Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.
Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.
zdroj: ČT 24/ČTK
Kdo bude zhotovitelem elektrifikace, není jasné? Vtipný začátek dne:-)
Živě mi to připomíná elektrifikaci 140,páč tam se udělalo nástupiště bezvýznamný stanici Stráž nad Ohří jako na koridoru a přitom perón v Klášterci,kterej byl skutečně potřeba se neudělal,takže v Klášterci kde staví všechny R,nastupují hůře pohyblivý a starý lidi tak že výpravčí nebo pokladní přinese na perón židli z čekárnya ta slouží jako mezi schod pro nástup.Samozřejmě to je třeba oznámit nejmíň půl hodiny předem,takže místo abych šel na pivko,musím objednat židli.To je skutečnost.
No dobře dejme tomu že 291 je třeba rekonstruovat,ale mě spíš zajímá jestli když tam bude 90ka a pak po 270 do Olmíku po korytu jestli to bude rychlejší než gumokolem nebo ne???
Akce se jmenuje "Elektrizace... ", ale jedná se defacto o optimalizaci tratě s elektrizací.
Hlavním přínosem této akce by mělo být zvýšení rychlosti a kapacity osobní dopravy. Sice se traťová rychlost dramaticky nezvýší, ale úspora by měla vzniknout odstraněním přestupů v Zábřehu - vedení přímých vlaků Olomouc - Zábřeh - Šumperk.
Nákladní doprava, kterou představují na této trati pouze Mn, bude nadále vedena nezávislou trakcí.
Jak už někdo zmínil, zdvoukolejnění se nechystá. Bude rekonstrukce svršku a spodku, vybraných mostních objektů a propustů, rekonstrukce zabzař a nějaké ty protihlukovky.
Rychost bude zvýšena z velké části na 90 km/h (krátký úsek 100 km/h), díky rektifikacím vybraných oblouků, ale pouze v rámci stávajícího tělesa (tedy žádné přeložky).
Velká část financí padne na rekonstrukce stanic.
Postřelmov: Zřízení dvou vysokých nástupišť, přístup na 2. (jednostranné ke koleji č.2) bude mimoúrovňově - podchodem. Na Záb. zhlaví výhyka na 80, na Šump. zhlaví výh. na 50 km/h.
Bludov: Odb. výhybka ve směru Zábřeh - Hanušovice nová s V-odb 60 km/h. Ve stanici bude 1. staniční kolej (4. od budovy) částečně snesena a místo ní vznikne ostrovní nástupiště s úrovňovým přístupem, zřízeným v cca 1/3 délky nástupiště. U buduvy bude snesena manipulační kolej a vznikne boční nástupiště, v polovině přerušené úrovňovým přístupem na ostrovní. Zatrolejovány budou všechny dopravní koleje.
Šumperk: snesena 3. a 4. staniční kolej (rozuměj 3 a 6 od budovy) a místo nich vzniknou 2 ostrovní nástupiště s úrovňovým přístupem v cca 1/2 jejich délky. U koleje č. 7 (1. od budovy) vznikne krátké boční nástupiště směr Petrov (nyní tam už nějaké nástupiště je). Obě zhlaví budou jen částešně reknstruována. Zatrolejovány budou všechny dopravní koleje až k cca vjezdům od Petrova a Libiny, kde vyroste napájecí stanice.
Kdyby byl zájem, mohu cokoli upřesnit.
K věci: V Ústeckém kraji je přibližně 72 km koridorových tratí (Roudnice-Dolní Žleb), v Moravskoslezském jich je minimálně 46 (Jeseník nad Odrou-Bohumín). V Olomouckém kraji je koridorových tratí cca. 150 kilometrů. 123 (Hoštejn-Jeseník n.O.) + 22 (Přerov-Hulín). Omlouvám se za případné nepřesnosti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.