Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.
Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.
zdroj: ČT 24/ČTK
Ta elektrizace mi připadá celkem zbytečná, spíše by měli rychle elektrizovat a modernizovat tratě, kde je to skutečně zapotřebí, jako Brno - Jihlava nebo Ostrava - Valašské Meziříčí. Úplně zbytečná mi potom přijde elektrizace České Budějovice - České Velenice, to je dobré tak akorát pro rychlíky z Vídně do Českých Budějovic.
a jestli bych někde uvítal druhou kolej, tak by to bylo z Postřelmova k odbočce směr Hanušovice(cca 1100m), to křižování spěšáků a rychlíků s osobákem se často neobejde bez zpoždění, ale asi by to kvůli klikatící se Moravě neskousli ochranáři :-(
Ještě bych dodal: Při realizaci projektové dokumentace byl problém se zvyšováním rychlostí. Název akce je "Elektrizace...", tudíž je velké plus, že se podařilo prosadit další stavební práce oproti původnímu záměru změřit elektrický odpor kolejí, pročistit štěrkové lože, postavit stožáry a natáhnout TV.
Velký přínos vidím především s přesunutím vozebního ramene elektrické trakce (Přerov)-Olomouc-Česká Třebová do Šumperka.
Jinak osobně si myslím že stavba bude velkým přínosem.
Ad podchod v Šumperku. Zkus se na to podívat z jiné stránky. Zatím co v Postřelmově "hrozí", průjezd vlaků bez zastavení a 2. kolej je až za tou první(průjezdnou), je z hlediska bezpečnosti přístupu na nástupiště u 2. koleje podchod nevyhnutelný. Zatím co v Šumperku nebude projíždějícího vlaku, všechny zastaví na svých polovinách perónů, těsně před přechodem. Budou tam proto i cesťáky, které rozdělí dopravní koleje na poloviny. Příchod na perón, který bude mít "normovou" výšku hrany 550 mm nad TK, bude velmi pohodlný a rychlý zejména pro imobilní cestující: přímo přes koleje, bez žádných schodů či ramp a to bezpčně.
Ne vždy je mimoúrovňový přístup to nejlepší!
V dnešních a všech připravovaných projektech je naštěstí už "poloperonizace" zakázaný pojem. Vždy se navrhuje nástupiště s výškou 550 mm nad temenem kolejnice, přístup na perón se řeší z hlediska bezpečnosti. Pokud to provozní podmínky dovolují, tak úrovňově, tedy pokud je přechod jen přes předjízdnou kolej, kde je pak Vmax 50 km/h, jinak mimoúrovňově. A to de facto bez ohledu na kategorii tratě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.