..: Pendolino míří na Ukrajinu :..

Ilustrační obrázekKyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazní­ku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.

Analýza návratnosti investice do jednotek s naklápěním zpracovala italská společnost MBProgetti a francouzská Systra. Z ní vyplývá, že použití jednotek s nuceným naklápěním povede k výraznému snížení cestovních dob z nynějších 10 - 11 hodin o 3 až 5 hodin, což zvýší konkurenceschopnost železnice. Což může například během fotbalového šampionátu EURO 2012 pořádaném Ukrajinou spolu s Polskem vést ke značnému snížení ekologické zátěže. Navíc se sníží potřeba investic do zastaralého vozového parku až na 4 miliardy GrN (zhruba 13,6 miliardy Korun).

Na realizaci studie spolupracoval Alstom (dodavatel vozidel), Vossloh (trať), Alcatel (komunikace), CSEE (signalizace) a Cegelec (zásobování energií). Pendolina jsou uvažována pro nasazení na trasu z Kyjeva do Lvova a z Kyjeva do Oděsy.

zdroj: Fin-forex.com


JiříK. | 2.6.2008 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Ukrajina


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
09.02.2011 (12:42)  
My se tu sice smějeme "dlabaným ingotům", ale východoevropská technika má vlastnost, která se u nás tak trochu podceňuje - SPOLEHLIVOST.

Takže přeju slovanským bratřím, aby se nenechali oblbnout, ale z nabídky klopidel si vybrali to NEJSPOLEHLIVĚJŠÍ (ona klopidla jsou díky "složitosti navíc", tj. klopení, samo sebou náchylnější na poruchy než běžná vozidla).

Zajímalo by mě, jaké mají zkušenosti Rusové s pendolinem Petrohrad - Finsko.
registrovaný uživatel JirkaH 
10.06.2008 (15:22)  
Tenzore, reaguji na tento off-topic, protoze mi to neda.

Varsava-Bialystok jezdim pravidelne kazdy rok a naposledy jsem to jel o vikendu. Ta silnice je otresna, i kdyz je pravda, ze se za poslednich pet let zlepsila, zejmena se omezily brutalni koleiny. Ceska D1 ma prusvih v tom, ze je panelova, potrebuje kompletni rekonstrukci. S danou polskou silnici to ale nelze srovnavat, nebot ta potrebuje kompletni nahradu (a krome toho vede po rovine, ne po kopcich jako D1). Uz se taky stavi alespon v useku Varsava-Wyszkow, ktery je nyni v tak otresnem stavu, ze hodinova zacpa pred kruhacem ve Wyszkowe je prakticky pravidlem.

Zrovna ta silnice do Bialystoku ma zpevnene krajnice hodne siroke, a je pravda, ze jsou hodne vyuzivane. (A je pravda, ze zpevnena krajnice je v Polsku jinak vzacnosti.) Rozhodne ale neni pravda, ze by se tam bezne jezdilo 130 a vice. Bezne se tam jezdi tak do stovky a mezi tim se mota nekolik rychlejsich, malokdo ale jede pres 120.

Predjizdeci manevry jsou ale prave na teto silnici dost adrenalinovym sportem. Kdo na to nema nervy, musi jezdit za kamionem. Tri auta, ale temer pokazde potkam i ctyri, vedle sebe jsou bezna zalezitost. Neda se rict, ze by Polaci byli zvykli uhybat. Na vetsine polskych silnic ani neni kam. Jde to prave na tehle silnici do Bialystoku, nekteri ridici radeji jezdi jen za bilou carou na krajnici. Nikdo neblika kvuli tomu, ze vsichni chapou, ze je to zbytecne, a magorovi je vyhodnejsi uhnout. A tech magoru se po polskych silnicich pohybuje tak 20 procent. Kdyz k tomu prictes ty, co svatecne vyjedou s nejakym mikroautem, tak cela silnicni doprava v Polsku je naprosty chaos. Tresnickou na dortu jsou pozdeji v lete prodejci vsech moznych plodu a daru lesa stojici na krajnici.

Ano, silnice se v Polsku zlepsuji. Od te doby, co to zhusta financuje EU. Ono si staci zajet na vesnici 20 km od Varsavy a zjistis, ze "silnicni" sit je na venkove stredoveka. Prakticky jen prasne cesty. Ceske silnice jsou spatne, treba v porovnani s Nemeckem. Ale v porovnani s polskymi jsou zlate. Zvlastni body zasluhuji Polaci za uzasne znaceni silnic ve mestech. Projet takovou Vratislav nebo Varsavu (tam uz je alespon vnitrni okruh, sice bidne znaceny, ale uz se to da alespon v jednom smeru projet) na prvni pokus se snad ani neda.

Celkove bych rekl, ze silnicni doprava i v Polsku se zklidnuje. Pred peti lety to bylo mnohem horsi. Zejmena prujezdy skrz vsi uz nejsou tak silene. Drive cela kolona proletla vesnici kilem, ted uz alespon zpomali na 70 a u radaru (kterych je ted v Polsku opravdu pozehnane) i na mene.

Mimochodem, zajimalo by me, proc behem poslednich dvou let zmizely z polskych silnic velke zlutocerne tabule s pocty mrtvych a zranenych na danem miste. Napocital jsem tentokrat uz jen dve.
registrovaný uživatel M 
05.06.2008 (0:04)  
Mne by bohate stacilo, kdyby uhybali z levyho pruhu na dalnici (assi ten zvyk jezdit uprostred) a pouzivali tu packu u leve ruky...
registrovaný uživatel tenzor 
04.06.2008 (20:24)  
M: No, ještě jsem neviděl aby polák neuhnul autu v protisměru, i když má kam a začal ho vyblikávat a vytrubovat jako běžný český řidič. Problémy které tu s polskými řidiči vznikají, jsou založeny právě na takových nuancích, český/moravský řidič vidí auto v protisměru a hned si myslí, je to hovado, v Polsku by byl za hovado on, kdyby začal blikat a troubit, místo aby uhnul. Mimochodem, většina silnic v Polsku nemá krajnice v našem smyslu, tj. pás méně silnějšího asfaltu na který tady nikdo ve vyšší rychlosti radši nevjede. Další odlišná věc jsou třeba u nás na jížní Moravě běžné "ďolíky" na rovných silnicích, kam se ukryje několik aut, Poláci to od nich neznají a pak vznikají těžké havárie. Samozřejmě v Polsku jsou nějaká rychlostní omezení a čáry na silnici pouze informační :) Taky je docela problém, že všichni Poláci si myslí, že jsou dobří řidiči a i když je to často pravda (mívají naježděno víc než přůměrný český řidič), myslí si to i ti mizerní (u nás si to teda taky myslí většina mizerných řidičů, ale v Polsku z nbějakého důvodu bez vyjímek všichni :) )
registrovaný uživatel sames1 
03.06.2008 (16:01)  
tenzor : Tak si nechame posatvit silnice od Polaku :D Hele ja s polaky delam a ti mi porad jen rikaji vy mate take fajne silnice ...a ty zeleznice...no voni si asi mysli ze u nas Pendolino jezdi maximalkou kdyz ho mame. je tu plno neobjektivnich narazek.Nekdo tam byl nekdo ne ja jel do Polska jen jednou a jeste nas staveli policajti knirati
:D ale ze by silnice byli lepsi nebo horsi jak kde. To same i zeleznice. Ale neni tohle clanek o Pendolinu na Ukrajine :)

: pekař
02.06.2008 sames: aha, zatímco na východě je úžasná silniční síť:))).... => no kamos jezdil s kamionem a rikal ze je to prej super do doby nez te neprepadnou a neokradnou hehe bavim se ale o silnich vyzssi tridy
registrovaný uživatel sames1 
03.06.2008 (15:45)  
mrk : A ty vis kolika vozove jednotky to jsou ..kolik napetovych proudu zvladaji? Jake maji vybaveni ?? Ja se to nedocetl .... za tu cenu........... Slavni Slovinci maji take pendolina ...ale trivozove. Myslis ze jsou za 10 mid?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
03.06.2008 (12:10)  
R 1463 ÚPA: Nevím, co má co dělat hustota dálniční "sítě" s kvalitou silnic a s tím, jak se o ní stát stará. A co se týče té lemploviny, tak v Polsku jsem jen takové to záplatování neviděl. Opravují kompletně celou silnici.
registrovaný uživatel M 
03.06.2008 (10:49)  
Polaci jsou zvykli si uhybat? Tak co to k nam sakra jezdi za dobytek v autech s polskejma znackama?:)
registrovaný uživatel tenzor 
03.06.2008 (8:44)  
R 1463 ÚPA: no nevím, po kterých silnicích v Polsku jezdíte, jestli to berete podle těch jižně od Katowic, ale např. hlavní silnice Warszava - Bialystok je v nesrovnatelně lepším stavu než nnaše D1. Jezdí se tam běžně 130-140 km/h, někdy i 3 auta ve dvou pruzích, Poláci si jsou zvyklí uhýbat. A ohledně těch nočních rychlíků, už dlouho jsem se tak nezasmál. Můžete mi prozradit, jakým způsobem jsem se s vMax=50 km/h dostal z Bialsko Biale na jihovýchodě Polska za 12 hodin do nejseverozápadnějšího cípu (Swinoujscie), odhadem asi 700 km, s tím, že to v některých stanicích stálo třeba i 20 minut? Tím neříkám, že v Polsku nejsou pomalé úseky i na hlavních tratích, ale i noční rychlíky občas jedou 140 km/h a taky jsem tam neviděl na rozdíl od naších tratí žádné výluky s vyjímkou jedné na regionální trati z Csieszyna do Bielsko - Biala, kde ten vlak jel stejně 40 km/h, takže autobus byl rychlejší.
Počítal jsem průměrnou rychlost vlakem v Polsku za ty troje prázdniny, kdy jsem ho projel křížem krážem a vyšlo mi tuším 67 km/h (včetně započítání regionálních a lokálek trati kde se jezdilo hodně pomalu), takže si nemyslím, že by byly polské vlaky pomalejší (akorát jezdí méně častěji, takže je občas problém, pokud si člověk nenaplánuje cestu a zůstane trčet v nějaké díře - ovšem podobně jako s ČD kdy poslední přípoj jede, ale na zpožděný vlak nečeká). Pokud jde o silnice, ty mají až na vyjímky taky v lepším stavu než my, hodně rekonstruovaných/postavených nových a to i okresek (viděli jste už někdy u nás že se postaví zbrusu nová okreska? Ne, jen se flikuje). Holt tam asi nestojí kilometr to samé jako u cenových rekordmanů v ČR.
02.06.2008 (23:38)  
Prosim, podivejte se na polskou dalnicni sit...nemaji skoro nic...Jednou jsem si marne lamal hlavu, proc jsou na dvouproude silnici vyjete tri koleje a proc vsechny auta jedou v rigolu.Kdyz se na me v protismeru vyritil kamion, ihned jsem pochopil...
Polaci maji obrovsky problem s kamiony a ty silnice jsou od nich pekne zniceny...A nevim, jestli to delaj lip nez u nas..Myslim, ze je to delano cestou lemploviny jak u nas, tak v Polsku...V Pl je par dobrych trati....Ovsem hlavni tahy s nocnimi rychliky pres cele Polsko, ktere jsou elektrifikovany, a kde je Vmax 50 km/h jsou zcela beznou veci..
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko