Ostrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.
Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.
V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.
Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage
Pokud jde o rozdil mezi busem a 680, tak mas pravdu, ze tam ten rozdil poznat jde - sedacky v 680 totiz jaksi nepocitaji s tim, ze by na nich sedeli lide a po sedackach v 810 jsou druhe nejrovnejsi a nejtvrdsi (ano, je to subjektivni, nicmene ze to neni prilis pohodlne tady myslim psali i vetsi fandove do zeleznice:-))
Ja jakozto nouma a hlupak bych s odpisy zas az tak nepocital a zajimala by mne "doba zivotnosti investice". No ale to je jenom hloupa teorie, prakticky se tam asi ty odpisy zapocitat musi...
Akorat by mne zajimalo, co se s tema pendolinama bude dit po tech deseti letech, kdy budou odepsana. To se budou muset povinne odstavit? Protoze jestli ne a nahodou by jezdily dal, tak mi proste unika duvod, proc pocitat navratnost/ziskovost jen za prvnich deset let. (Samozrejme krome "duvodu" spocivajicim v dokazani, ze pendolina na sebe nevydelaji...)
PS: Vyse uvedene nijak nesouvisi s tim, jestli jsou pendolina + nebo -. Je to jen udiv nad tim, jak doba odepisovani souvisi s navratnosti investice
George - Urcita skupina jedine kriterium cenu nema. Jde o to, ze pokud jsou ostatni kriteria vyrovnana, tak je zrejme, ze 50+% navic hraje roli (a to nejen u "socek")... Pokud jde o to mackani, tak neni nad seriozni informace, ze:-)) Kdyz zavres oci v autobusu (jel jsi tim nekdy?) a ve vlaku (mimochodem, nahodou moderne se sedadly za sebou, stejne jako v autobuse), tak ty poznas kde sedis? Jestli se v autobuse na dvojce mackas, tak bud ses extremne vyzranej (akorat mi neni jasne, jak se ti dari nemackat se ve vlaku) nebo mas smulu na souseda... Co se tyce 2:30, tak osobne jsem to zpravidla za 2:30 dal. Pokud jde o vlaky, tak ty maji v JR 2:44 (coz je vic nez nez 2:30). Co je potreba u vlaku rict, ze posledni dobou nemaji pravidelne zpozdeni, ale ty dve a trictvrte hodiny skutecne dodrzuji. Naopak stale plati, ze autobus jezdi po 30 minutach, zatimco vlak po 60 (samotna jizdni doba neni vse)
Nejde jen o odpisy, ale velmi drahou údržbu.
ÖBB se skutečně snaží o to, aby Potěmkiny zmizely z vlaků do Vídně, je pravděpodobné, že ZSSK budou následovat.
Já bych viděl uplatnění pro Potěmkiny ve dvouhodinovém taktu na trase Praha - Linz na v návaznosti na EC vlaky na Westbahn, pričemž tam by se uplatnila nejen "třísystémovost", ale i naklápění, zejména na rakouské straně "koněspřežky", kde se kvůli obloukům platí vlaky sedmdesátkou. Dále by se nahradily "koženkové" skvosty a byla by to adekvátní kvalita odpovídající rakouským vozům.
1. Tu cenu jsem střelil od pasu jako DO 300Kč
2. Bohužel, určitá skupina lidí má jediné kritérium cenu a jeli by ve stoje na jedné noze i kdyby to bylo jen o jednu Kč levnější...
3. Věřím tomu, že by vlaku dalo přednost dost lidí před tím se mačkat v buse
4. Nikde jsem neudával JD, ale v původních plánech bylo, že by 680 po celkovém dokončení 1. TŽK a žel. uzlů mělo zvládat PHA-Brno za 2:05, myslím že za 2:10-2:15 je to reálné
5. Nevím, ale za 2:30 to BUS nedá ve špičce z centra do centra ani omylem, to je jen výmysl v některých JŘ, SA nevyjímaje...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.