..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
05.12.2008 (22:08)  
mr.Puzzle: Rychlíky to jsou proto, že to objednává MD, a zastavuje to tam (ovšem v Modřicích jenom malá část) z důvodů návaznosti na autobusy v rámci IDS JMK.
05.12.2008 (21:27)  
akorát nechápu, na co ty rychlíky zastavujou v Modřicích a v Podivíně...by to rovnou mohlo ještě ve Vranovicích a byl by to z toho rovnou spěšák
05.12.2008 (21:19)  
mnjn, něco jako ty polský flirty by se hodilo...třeba na trati jako sou Poříčany-Nymburk, Rybník-Lipno, v budoucnu Zábřeh-Šumperk...
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (21:04)  
nojo, jenze nic jinyho malyho nemame:(
05.12.2008 (20:52)  
jo! vítám prodloužení do vranek :) ale moc se mi nelíbí, že bude do slatiny pod drátama jezdit regionova..
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (20:31)  
Jako na rovinu - ja bych to pouzil presne takhle z fleku. Akorat pro citlivky bych na zacatek dal rozdeleni "free" a "upjaty clovek":-))

Jenom bych chtel rict, ze to srovnani cen neudleas treba ani u aerolinek v podstate. A ani ten tvuj vyber neni tak jednoznacnej - jde o to, ze tech ruznych kombinaci cen (za ctyri dny zpatky nebo za tyden, pres vikend jo nebo ne, samotnej nebo s nekym, ten nekdo ma kartu nebo nema kartu, ...). Takze jednak by tech otazek muselo byt jak, kdyz se zada o "ne-viza" do Ameriky a hlavne - nez by clovek zjistil ten prehled vsech moznych cen (a podminek pro ne), tak by z toho byl poradnej galimatyas. Takze bysme byli tam, kde jsme ted.
Jedinej zpusob, jak z toho ven: zrusit slevy:-)
05.12.2008 (20:15)  
M:-)) Ne že bych s tebou úplně vždy souhlasil, ale musím uznat, že se při čtení tvých příspěvků téměř vždy pobavím a většinou na tvých argumentech i něco je.
ALE - a teď odpovídám spíš J. Petrákovi - ono je naprosto relevantní cenově zvýhodnit nákup jízdenky přes inet. Problém je, že z webu ČD se člověk dozví jen velmi těžko, že na pokladně za jízdenku zaplatí o cca pětinu víc než na inetu (pokud nemá InKartu, tak ještě víc). Pokud bych si mohl okamžitě porovnat, že na internetu zaplatím X peněz a na pokladně v hotovosti 1,2x X, tak je to v pohodě. Jenže jednoduché explicitní srovnání cen spojení Praha-Wien po železnici prostě neexistuje, ledaže mám chuť se půl hodiny proklikávat různými ceníky, kde ve čtyřech případech z 10 potřebuju jakousi kartu a v šesti nepotřebuju...
V podstatě by pro poměrně složitý výběr mezinárodního jízdného byl ideální jakýsi blbuvzdorný průvodce (IT terminologií wizard:-)), který by se ptal v jednotlivých krocích:
1) Kam jedeš, vole? (Do Rakouska)
2) Ježíš, a kam konkrétně? (Do Vídně)
3) Jedeš sám? (Jo, manželka jede s dětma na chatu)
4) Pojedeš během 4 dnů zpátky? (Jasně, památky oběhám během 1 dne)
5) Máš slevovou kartu? (Nemám, jednou jsem si ji chtěl koupit, ale pokladní nějak zlobilo PC a mně se nechtělo čekat, až za 10 minut přijde kolega z polední pauzy a pustí si svůj - to je prosím reálný příklad)
6) OK, kaštane, takže nemáš naši super kartu, takže to máš dost blbý. Buď naklušeš na náš eshop a tam si koupíš jízdenku za 2x 489 Ká nebo u pokladny zpáteční CityStar za 1347 Ká, ale to tam musíš naběhnout aspoň X dnů předem a tu noc v bordelu strávit ze soboty na neděli, jinak ti jízdenku neuznáme.

No, obávám se, že vzhledem k současnému stavu webů ČD bychom se něčeho podobného mohli dočkat někdy v době, kdy začneme platit eurem...
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (19:36)  
Jinak takovej "vtipek" k tomu Jankovskymu "prijdu k pokladne, zaplatim a jedu". Prave jsem se rozhodl, ze zitra pojedu do Vidne autobusem. Nastesti mam internet, takze vyuziju skvely SA system. Diky dvem-trem klikum (na rozdil od Vosecka nectu homepage, ani ostatni stranky, ackoliv i tady muze byt leccos zajimaveho - na rozdil od CD, kde to vzdycky povinne cist musim, tady na to kaslu) jsem na rezervaci. Tak kdy pojedeme? 3:05? Ale ne, vyprodano:-( 6:00? Ale to snad neni mozne - take vyprodano... Mam jet az 13:15? Ve Vidni sice budu az 15:30 a nevim, jak se dostanu zpet, ale zkusim - jejej, to snad ne - opet zadne volne misto:-( Mam tedy vyrazit az 15:15? No, to radeji pojedu vlakem - tam si koupim jizdenku a mohu jet kdykoliv (a to tam I zpet). Takze nazdar a jdu na vlak...

Inu, i takto by ty vase pribehy obycejnych lidi, co nikdy nikam nejezdi mohly vypadat...

PS: Pri uhrade bez registrace po mne SA chteji jmeno a prijmeni a email. To je tusim o jednu polozku mene nez-li chtely CD (ty teda chtely i ten prukaz, ale ten je taknak pro moje dobro)...


A jeste perlicka na konec (skutecne plati, ze to nejlepsi na konec:-)) - Pokud nejsem maniakalni turista, ktery chce byt na miste v pet rano (a vstavat ve dve), tak pravdepodobne nepojedu spojen ve tri. Spoj ve 13:15 uz pro zmenu jede moc pozde (ma prijezd 15:30), takze jediny rozumny odjezd z Brna na Vanocni nakupy je v 6:00. Takze pojedeme teda v sest. A ted ta pointa - s vyjimkou tohoto pondelka, kdy jsou volna jeste dve mista (ovsem nikoliv vedle sebe, pricemz zpet to jede az 20:55) je nejblizsi volne misto na sestou az 17.prosince. Uaaaa, "prijdu k pokladne a jeduuuu":-)))
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (19:18)  
Vosecek

Pokud nechcete In-kartu registrovat, ponechte pole Číslo prázdné. - Aneb kdyz neco nevim jiste, tak radeji mlcim:-))

Oni chteji cislo jakehokoliv prukazu (je teda trochu divny, ze se nezadava i co je to za prukaz, ale OK:). Tedy stejne, jako to chcou cizi zeleznice, pripadne aerolinky. Co se registrace jako takove tyce, tak asi takto - uz pri druhem nakupu to cloveku usetri nejakou tu praci, protoze ty kontaktni udaje nemusi znovu zadavat.

Zaver - k nakupu v eshopu NENI potreba In-karta. Opacna informace je lziva, pravdepodobneji vsak vychazejici z neznalosti.


Janko a navrtnost investice - uz jsem to jednou psal - homo economicus (no, asi by stacilo i kdyby byl pouhy sapiens) se proste rozhodne, kolikrat pojede a podle toho si koupi to, ci ono... Velky baleni cokolady taky vyjde levnejc nez dve maly. A jestli mi staci jenom maly baleni, tak nervu, ze velky je drahy. Vlak je ALTERNATIVA, ktera se vyplati s rostoucim poctem cest. Jenze nekteri zabednenci by chteli, aby vlak, vlak a nic nez vlak. Je krasne, ze tomu tak neni:-)
registrovaný uživatel Přema 
05.12.2008 (18:31)  
Ještě by mne zajímalo, jak se píše, že v Brně budou jezdit Regionovy, tak to jsou myšleny i ty veselské třívozové? Tady na veselsku jezdí celkem 4 Regionovy Trio na trase Hodonín (Rohatec-) - Veselí nad Moravou - Vrbovce a střídají se tady tak tři. Čvrtá je nějaká záložní v depu ve Veselí nebo kde se toulá. Ale jestli si tak dvě vezmou do Brna, tak tady vlastně nebude s čím jezdit, když Kvatra už budou v Brně a 810 jezdí s 010 s Hradiště do Vlárského Průsmyku. Když jsem jel ve středu z Hradiště, tak místo třívozové Regionovy, která měla normálně jet, byla přistavena jedna 810 a venku na ten vlak čekalo zhruba tak 60-70 lidí. Tak se všichni divili, co to jede a cosi. Pak to jelo přervaný.
No nevím. Ale je škoda, že 842 už nebude vozit ve 14:03 ze Strážnice do Vrbovců "Druhovka". Je to pohodlný vlak!
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko