..: Stát bude možná přispívat Českým drahám na nákup nových vozidel :..

Ilustrační obrázekPraha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.

Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.

Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.

Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.

zdroj: www.ihned.cz


M | 16.2.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.02.2008 (18:51)  
240.025: vice k JHMD: http://www.jhmd.cz/story062c.htm
IMHO je to ohavna popelnice, ale pan Satava obvykle dobre vi, co dela a lip to tedy zrejme neslo...
17.02.2008 (18:48)  
Miroslav Zikmund: JHMD koupila motorový vůz z Plska a opravila ho... takže asi ještě něco pořídí z PL, popř. z Rumunska. Rakouské vozy by asi vyšly dráž, zase ale mají lepší údržbu, konstukci, vlastnosti...
17.02.2008 (18:46)  
Pane Zikmunde, Vasi odborne erudice jsem si zde na foru vzdy velmi vazil, ale Vas posledni prispevek povazuju za dost velky ulet.

Naznacujete, ze jini dopravci nepripadaji v uvahu, protoze zadni v osobni doprave nepusobi. To je zvlastni sofistika, protoze kazdy navstevnik zelpage dobre vi, proc tu zadni nepusobi: na hlavnich tratich neexistuje diky klice SZDC a CD zadna z dispoloku pronajmutelna elektricka lokomotiva. Na vedlejsich zase CD vzdy vyhraje cenou, protoze jeji kdysi od statu darovana nebo ucetne davno odepsana vozidla maji logicky nizsi naklad na vlkm nez relativne nove Flirty a Desira.

K uvaze ostatnim diskutujicim ponechavam otazku, zda je pro rozvoj dopravniho trhu vhodnejsi provadet dotace primarne pres dotaci vlkm, nez kamaradsoftem prihravat dotace na vozidla jiz existujicim hracum (resp. hraci). Druhy postup silne pripomina centralni planovani a k soudobemu chapani public procurementu je na hony vzdalen.
17.02.2008 (18:04)  
Kubíček : kterým železničním dopravcům p;sobícím na českém dopravním trhu by měl stát přispět na nákup kolejových vozidel ?
Viamont jezdí s vozidly pronajatými od Vogtlandbahn, dále si stále pronajímá M810 od ČD, čili žádná vozidla, která by potřeboval nahradit novými nemá.
OKD Doprava si rovněž pronajímá M810 od ČD a Železnice Desná si vytrucovala za ministra Šimonovského bezúplatný převod M810 od ČD, protože pronájem "byl drahý". Takže vlastně dostala podporu 100 %.
Zbývá JHMD a.s., která by určitě nějaký motorový vůz potřebovala. Je nějaký na trhu ? K "mání" by mohly být rakouské ojetiny 5090. Lze ovšem podporovat nákup "ojetin" ?
M 
17.02.2008 (23:56)  


Neni jen nutno nahradit stara novymi, mozne je prece take rozsirit nabidku (tj. vymenit "nic" za neco).
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
17.02.2008 (15:05)  
Omlouvám se za otázku krapet mimo, ale zajímalo by mě jedno. Cargo se nám trhlo a jak známo, pronajímalo tehdejší ČD elektrické šestikoláky do Polska. Nicméně hádám, že inventář řad 181 a 182 nyní spadá pod Cargo, a tak se táži - jdou peníze za pronájem do Carga, anebo se to platilo nějak předem ještě ČD? Děkuji za odpověď...
registrovaný uživatel junkrs 
17.02.2008 (12:29)  
to happy: není vlak jako vlak, stejně tak není auto jako auto :-) Když budu srovnávat nové auto a 30 let staré vlaky, bude asi pohodlnější auto. Budu-li ale srovnávat věci stejně staré (nebo nové), bude určitě pohodlnější vlak. A nových vlaků je u nás stále jako šafránu, kdežto nových aut kvapem přibývá.
registrovaný uživatel happy 
17.02.2008 (11:19)  
prostě bych ze zákona udělal to,že na všechny relace,Ať vlak či bus musí být výběové řízení.Není možné prostě něco přidělovat jen tak podle známosti(viz busy).Potom by stát i kraje musely mít jasno v dopravní problematice.Současný stav není navždy udržitelný.Propast mezi komfortem v autě a vlaku je již propastná
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
17.02.2008 (11:00)  
To by nebylo špatné, třeba by začaly jezdit IC a EC mezi Prahou a Luhačovicemi a opačně.
17.02.2008 (9:18)  
Debata je opravdu kuriozni, a navic zdarne miji zakladni otazku: proc bez vyberove souteze sypat miliardy statnich penez blbcum, kteri s nimi neumi hospodarit? Viz story 843, 471 a 814...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
17.02.2008 (7:34)  
JTB: memotechnická pomůcka dobrá, ale má to být Bdmtee - tudíž blbý debilní malý trapný, ee ;)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko