..: Stát bude možná přispívat Českým drahám na nákup nových vozidel :..

Ilustrační obrázekPraha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.

Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.

Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.

Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.

zdroj: www.ihned.cz


M | 16.2.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.02.2008 (2:08)  
Jezis tady je to jak debata zaku zakladni skoly. Jeden neumi napsat souvislou vetu a druhy zas vidi spojitost mezi volbou prezidenta a tim, co se deje na draze. Lidi vzamatujte se trosku a pouzivejte mozek.
17.02.2008 (0:34)  
Railfort: aktuálně se jim nadává Bdtmee. Nejlepší mnemotechnickou pomůcku jsem zatím viděl tuším od ing. Raaba - blbý debilní trapný malý, ee. Docela to jimi nabízený komfort vystihuje.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.02.2008 (0:12)  
No to se divim, ze si snad soucasna garnitura uvedomila, ze je treba napravit chyby tam, kde se cela leta neinvestovalo. Samozrejme je jasne, ze pokud stat vlastni CD, mel by do nich investovat, napr.cast zisku z CEZu.

Mimochodem CD=cerna dira. Ano. Ono totiz verejna doprava=cerna dira a dokud nekdo neprijde se zazrakem, tak to tak bude.
Na druhou stranu individualni automobilizmus je mnohem drazsi.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
16.02.2008 (21:55)  
860 003: Honekry jsou proarmádní sanitní vozy Bymee (nejposlednější označení neznám) od soudruhů z NDR. Musím se jich ale trochu zastat: Momentálně čas od času cestuji s kočárkem a toto jsou naprosto nejlepší vozy pro tento účel. Naložím kočárek na začátek nebo na konec vlaku, abych nepřekážel, a zajedu si s ním až mezi sedadla. To v jiném voze nejde a je to pro tento účel fakt super. Dítě po ruce a komfort sedadla k tomu.
16.02.2008 (20:00)  
ideální stav by byl i sjednotit to trochu tolik druhu vagonu mašin a motoráku je na draka udržba náhradní díly a td...
16.02.2008 (19:58)  
to junkers tož to se omlovám,jo máš pravdu taky bych opravil tratě a bečka mi nevadí jsou v poho akorát bych je modernizoval třeba čalounění je možnost
16.02.2008 (19:27)  
Co máte pořád proti Bčkům? A čemu zase říkáte honekry? Vám se nezavděčí žádná konstrukce. Kdybyste viděli v jakých hrůzách a za jakých podmínek jsme museli jezdit. Staré vozy Bai s obrovskými bouchacími dveřmi, pokud si někdo dovolil za sebou nezavřít, dostal zpravidla sprostě vynadáno od staré tlusté průvodčí. Vozy měly Pensylvánské podvozky a poskakovaly jako 451. Když jsem pak nastoupil v depu, zjistil jsem, že každý vůz má 2 dynama, ke každému řemen a zpravidla oba chyběly, takže pod vůz a dát nové. Souprava měla třeba 14 vozů. Nebo jsem jezdil do školy, souprava M 240+2xBlm asi z roku 1930, do M 240 jsme nesměli jako školní mládež, stará tlustá průvodčí nás vykázala do Blm kde byly sice kamna na uhlí ale nezatopené, M 240 bychom prý poškodili. Zdá se, že za minulého režimu jezdily všude staré a tlusté průvodčí.
registrovaný uživatel junkrs 
16.02.2008 (19:13)  
to Ondřej: já jsem to myslel tak, že ať ji bude provozovat ten či onen, musí do ní investovat.
Mě osobně vadí více špatný stav infrastruktury než postarší vozový park. Příjemnější by pro mě bylo jet Plzeň-Praha za necelou hodinu v koženkovém "béčku" než 1h45min v nějakém luxusu. Ale pokud by to bylo za 50 min a ještě v luxusu.....:-)
registrovaný uživatel kevin 
16.02.2008 (19:02)  
Stát v Británii převzal jen obdobu naší SŽDC.Dopravců tam jsou desítky a funguje to.
16.02.2008 (18:58)  
Co já vim tak v GB převzal stát zpět pouze infrastrukturu. Ne provozovatele.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko