..: Elektrifikace Šumperské trati začne už v červnu :..

Ilustrační obrázek Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.

Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.

zdroj: ČT 24/ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.4.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
09.04.2008 (20:48)  
Zajímalo by mě, kolik stojí jeden slon ? :)
09.04.2008 (20:46)  
Normálně bych příspěvek uživatele Machalík bral jako provokaci, ovšem v případě vyjmenovaných řad Hv má bohužel pravdu.
09.04.2008 (20:43)  
Anowis: Hlavně že ty 460 na severní a střední Moravu přišli právě z Ustí nad Labem.

Jinak střední Morava bývá označována i jako oblast pravidelného historického provozu a olomouc jako historické depo - 141, 831, 851, 020, apod.
09.04.2008 (20:40)  
A ještě bych, specielně pro pana Anowise, dodal, že býv. okresy Šumperk a zejm. Jeseník patří dlouhodobě mezi nejméně dotované okresy v ČR, a bohužel podle toho také místní (nejen) infrastruktura také vypadá.
09.04.2008 (20:35)  
anowis: vy budete přesně jeden z těch expertů, co jezdí stále jedním vlakem jednou týdně a na základě této jedné stejné jízdy budou bosuzovat zbytek, že? Buďte rád, že máte alespoň něco nízkopodlažního, a k tomu ještě elefanty...
V oblasti, kterou kritizujete, běžně označovanou jako Střední Morava (ať se vám to líbí nebo ne, existuje i oficiální stejnojmenný mikroregion), musí lidé na Os neustále jezdit v B(dt)t, Bix 020 a vrcholem cestovní kultury jsou 460. Maminy s kočárky či imobilní osoby mají holt smůlu. Nechcete se konečně zamyslet nad svými bezvýznamnými nářky?
09.04.2008 (20:33)  
Elektrizace trati 290? Co prosim?

Zdvoukolejnovat po Bludov se asi nebude že? Jinak ta cena 115 mil/km je sice vysoká, ale není až tak přemrštěna jak všichni říkáte. Jak řekl pan Hošek je v tom zahrnuto nejen zadrátování a ona měd je sakra drahá, však se zeptejte těch co díky ní jsou tmavší něž dřív, ale i nově zbudované zastávky, vysoké perony ve stanicích, kompletní výměna svršku, ZZ, přejezdy ap. Kolipak stojí 1km na koridoru?

Anowis: Pro vás možná ne, ale divil by jste se, pro normální lidi Slezsko skutečně existuje.

Ježišmarja, tak jezděte v 16:00 a bude klid
registrovaný uživatel Anowis 
09.04.2008 (20:29)  
xAnri05: No já jezdím pravidelně z ÚL na Lovosice v 18:00 a to jezdí už 4. měsíce žába.
09.04.2008 (20:22)  
Precla: výše uvedenou trať rozhodně nemůžeme považovat za lokálku, úsek po Bludovský triangl je vytížen až až, protože jím prochází spádová tepna pro celé jesenicko, a to skutečně není zanedbatelný počet obyvatel či stávajících cestujících. A pokračování dále do Šumperka - ale ano, ta trať má potenciál a to obrovský, problém je v nedostatečné cestovní rychlosti spojů Z - Š a tedy nekonkurenceschopnost vůči paralelně vedeným BUS spojům, což se ale po modernizaci tratě změní. Ona ta 814 tam jezdí opravdu hodně natřískaná i teď, lze předpokládat, že nebude až takový problém naplnit 2*B(d)t a to se nebavíme o turistické / lyžařské sezoně a navazující elektrizaci tratě 290. A kdyby Bůh dal a dožili bychom se železničního tunelu pod Červenohorským sedlem, bude trať takřka na hraně propustnosti :-D ale to je bohuižel už jen science-fiction.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.04.2008 (20:17)  
Anowis: jenze ty 451 nahradily 460. A to jen na nekolika vlacich. Rozdil? Maly!

Na vic jeste dnes tu pendlily tri Citaky...
09.04.2008 (20:15)  
Jinak ona ta cena není až tak katastrofální. Do výsledné sumy jsou zahrnuty kromě výměny kolejového roštu a regenerace svršku také nové propustky a sanace stávajících, repase dvou mostních objektů, kompletní repase několika přejezdů (využití STRAIL), úprava nástupišť a samozřejmě také nové zabzař., takže vaše řeči o předraženosti jsou vskutku liché.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko