Praha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.
Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.
Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.
Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.
zdroj: www.ihned.cz
Doporučuji pozornosti slovo "národní", které lze lehce přeložit jako ex státní, schopný pohltit většinu státního rozpočtu i bez ohledu na občany, kteří vlak ke svému životu vůbec nepotřebují. Prostě klasická černá díra opatřená přídomkem "národní". Naštěstí na to Řebíček ani kraje nemají peníze, leda že by byly vypsány zvláštní železniční daně ...
Je smutné, že ještě v roce 2008 se v Evropě někdo zabývá takovým nesmyslem, jako je národní dopravce. Jako by nám nestačily bohaté zkušenosti s národním telekomunikačním operátorem ...
Tratě které zaniknou:-od západu na východ,pohled do mapy jako to udělaj oni
147,146,141,161,162,176,175,181,182,178,část 184,191,203,204,192,172,121,173,125,137,164,135,137,113,114,132,,097,087,083,084,část 110,092,222,012,013,014,233,063,039,044,043,část 026nahoře,022,016,015,261,028,023,062,046,025,262,271,
252,243,246,245,246,253,254,255,343,341,283,305,274,275,294,295,296,297,312,311,313,314,315,
318,324,279,277,276,278,282 tak tady s tim se podle pánů manažerů rozlučte.
ja bych ale nerušil nicju vono se to tam nevejde tak ja to hodim na dva řádky teda na 4 no na 5.
Já jsem jenom připomněl EUROFIMu,toť vše...
nechci jít s vámi do slovní přestřelky ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.