..: České dráhy chtějí od prosince zrychlit spojení Praha - Kladno :..

Ilustrační obrázekKladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".

Ilustrační obrázek Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.

Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.

Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.07.2008 (8:10)  
Aby na teto trati mohly CD konkurovat busum tak by musely nasadit min.pendolina
22.07.2008 (8:06)  
Teda je to jen doměnka, ale nemůže to být tak, že se na tuhle trať chystal nějakej soukromník a ČD hned přispěchaly s Desirem a zvýšeným počtem spojů, aby se udržely?:-) Jinak si myslím, že ty spory Čechy Morava jsou zbytečné. Všeobecně se asi nejvíc nasazují novinky na místech nejvíce viditelných a o to lépe "prodatelných". Ať už počtem cestujících nebo reklamou.
21.07.2008 (23:09)  
messah: Ja si myslim, ze se muzes uklidnit tim, ze CD je stejnej shit uplne vsude. Desira a RegioSprintery v severozapadnich Cechach jsou positivni chyby vnasene do matrixu zahranicnimi dopravci.
Jak tato diskuse naznacuje, je vhodne byt realistou a pockat na okamzik, az prvni Desiro zastavi na Masarykove nadrazi...
registrovaný uživatel milos  mail  
21.07.2008 (22:59)  
paveG a hlavne asokol: diky za info, ja sem hazel dotaz jen podle informaci z tohoto clanku o taktu x:30 a x:02 z prahy, ale nejak jsem v clanku prehledl, ze ve spicce budou jeste vkladany vlaky v x:17. a adekvatne stejne tak rano z kladna. to jsem pochopil az z navrhu JR z odkazu pod clankem, kam jsem driv nekoukal. v tom pripade oujeee!!!

messah: zavidis stodvacitce temer monopol na 714+Btxy, co? :- )) Vis kdy ja videl naposled u nas na osobaku brejlovce? to bylo hodne davno v minulem tisicileti...
registrovaný uživatel JnR 
21.07.2008 (22:35)  
a co třeba kdyby se něco udělalo se spojením znojmo brno?
Po rozšíření IDS JMK budou jezdit expresbusy.

vždyť v brně jsem neviděl ani žádnou regionovu
Jezdila a bude jezdit na S1.

a nemyslím, že na břeclav nebo na žďár jezdí málo lidí.
Nevím jak na Břeclav, ale do Žďáru osobákama skoro nikdo. Půlka lidí vystoupí v Kuřimi, půlka zbytku v Tišnově a do Žďáru se veze vzduch.
21.07.2008 (21:39)  
Desira: Pokud se nebudou vyrábět v Parsu nebo Škodovce (tedy celkově již Škodovce), tak Desira nebudou...

Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.
Za 5 let... Tady má někdo růžové brýle...
registrovaný uživatel messah 
21.07.2008 (21:12)  
a kolik desir jezdí na moravě? a o klika se uvažuje? a co třeba kdyby se něco udělalo se spojením znojmo brno? ale nejde jen o desira. ale kolik nových vlaků jezdí třeba v okolí brna? vždyť v brně jsem neviděl ani žádnou regionovu. a co jezdí mezi břeclaví a brnem? to je novota sama. a vůbec osobáky okolo brna jsou hrozné, a nemyslím, že na břeclav nebo na žďár jezdí málo lidí. nebo třeba zkusit přímý vlak z mikulova do brna? třeba v neděli večer by se určitě uživil (jo, přiznávám že tohle už je trochu moc, ale nemohl jsem si to odpustit)

[Posted by 88.83.225.2 via http://algart.net/ww This is added while posting a message to avoid misuse.
Try: http://webwarper.net/webwarper.exe Example of viewing: http://webwarper.net/ww/~av/lycos.com ]
21.07.2008 (20:42)  
messah: vsechno je dano prioritami. Prozrad nam, na jakou trat bys ty desira poslal radsi nez na 120?
21.07.2008 (20:12)  
Co se týče Desir, je na tom nejlépe trať 137, kde zajišťují 50% spojů. Tak nevím, na co si furt v Ústeckým kraji stěžujete? :-)
21.07.2008 (19:23)  
messah: co se týká desir, tak nám už léta jezdí desira s vlaky v režii ČD v Liberci, Mariánksých Lázní a Chebu. Kde je v tom výčtu Praha?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko