..: Stát bude možná přispívat Českým drahám na nákup nových vozidel :..

Ilustrační obrázekPraha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.

Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.

Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.

Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.

zdroj: www.ihned.cz


M | 16.2.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.02.2008 (13:16)  
Pavel Z: ale treba si všimnúť, že sa teraz vymenili postoje...
registrovaný uživatel happy 
16.02.2008 (12:59)  
doteď se kraje chovají celkem rozmařile a někde není třeba jasná jakákoliv koncepce a tak se supluje bus i vlak.Proto by si objednavatel měl uvědomit,co je kde výhodné a podle toho taky kvalitní dopravu zafinancovat ať bus nebo vlak dopravci
registrovaný uživatel happy 
16.02.2008 (12:56)  
Prostě na všechny relace vypsat výběrová řízení,kde by si kraj či stát určil,co a kdo tam má jezdit a za kolik.Pokud bude kraji stačit pro lidi za 60 kč rozhrkaná 810 potom jí bude mít,nebo jestli kraj připlatí a bude místo toho třeba něco od Staadleru..
16.02.2008 (12:24)  
Zajímalo by mě, jestli stát také uvažuje přispět nebo už přispívá na obnovu vozidlového parku jiným železničním dopravcům...
16.02.2008 (11:56)  
NE, NE, NE a ještě jednou NE. Žádné státní dotace žádné firmě... Železnice není žádný veřejný statek, hergot...
16.02.2008 (11:15)  
Žaluda ...zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu
Doporučuji pozornosti slovo "národní", které lze lehce přeložit jako ex státní, schopný pohltit většinu státního rozpočtu i bez ohledu na občany, kteří vlak ke svému životu vůbec nepotřebují. Prostě klasická černá díra opatřená přídomkem "národní". Naštěstí na to Řebíček ani kraje nemají peníze, leda že by byly vypsány zvláštní železniční daně ...
Je smutné, že ještě v roce 2008 se v Evropě někdo zabývá takovým nesmyslem, jako je národní dopravce. Jako by nám nestačily bohaté zkušenosti s národním telekomunikačním operátorem ...
16.02.2008 (10:58)  
To bylo pořád keců na staré vedení a jen co je tam nové (ze soukromého sektoru), tak se opět nadává a něco nelíbí...
16.02.2008 (10:51)  
no SOVA v pohodě,přeci se tady nebudem hádat,na to tu sou jiný odborníci.
Tratě které zaniknou:-od západu na východ,pohled do mapy jako to udělaj oni
147,146,141,161,162,176,175,181,182,178,část 184,191,203,204,192,172,121,173,125,137,164,135,137,113,114,132,,097,087,083,084,část 110,092,222,012,013,014,233,063,039,044,043,část 026nahoře,022,016,015,261,028,023,062,046,025,262,271,
252,243,246,245,246,253,254,255,343,341,283,305,274,275,294,295,296,297,312,311,313,314,315,
318,324,279,277,276,278,282 tak tady s tim se podle pánů manažerů rozlučte.
ja bych ale nerušil nicju vono se to tam nevejde tak ja to hodim na dva řádky teda na 4 no na 5.
16.02.2008 (10:35)  
je neco na co stat CD neprispiva???To uz je trosku moc,at si vedeni CD snizi odmeny a platy a za usetreny prachy nakoupi novy stroje.Stejne tak nechapu proc stat prispiva CD na vlaky EC
registrovaný uživatel Sova 
16.02.2008 (10:28)  
Venca
Já jsem jenom připomněl EUROFIMu,toť vše...
nechci jít s vámi do slovní přestřelky ;-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko