..: Stát bude možná přispívat Českým drahám na nákup nových vozidel :..

Ilustrační obrázekPraha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.

Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.

Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.

Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.

zdroj: www.ihned.cz


M | 16.2.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.02.2008 (17:09)  
To je prave ono: pozadavky na funkcni vlastnosti vyrobku v socialistickem bloku byly dost nekde jinde ve srovnani se dneskem. A je otazka, jak zasadne to pripadna rekonstrukce muze zmenit.

Jestli to uspori 2/3 nafty oproti TU+Balm a umozni to zachovat denni provoz do NB, tak to za ten kompromis stoji.
registrovaný uživatel M 
18.02.2008 (16:16)  
Klidne budu jezdit v 30 let starym cimsi, co bylo vyrobeny v Mongolsku, pokud to bude vypadat. Ty jejich vagony ale vypadaji naprosto otresne. Pravek...
18.02.2008 (15:18)  
Pokud není něco vyrobené na západ od našich hranic nejpozději před 2 roky tak je to hned popelnice. Je nutné si uvědomit do jakých podmínek byly FAURy stavěny a na jaké hrubé zacházení. Svůj účel plnily, dokud nepřišlo shora usnesení zrušit úzkorozchodky no a pak někde stály v kopřivách. JHMD dělalo co mohlo podle mně jízda v Balm/ú nebo v tomhle není rozdíl. Motorový vůz je samozřejmě úspornější.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
18.02.2008 (10:34)  
M: "Pozvaní hosté oslav stodesátého výročí tratě do Nové Bystřice vyzkoušeli nové sedačky." Stačí si přečíst ten článek.
registrovaný uživatel junkrs 
18.02.2008 (9:48)  
to Frantisek: Reálně je to tam možná 3x dražší, ale to se spíše týká služeb a nákladů na bydlení. Jinak už jsme téměř na stejné úrovni (teda kromě platů). A dálnice umíme stavět už dokonce i dráž !!!:-)
18.02.2008 (8:25)  
1) Jaká je na úzkorozchodkách traťová rychlost? Pokud je tam víc než 40, bylo by dobré, aby tomu odpovídala vozidla.
2) Je sice hezké říci: ČD prodělají, nechce soukromník, zrušit, ale nejdřív je třeba spravedlivě nastavit podmínky a investovat do drážní infrastruktury. Jak jinak může vyjít vlak ekonomicky výhodněji? Proč asi Connex resp. Veolia jdou u nás do autobusů?
3) V zahraničí jsou možná x-krát bohatší, ale taky tam vše logicky x-krát víc stojí. Takže porovnávat absolutní čísla je zavádějící. Narozdíl od platby za jejich dopravní cestu a související služby (která má bohužel za následek cestování do ciziny zpravidla jinak než vlakem) naštěstí nemusíme v jejich cenách hradit vozidla nebo stavební práce, když máme i domácí výrobce a dodavatele. Používal bych raději procentuální srovnání. Dle zkušenosti je u nich vše reálně zhruba 3x tak drahé, čili dávají-li 235 korun na kilometr, u nás by to odpovídalo asi 80 korunám. Záleží na rozdělení peněz, kterých je v celkovém rozpočtu dost.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
17.02.2008 (22:37)  
V tom článku píšou "původní nejvyšší rychlost". Zřejmě ji tedy zvedli na 50 km/h.
17.02.2008 (22:26)  
JHMD nemají aktualizované stránky, údajně 3 vozy byly odstavené v Nové Včelnici. Mně se ty FAURy líbí, 40 km/h na úzkorozchdkách stačí a že se nedají otevírat okna no aspoň je nějaký idiot nebude v zimě otvírat jak je normálně zvykem.
17.02.2008 (21:28)  
teda ja bych neměl nic proti tady té v ČR nejnovější úzké 810,ale vadí mi ta rychlost pouze max 40 to je tak na posun a pak že se nedaj otvírat okna což je velkej minus.Kvůli rychlosti to beru jako horší 810 ačkoliv zhledově to ujde.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
17.02.2008 (20:26)  
Seath: Ohavná popelnice? Já myslím, že je na něj mnohem lepší pohled, než na 810. Jistě nemá žádný oslnivý design, ale mě se docela líbí. Nakonec nemá designově příliš daleko od české 842/843. V rámci možností je to dobrá investice.
Jinak jsem rád, že se ho konečně podařilo úspěšně odzkoušet, aby mohl být nasazen do provozu. Přesně vozidlo takového konceptu úzkokolejky nutně potřebovaly. Tahat 1 Balm lokomotivou, i když po remotorizaci, je dost neekonomické. Myslím, že je to nová kapitola pro JHMD. Když jsem viděl jeho původní stav po přivežení z Polska, tak jsem vůbec nevěřil, že se ho podaří dát dohromady. Byly to prostě šroty. Mimochodem, pokud se nepletu, tak koupili 2 motoráky, neví někdo co je s tím druhým?
M 
17.02.2008 (23:58)  


Temi "popelnicemi" JHMD jsem nikdy nejel (a na rovinu rikam, ze mne to i trochu mrzi), nicmene pokud si podle toho, jak to vypada zvenku mam predstavit interier, tak bych si musel predstavit dreveny lavice a k tomu by nektere z tech lavic byly vytrhane. Takze minimalne vizualne to fakt jako popelnice pusobi a 810 je proti tomu hi-tech:)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko