..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
06.12.2008 (11:52)  
Do Vídně jezdí ještě Eurolines, ale ty mají systém cen jak low-cost aerolinky. (Cena od 190 Kč, ale v příštích 30 dnech žádný takový spoj není..., takže za 580. Nákup přes internet aspoň 3 dny předem.

Já pravda jezdím do Vídně v klasické "silné" dny (tj. neděle/pondělí tam, pátek zpět) a vlaky rozhodně nejezdí prázdné, i když na stojáka to taky není.
Zrovna včera večerní Dvořák v 18:33: z Vídně plno (80%), v Kolíně už jen tak 50%.

Ty 4 dny na WS stihnu málokdy, on pracovní týden má většinou 5 dní. (Ten příští v Rakousku zrovna ne:-) ) Ale asi ÖBB chce omezit slevu jen na turisty, a ti co ve Vídni pracují ať si připlatí. Jen mne právě udivuje, že z Bratislavy platí jízdenky měsíc.

Když se na to podívám z druhé strany - jestli to vlastně není ten západoevropský přístup: vlak jezdí často, je pohodlný, má 1. třídu, je bezpečný, ale dražší. Autobus je pro šetřílky, někdy už nejsou lístky, v Brně s přestupem, JŘ jak noty na buben.
registrovaný uživatel M 
06.12.2008 (11:50)  
JnR - ze by?:-))
registrovaný uživatel JnR 
06.12.2008 (11:40)  
messah: Třeba by se někdo z těch, kdo bydlí na Hodonínsku/Břeclavsku a pracují v Modřicích, chtěl stejným způsobem vrátit i domů...
registrovaný uživatel messah 
06.12.2008 (10:51)  
ano, směrem do brna zastavování rychlíků v modřicích logiku má, ale proč zastavují i na cestě z brna?
registrovaný uživatel M 
06.12.2008 (10:49)  
JnR 06.12.2008 (2:54)
Copak tam, tam je to v pohode. Problem je s cestou zpatky... Bus jede (treba) 18 a 20. Letadlo ma pristat v 17. Co ted - riskovat a doufat nebo "hrat par" a radeji si pockat tri hodky na letisti? K tomu vlak takhle vecer je taky trosku problem (za pul sedmou je prilis velka prodleva), takze idealni zpusob je auto a P+R u vlaku na Wolfsthal:-)
registrovaný uživatel M 
06.12.2008 (10:43)  
Janko
Clovece - JE OBROVSKA SKODA, ze ses jako chytrolin nepostavil celem k tomu "prijdu k pokladne a jedu"... Fakt skoda...
No ale dobry - prijdu k pokladne SA. Nejblizsi bus jede za tyden... No nic, pujdu se zeptat, kdy jede autobus jine spolecnosti, na uplne jine nadrazi. Vsak coby, casu mam dost - podstatne je, ze prijdu k pokladne a jedu:-))

Nevidano? Clovece ja to vidim 150 na jih i 350 na zapad. Staci akorat otevrit oci. Nevim sice jiste, jestli je to spravne, ale rozhodne jsem to uz videl...

K tem busum - predne: autobusy jinych spolecnosti (ta jina spolecnost co jezdi Vidne je jenom jedna - Tourbus) nejezdi plne (to je ten zajimavy paradox, ktery je/byl videl i na jinych linkach. Tourbus je levnejsi, ale jezdi tam min lidi (pritom kdyz jsem jel naposled s SA do VIdne, tak jsem nedostal ani fn:)
SA tam jede 4x denne, Tourbus 3x denne. Jejich celkova kapacita i pocet prepravenych lidi je nevim jaky, ale vim jiste, ze 7 busu je jeden vlak. Vlaky z Vidne casto poloprazdne jezdi, ale taky maji vic nez jeden vagon, tak o tom, cim se prepravi vic lidi bych si netroufl spekulovat...

PS: Do ust (hubu mas mozna ty) si budu brat, co chci. Nikdo te nenutil vystupovat pod vlastnim jmenem. Krome toho, Michal Janko je pro mne zhruba tak nicnerikajici jako Anowis nebo sAd, takze asi tak...
registrovaný uživatel M 
06.12.2008 (10:07)  
Vosecek - mno, mozna jenom nektere veci vidis slozitejsi, nez jsou. Z meho pohledu to bylo kristalove jasne (to s vyplpnovanim cisla prukazu), ale mozna je to dany tim, ze jsem podobnych formularu vyplnoval uz mraky, takze zpravidla nemam nutkani zdrzovat se nejakyma pokynama a tak a vetsinou to staci:-)
registrovaný uživatel M 
06.12.2008 (10:05)  
Prumyslova zona - no, co je rychlejsi. Jet napred vlakem do centra a potom se autobusem vracet zpatky do Modric NEBO vystoupit rovnou Modricich a jet autobusem odtam?

A pokud jde o ceniky - predne - ve "spolupraci" s Kubickem jsme dospeli k tomu, ze ten prehled cen neni mozne udelat jednodusse, protoze je tisic slev a tisic ruznych podminek. Pokud to ma byt prehledne, tak by se tyhle vsechny slevy musely vyskrtat...
A za druhe - na webu CD ty ceny jsou. Pokud je nekdo chce hledat a z nejakeho duvodu mu nestaci to mnohem jednodussi "kupte si jizdenku", tak to tam najit muze. Muze mi nekdo na webu OeBB nebo DB najit cenu jizdenky Wien-Brno, resp. Berlin-Brno? U Rakusaka i u Nemca jde koupit listek, ale na jednu destinaci je tam tisic cen (hlavne teda u Nemca, Rakusak mi nechce prodat ani zpatecni - jenom pekne po jednom - ale asi si se Scottym jenom nerozumime:-)) podle toho, kdy se jede - neni tam zadnej cenik. Nerikam, ze kdyz to nemaji Nemci, tak my to nesmime mit taky - je to jen takova reakce na to, ze se CD nechovaji trzne a ze by takova vec mela byt dostupna na hlavni strance apod...
BTW - Kolem Basileje maji takovej "IDS". Protoze je Basilej taknak v rozku trech zemi, tak Basilejskej IDS jezdi i do Francie. Pomerne intenzivne jsem zkousel zjistit, kolik stoji listek Basel-Mulhouse. Mno, zjistil jsem to az tam, protoze na webu zahranicni tarify nak nevedou:-)

PS: Jen tak pro info - Scotty mi Brno-Wien one-way haze za 24 euro, pokud nemate zazracnou karticku a pouze 13,70 pokud ji mate. Fuuuuuj, Cesky drahy nesmyslne trestaji lidi, co jedou vlakem jednou za cas a chcou po nich tisicovku na tri roky. Fuuuuj.
Tusim ze rakouska "In-karta" stoji 100 evropskej voci - na jeden rok...
registrovaný uživatel JnR 
06.12.2008 (2:54)  
Z vyprodaných autobusů usuzuji, že:
a) autobusy mají malou kapacitu
b) autobusových spojů jezdí málo

Úspora bus vs. karta_nechci_slevu_zadarmo:
Záleží, jestli Vaši známí ví cca dva měsíce dopředu přesný den a čas cesty, aby si mohly včas zajistit místo v buse.
06.12.2008 (1:48)  
Jsem zvědav, za jak dlouho tu některým chytrolínům dojde, že do Vídně nejezdí z ČR jen jedna autobusová společnost ;-)
Ostatně ono "vyprodáno" jistojistě svědčí o tom, že autobusy jsou v porovnání s božskou nabídkou ČD žádný zájem, že?

Jiří Vosečku,
ty vlaky do Vídně jsou opravdu v porovnání s autobusy docela prázdné. Až na noční vlak z Vídně, to je snad jediná výjimka.

Josefe Petráku,
tomu se rozhodně tržní prostředí neříká. Dokud budou vlaky ČD dotovány ze státního rozpočtu (a to včetně EC - nevídáno!) a ostatní dopravci na železnici budou diskriminovanáni, je to maximálně parodie na tržní prostředí. Mohl byste mi spočítat, kolik korun člověk ušetří, když chce jet dejme tomu 5× ročně z Brna do Vídně a zpátky, vždy na týden? In-Karta vs. bus, prosím. Já jen abych mohl svým přátelům, kteří měli zhruba takové požadavky, vyčíslit, jací jsou hlupáci ;-)

-----
A propos, vážení, neberte si laskavě do huby mé příjmení, zvlášť ti, kteří se tu schovávají pod nicneříkající přezdívkou. Když už o mně musíte referovat, použijte celé jméno nebo nezkomolené příjmení s uvozovacím slovem. Nejsem váš spolužák z 80. let. Díky.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko