Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.
Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.
zdroj: ČT 24/ČTK
Jinak střední Morava bývá označována i jako oblast pravidelného historického provozu a olomouc jako historické depo - 141, 831, 851, 020, apod.
V oblasti, kterou kritizujete, běžně označovanou jako Střední Morava (ať se vám to líbí nebo ne, existuje i oficiální stejnojmenný mikroregion), musí lidé na Os neustále jezdit v B(dt)t, Bix 020 a vrcholem cestovní kultury jsou 460. Maminy s kočárky či imobilní osoby mají holt smůlu. Nechcete se konečně zamyslet nad svými bezvýznamnými nářky?
Zdvoukolejnovat po Bludov se asi nebude že? Jinak ta cena 115 mil/km je sice vysoká, ale není až tak přemrštěna jak všichni říkáte. Jak řekl pan Hošek je v tom zahrnuto nejen zadrátování a ona měd je sakra drahá, však se zeptejte těch co díky ní jsou tmavší něž dřív, ale i nově zbudované zastávky, vysoké perony ve stanicích, kompletní výměna svršku, ZZ, přejezdy ap. Kolipak stojí 1km na koridoru?
Anowis: Pro vás možná ne, ale divil by jste se, pro normální lidi Slezsko skutečně existuje.
Ježišmarja, tak jezděte v 16:00 a bude klid
Na vic jeste dnes tu pendlily tri Citaky...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.