..: Pendolino míří na Ukrajinu :..

Ilustrační obrázekKyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazní­ku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.

Analýza návratnosti investice do jednotek s naklápěním zpracovala italská společnost MBProgetti a francouzská Systra. Z ní vyplývá, že použití jednotek s nuceným naklápěním povede k výraznému snížení cestovních dob z nynějších 10 - 11 hodin o 3 až 5 hodin, což zvýší konkurenceschopnost železnice. Což může například během fotbalového šampionátu EURO 2012 pořádaném Ukrajinou spolu s Polskem vést ke značnému snížení ekologické zátěže. Navíc se sníží potřeba investic do zastaralého vozového parku až na 4 miliardy GrN (zhruba 13,6 miliardy Korun).

Na realizaci studie spolupracoval Alstom (dodavatel vozidel), Vossloh (trať), Alcatel (komunikace), CSEE (signalizace) a Cegelec (zásobování energií). Pendolina jsou uvažována pro nasazení na trasu z Kyjeva do Lvova a z Kyjeva do Oděsy.

zdroj: Fin-forex.com


JiříK. | 2.6.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Ukrajina


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel miker  mail  
02.06.2008 (18:28)  
Nebude zajíždět i do Košic? A jak mu budou říkat? Budulíno?
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (18:26)  
Luxian: je to bída. A ještě bych si dovolil zastat se našich železnic. Přece jen úroveň poskytovaných služeb na našich nádražích je na velmi dobré úrovni. Což však nevylučuje zastaralost voz.parku.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.06.2008 (18:11)  
pekař: V Srbsku ani v ČH jsem nikdy nebyl.
02.06.2008 (18:09)  
Vidím, že se tu přehání na obě strany. Na Ukrajině je zkrátka síť dobře udržovaných hlavních tratí (Moskva - Krym, Lvov - Kyjev - Charkov/Donbas), kde se jezdí zpravidla okolo stovky, někdy míň, často 120, někde i 160 (po rekonstrukci Synelnykove - Doneck, Krasne - Zdolbuniv). No a zbytek je všelijaký, jako v každé zemi. Když byla řeč o rovinách, podotýkám, že skutečná rovina je na Ukrajině jen na severní Volyni a ve stepích u Černého moře, jinak jsou to mírné kopečky.

A název společnosti je v české transkripci UKRZALIZNYCJA.
registrovaný uživatel Best  mail  
02.06.2008 (18:04)  
M: V Moldavsku je tak 600-800km tratí (odhad) je zde provozováno asi 5-6 párů rychlíků 2x Kišiněv-Moskva 1xKišiněv-Petrohrad 1x Kišiněv-Bukurešť 1x Kišiněv-Oknica a 1x Kišiněv-(někam na jih země,?Cahul?) vozy CFM a 1x Oknica-Černivci(UA) vozy UZ dále sezonní Varna-Moskva(tranzit, vozy UZ,RŽD) Vozy CFM jsou na dobré úrovni, pohodlné a čisté(oproti nám) Do čela těchto vlaků jsou zapřahávány dieslové stroje 3TЗ10M zkrácené o prostřední díl, takže nějakých 4400KW. Spoj Černocvi-Oknica není tak kvalitní,ale za to je velice zajímavé 5x za cestu překročit hranici UA-MD z toho v 3 párech stanic kontrola pasu(zbytek peáž),na tomto spoji jezdí M62(UZ). V Kišiněvě je na nádraží ubytovna na úrovni hotelu 2-3* cena 220lei os/noc (1lei=1,60Kč) Osobní vlaky zajišťují 4-vozové Ganzy , úroveň jak žabotlam. Toto je shrnutí z Moldavska z doby, co jsem viděl v únoru 08.
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (17:56)  
Jestli mi někdo začne tvrdit, že železnice v srbsku či černé hoře mají větší úroven, tak je vůl.
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (17:54)  
Luxian : ja byl na Ostravskem Czech Raildays a nahodou tam byla tenkrat zbrusu nova 680 a mela urvany hazek na saty. No kdovi zda tam neni do ted :D Udrzba u nas??? No staci zbezne projit WC a to vypovida o urovni udrzby a civilizovanosti naroda!!!
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (17:50)  
M: No tak hustotu asi prepocitavate z poctu pobcanu na pocet km koleji v zavislosti na poctu obcanu na pocet vozu taznych a tazenych: http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php
Tak pokud do toho nezapectete i HDP(moznosti statu nakupu a urdzby) a plochu vystavby(mislim Km koleji/ km2) a nerostne bohatstvi(kvuli kteremu se prevazne stavi zeleznice ) nebo busines centra s rusnymi odchylkami narocnosti vystavby trati v ruznych krajinach (kopce hory..rovinky) tak potom srovnavejte .... doporucuji tohle : http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.06.2008 (17:41)  
M: nejde jen o síť, ale také o to, jak se dráhy starají o svůj vozový park
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (17:39)  
Best : Bohuzel tyto zeme jsem nenavstivil ale priklanim se k tomu ze CR patri k rozvojovim zemim co se tyce zeleznie. V turecku se buduje VRT v Rusku se buduje VRT. Maroko objednava 20 modernich loko od Alstomu. Dokonce i v Indi se jezdi 200 (ale jsou tam i trate kde se jezdi na strese a tak 50kou). Chtelo by to jinak premyslet o drahch. Bohuzel to bez prostredku jde velice tezko. S pendolinem do CR sice prisel novy zpusob prepravy oproti klasickym IC soupravam. Ale zadny bum to nebyl. Prisli pozde a k tomu nedotahli do CR zadnou technologi ktera by napomohla rozvijet neco podobneho i u nas. To je nejveci skoda. Jinak SKodovky v ex.SSSR jsou dodnes zaprahany na ty nejluxusnejsi trate a to se musi uznat ze vypadaji vic k svetu nez ti ubozaci u nas . Doporucuji http://www.parovoz.com/newgallery/index.php
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko