..: České dráhy chtějí od prosince zrychlit spojení Praha - Kladno :..

Ilustrační obrázekKladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".

Ilustrační obrázek Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.

Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.

Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
21.07.2008 (13:54)  
Proč Desira a proč ne 854 či 843??? Protože 843 není dostatek ,navíc jsou vázané na R,kde čd vyhrály vř. na provoz rychlíků.Dále jsou tyto motory potřeba jinde.A proč ne 854?? Protože 854+954 je málo kapacitní a 854+054.2+954 je lemroidní a to dost silně oproti Desiru.JInak doporučuji se v Desiru svézt.Daleko lepší než mutace 810
21.07.2008 (13:25)  
Miloš: Jestli toimu dobře rozumím, tak Os a R se budou křižovat v Unhošti. Pak tam ještě zbývá volná trasa s odjezdem Kladno zhruba X:55, křižováním Os v Jenči a příjezdem do Hostivice cca X+1:15. A opačná volná trasa, která by tuto křižovala v celou v Unhošti. Otázkou je, zda bude v příštím roce možné křižování v Jenči kvůli výstavbě podjezdu. Kdyby ano, tak se tato trasa může využít ve špičce pro Os: Kladno-Dubí - Hostivice- Smíchov sev. n. a třeba Vršovice a mimo špičku pro náklady.
21.07.2008 (12:31)  
sAd) "Odklon" přes Vršovice není odklonem, ale standardní trasou spoje a je započítána do JŘ. A pokud má % na 140 a po celou dobu se nic závažného na trase nestane - čekání ve výluce, loudající se nastupující/vystupující cestující - pak "na krev" do Ostravy včas dojede, ale zpoždění srazit schopný nebude.
registrovaný uživatel JnR 
21.07.2008 (12:31)  
Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

Trochu to postrádá logiku. Jestliže se ČD předem rozhodly jaké jednotky a od jaké firmy chtějí koupit, nemá tendr praktický význam. Těžko by jim asi Bombardier nabídl "jednotky Desiro od firmy Siemens". :-(
registrovaný uživatel sAd 
21.07.2008 (12:26)  
JirkaEsch: A paradox je v tom, že i s Vmax 140 a odklonem přes Vršovice to Ostravan na trase Praha-Ostrava stíhá bez zpoždění.
21.07.2008 (12:04)  
Ajemgud: Jednoduše to nechtějí stihnout.
21.07.2008 (12:04)  
JirkaEsch, znamená to, že celkem dost našich ee-vozů je v ŽOS Vrútky na rekonstrukci a nebo v kopřivách na ONJ. Myslím, že A je správně. Až budou vozy v rudé, budou zase soupravy s brzdícími % na 160 ;)
21.07.2008 (12:00)  
Off topic: Opakovaně jsem zahlédnul na IC směr OV (např. Hutník včera) nasazení vagónů Bee (půl velkoprostor, půl kupé, často k vidění též na Pha - Brno přes H. Brod), které, alespoň jsem si to myslel, mají vmax = 140 km/h.

Znamená to tedy za strany ČD rezignaci na 160 km/h u IC směr OV?
registrovaný uživatel milos  mail  
21.07.2008 (11:43)  
takt je hezka vec, ale bere to v potaz ranni spicku kla-pha a odpoledni zpet?
v ranni spicce mezi 5-7 (7:05) hodinou jede ted z Kladna na Prahu 8 vlaku a jsou vsechny vice nez vytizene - podle taktu by jich za stejnou dobu melo jet 5? To by kapacitne musely hodne narust, aby pobraly minimalne to co dosud (soucasne ma kazdy vlak minimalne 714+3xBtx nebo 854+2xBtn).
viz zde: http://www.cdrail.cz/gvd/k120.pdf
21.07.2008 (11:15)  
Jo, kde jsou ty časy, co na Rakovník jezdily soupravy rakví 843+043+943.... :(
Btw.: jak se celkem vážně mluví o nasazení Desir na ČB rychlíky přes Příbram a na R směr Rakovník, tak nevím, jak to chtějí stihnout - vypsat výběr. řízení, vyhodnotit ho, výrobce vyrobit soupravy..... :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko