 1.nsl 509 už plus 27.
21.12.2008 (11:08)  
Já jen doplním, že podle důveryhodných zdrojů (lidé co pendolína v ČR oživovali a zajížděli) je tomu tak, jednou byli mechanicky spojené, nikoliv elektricky natož tak softwarově. Italové to uměli dodat, bohužel v objednávce to NEBYLO!!!(zase se šetřilo tam kde se nem?!) Dodavatel Vám dodá to co chcete...a ČD nechtěli...(takže to není o strachu zkoušet to v plném provozu, co já vím tak se nad tím ani neuvažuje...)
registrovaný uživatel M 
21.12.2008 (3:15)  
Diky. Ti Asiate s velkymi zavazadly by ale nepochodili v zadne jednotce (budu se na to muset v budoucnu zamerit:-)
20.12.2008 (20:53)  
M:Viden byla v lete predevsim vyuzivana (SC75) dalnevychodnimi turisty a zde na jednoho cestujiciho pripadaly minimalne dva velkoprostorove kufry. Vnitro: Praha-Brno vyuziti male, Praha-Breclav mizive. Brno - Breclav zadne. Vyjimam samozrejme posledni vykrik Nabrezi pri nasazeni 680 na brnenske Exy, kde nejvetsi podil cestujicich tvorila relace Praha-Pardubice. SC 73 byla po vetsinu roku vytizena pomerne velmi malo. Je zrejme, ze na jizni vetvi rozhoduje cena jizdneho a 200 korunovy priplatek je prekazkou. Navic je opravdu diskutabilni snaha konkurence autobusum po dalnici. Viz Praha-Brno a autobusova relace Brno-Viden. Na severni vetvi bylo bez vetsich diskuzi prijato zvysene jizdne v ramci SC a obsazenost je v prumeru 75%. Celkovy obrazek o marketingu Nabrezi si udelejte jiz sam.
Na horni policku 680 se vejde opravdu jen pomerne male zavazadlo.
Miroslav Zikmund: odpisova doba byla urcena na 25 let. Udrzba byla zatim zancne draha.
registrovaný uživatel M 
20.12.2008 (20:15)  
Nicmene... Meril nekdo sirku sedadla v pendolinu? At mame objektivni cislo?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko