..: České dráhy chtějí od prosince zrychlit spojení Praha - Kladno :..

Ilustrační obrázekKladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".

Ilustrační obrázek Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.

Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.

Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.07.2008 (10:54)  
Bohatě by stačilo,kdyby se na R a Sp nasadily 854+954.Mnohem pohodlnější a komfortnější vozidlo než Desiro.
21.07.2008 (9:43)  
Jaký je podíl Siemensu na dodávkách vozidel v Evropě, že má mít monopol?
21.07.2008 (9:25)  
Ve srovnání s 810+010 je i 754 + B zlepšení, zvlášť pokud nezastavuje v každé vesnici.
registrovaný uživatel Míra L.  mail  
21.07.2008 (9:24)  
Borovička: tak by byl lepší celoevropský monopol Siemensu, aby všem diktoval co a jak, jak už se o to snaží teď?

Ad Desira: Slyšel jsem, že mají být od nového neřádu nasazena i na trase Plzeň-Domažlice-Furth iW, nevíte o tom někdo něco víc?
21.07.2008 (9:08)  
714+010+010+010+010+010
21.07.2008 (9:02)  
Taky se mluvilo o pronájmu Desir od soukromníků, ale z toho už asi sešlo.
21.07.2008 (8:57)  
Desira že nakoupí ČD? Spíše je reálnější, že se Siemens na Česko vykašle a zavře krám (viz dnešní MF Dnes - ano má to asi přímou spojitost). A Škodovka konečně bude mít co chtěla - lobbysty zajištěný monopol na dodávku tramvaje 15T, lokomotiv 380 a čtyřnápravových "regionov". Vše přitom jen na papíře nebo ve stádiu několikaletého pokusného vývoje.
21.07.2008 (8:52)  
Ve zprave o Desirech se pise o 8 (slovy osmi) jednotkach pro Praha-Rakovnik i Praha-CB via Pribram. Nejak mi to prijde skoro i malo. :(

Nevim, co za masochisty jezdi do Rakovnika a Zatce vlakem, ale jako vetsi prioritu vidim zprovozneni 30' taktu v rozumne rychlosti a komfortu do Kladna. A Regionova opravdu neni reseni...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko