..: České dráhy chtějí od prosince zrychlit spojení Praha - Kladno :..

Ilustrační obrázekKladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".

Ilustrační obrázek Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.

Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.

Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.07.2008 (18:10)  
Je zajímavé že teď když se chystá ta "rychlodráha" :) , tak se najednou kolem této trati dějou věci. To teď chtějí nalákat další cestující aby je za chvíli, po dobu modernizace trati, začali vozit busama?
21.07.2008 (17:40)  
messah: Ano, v Praze si kupujem neustále nové soupravy a jednotky a ty zánovní posíláme jinam, protože na ně nejsme už zvědaví. Počítejte, že k vám co nevidět(až příjdou ty kvanta ešusů a desir) pošlem, skoro nové elektrické jednotky 451/2 a jedny z nejnovějších přívěsných vozů řady 010/021/053..... Jo, my berem jen to nejnovější.:-))))
registrovaný uživatel messah 
21.07.2008 (17:28)  
proč vždycky když se začne mluvit o nějakém novém vlaku, vždycky musí být u prahy? příjde mi, že do prahy se koupí nové, a když už se jim tam omrzí, pošlou se pryč a koupí se zase jiné.

[Posted by 88.83.225.2 via http://webwarper.net This is added while posting a message to avoid misuse.
Try: http://webwarper.net/webwarper.exe Example of viewing: http://webwarper.net/ww/www.zelpage.cz/zpravy/6333 ]
21.07.2008 (17:09)  
Sedačky jsou takové, jaké si dopravce objedná. Desirem jsem jel i ze Sofie do Varny, a to je přes 500 km a 8 hod. jízdy. Na trasu do Rakovníka se jedná o ideální vozidlo. Mimochodem doporučuji si přečíst poslední číslo ŽM na téma rychlost a aerodynamika, i při rel. nízkých rychlostech kladou hranatá čela (843, 854 bude jen o málo lepší) dost velký odpor, což má vliv na ekonomiku provozu.
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
21.07.2008 (16:17)  
Když se bude (snad uz brzo) trať 120 opravovat (budovat rychlodráha na letiště) a budou výluky včetně NAD, jak tam pak chtějí protlačit navrhovaný zvýšený provoz? Nejsem proti změnám, k lepšímu. Taky by nové soupravy měly hned vymplácené podvozky.
registrovaný uživatel asokol 
21.07.2008 (16:01)  
To Milos: 5:21 - 7:15 z Kladna podle navrhu jich je taky 8.
21.07.2008 (15:58)  
Radekedar: můžu potvrdit.Po 1:45 jízdy jsem byl ráz,že lezu ven . Zlatá 954,kde se mi po 3 hodinách nechtělo vystupovat ;-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
21.07.2008 (15:32)  
Můžete mi někdo potvrdit/vyvrátit fámu o nepohodlných sedačkách v Desiru? Osobně jsem měl čest jen s naklápěčkou 612, a to moc komfort nebyl...
21.07.2008 (14:42)  
happy: Takže když nebudou Desira, jako že nebudou (minimálně se nevysoutěží) tak nebude nic - ani ten takt. Mezitím nám pan Šíp (až se vyřeší peníze a PPP) trať nechá rozkopat pro stavbu na letiště...
21.07.2008 (14:36)  
Jo jeste na Zeleznou Rudu, tak to tech 8 kousku bude urcite bohate stacit...
A zbytek by mohl zaskakovat na velenicky, nez dobehne schvaleni elektrickyho desira... :)))
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko