..: Elektrifikace Šumperské trati začne už v červnu :..

Ilustrační obrázek Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.

Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.

zdroj: ČT 24/ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.4.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Desiro 
10.04.2008 (10:39)  
Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není.

Kdo bude zhotovitelem elektrifikace, není jasné? Vtipný začátek dne:-)
10.04.2008 (10:13)  
Honza:je dobře že si to sem napsal.Ale já se fakt musím smát,protože v Šumáku kde by byla potřeba podchodu nebude a zatímco ve vsi Postřelmov bude to je fakt postavený na hlavu.
Živě mi to připomíná elektrifikaci 140,páč tam se udělalo nástupiště bezvýznamný stanici Stráž nad Ohří jako na koridoru a přitom perón v Klášterci,kterej byl skutečně potřeba se neudělal,takže v Klášterci kde staví všechny R,nastupují hůře pohyblivý a starý lidi tak že výpravčí nebo pokladní přinese na perón židli z čekárnya ta slouží jako mezi schod pro nástup.Samozřejmě to je třeba oznámit nejmíň půl hodiny předem,takže místo abych šel na pivko,musím objednat židli.To je skutečnost.
No dobře dejme tomu že 291 je třeba rekonstruovat,ale mě spíš zajímá jestli když tam bude 90ka a pak po 270 do Olmíku po korytu jestli to bude rychlejší než gumokolem nebo ne???
10.04.2008 (8:31)  
Mám to tu na stole, takže fakta:
Akce se jmenuje "Elektrizace... ", ale jedná se defacto o optimalizaci tratě s elektrizací.
Hlavním přínosem této akce by mělo být zvýšení rychlosti a kapacity osobní dopravy. Sice se traťová rychlost dramaticky nezvýší, ale úspora by měla vzniknout odstraněním přestupů v Zábřehu - vedení přímých vlaků Olomouc - Zábřeh - Šumperk.
Nákladní doprava, kterou představují na této trati pouze Mn, bude nadále vedena nezávislou trakcí.
Jak už někdo zmínil, zdvoukolejnění se nechystá. Bude rekonstrukce svršku a spodku, vybraných mostních objektů a propustů, rekonstrukce zabzař a nějaké ty protihlukovky.

Rychost bude zvýšena z velké části na 90 km/h (krátký úsek 100 km/h), díky rektifikacím vybraných oblouků, ale pouze v rámci stávajícího tělesa (tedy žádné přeložky).
Velká část financí padne na rekonstrukce stanic.

Postřelmov: Zřízení dvou vysokých nástupišť, přístup na 2. (jednostranné ke koleji č.2) bude mimoúrovňově - podchodem. Na Záb. zhlaví výhyka na 80, na Šump. zhlaví výh. na 50 km/h.
Bludov: Odb. výhybka ve směru Zábřeh - Hanušovice nová s V-odb 60 km/h. Ve stanici bude 1. staniční kolej (4. od budovy) částečně snesena a místo ní vznikne ostrovní nástupiště s úrovňovým přístupem, zřízeným v cca 1/3 délky nástupiště. U buduvy bude snesena manipulační kolej a vznikne boční nástupiště, v polovině přerušené úrovňovým přístupem na ostrovní. Zatrolejovány budou všechny dopravní koleje.
Šumperk: snesena 3. a 4. staniční kolej (rozuměj 3 a 6 od budovy) a místo nich vzniknou 2 ostrovní nástupiště s úrovňovým přístupem v cca 1/2 jejich délky. U koleje č. 7 (1. od budovy) vznikne krátké boční nástupiště směr Petrov (nyní tam už nějaké nástupiště je). Obě zhlaví budou jen částešně reknstruována. Zatrolejovány budou všechny dopravní koleje až k cca vjezdům od Petrova a Libiny, kde vyroste napájecí stanice.
Kdyby byl zájem, mohu cokoli upřesnit.
09.04.2008 (23:55)  
Ty financni pomery jsou opravdu zvlastni... V Praze zase kilometrova novostavba zbytecne tramvajove trati Laurova-Radlicka stoji pul miliardy, takze proc ne 12km za 1,5?
09.04.2008 (22:56)  
Pro udržení konkurenceschopnosti železnice na trase Šumperk-Olomouc je elektrizace nezbytná, protože ono se teď taky dost investuje do silnice I/44 a 15 minut na přestup v Zábřehu by vlak mohlo pohřbít: obchvat Postřelmova je luxus, jaký nemají mnohem zatíženější města a silnice (i když je v plánu čtyřpruh, běžně se staví jen v polovičním profilu), staví se obchvat Rájce a podle rozpočtu státního fondu infrastruktury se snad už za rok začne prodlužovat čtyřproudovka od Mohelnice někam ke Zvoli. Vzhledem k dosavadní situaci, kdy se pomalu od Zábřeha až před Mohelnici nedá předjet náklaďák, to má taky smysl a pro region je to jen dobře.
registrovaný uživatel Vávra 
09.04.2008 (21:56)  
K elektrizaci 290: viděl jsem před časem nějakej dokument (bohužel už nevím od koho), kde byla výhledová elektrizace úseku Olomouc - Uničov v roce 2025. Což má svou logiku, trať je ve špičce na hranici propustnosti a vzhledem k omezené nabídce autobusových spojů je dobře vytížena. Úsek Uničov - Šumperk má blíže k horské lokálce.
09.04.2008 (21:21)  
Hošek: Děkuji. Myslel jsem si to. Do Opavy se taky netáhla druhá kolejka. Ale raděj sem se poptal.
09.04.2008 (20:56)  
Ad. Franta Machalík - se zdvoukolejněním se v projektu v žádném úseku nepočítá, při navýšení propustnosti tratě náhradou zastaralého zabzař by to byla vcelku neopodstatněná investice.
09.04.2008 (20:54)  
Ad. JTB - jen bych dodal, že Moravskoslezský kraj nemá s touto stavbou nic společného a z těch cca 123 Km koridoru Hoštejn - Jeseník n.O. je cca 40 + uzly ještě stále ve výstavbě, nebo se ani nekoplo. Ale budiž, tato čísla stejně nemají o investicích v regionu žádnou vypovídací hodnotu.
09.04.2008 (20:51)  
Pánové, uklidněte se prosím. Na hádky o tom, který region je protežovanější/opomíjenější můžete využít třeba Novinky.cz či iDnes. Jistě vás tam rádi uvidí a mezi ostatní hádavce velmi pěkně zapadnete.

K věci: V Ústeckém kraji je přibližně 72 km koridorových tratí (Roudnice-Dolní Žleb), v Moravskoslezském jich je minimálně 46 (Jeseník nad Odrou-Bohumín). V Olomouckém kraji je koridorových tratí cca. 150 kilometrů. 123 (Hoštejn-Jeseník n.O.) + 22 (Přerov-Hulín). Omlouvám se za případné nepřesnosti.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko