Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.
Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.
zdroj: ČT 24/ČTK
VB: ta regina tam jezdi furt plna, ve spicce se pridava jeste za ni akvakro 010. Takze 2x Bdt by bylo odpovidajici, planuje se ale 3x Bdt. Zvyseni rychlosti bude - ale prumerne rychlosti v relaci Ol-Spk a to diky absenci prestupu a dostavbe koridoru kolem Mohelnice. Uspora bude v radu 20-30%. Takze super!
Fajn, máte možnost se přihlásít do veřejné soutěže s tím, že to zmáknete za třetinu nebo polovičku.
Já se zkusím u pana generálního ředitele SŽDC s.o.Komárka přimluvit, aby vám zakázku přiklepli.
Ušetří všichni, včetně EÚ.
Souhlas elektrifikace ostatních tratí jsou důležitější třeba Pha-Liberec,Jihlava-Brno atd.
Muj nazor na elektrifikaci - hodi se, ale nasla by se lepsi mista kam hodit 1,5 mld.
Ale rekneme si na rovinu, o cestujici jde az ve druhe rade, cilem je jezdit do Parsu (Skody?) Sumperk s pantakama bez pripreze.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.