..: Letos obdrží ČD dalších 9 jednotek řady 471 CityElefant :..

971.031 a zleva pánové Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ČKD Vagonka, Vladimír Filip, náměstek GŘ ČD pro ekonomiku a Jaromír Jelínek, obchodní ředitel ČKD VagonkaPraha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.

Devět souprav 471 v roce 2007

Všechny nově dodávané jednotky již budou mít nový design. "Z inovačních kroků nových jednotek lze jmenovat zejména větší plochu čelního skla, aerodynamičtější tvar čela bez horního zkosení, instalovaný telerail či uzavřené toalety," uvedl na tiskové konferenci Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ze společnosti ČKD Vagonka. "Nový barevný design mají jednotky v pořadí od dvaadvacáté," dodal Jaromír Jelínek, obchodní ředitel společnosti. ČKD Vagonka a České dráhy podepsaly v loňském roce smlouvu na dodávku dalších 30 třívozových dvoupodlažních souprav řady 471 v celkové hodnotě přibližně 6 miliard korun, které by měly být dodány do 5 let. Financování je zajištěno prostřednictvím Eurofimy, z vlastních zdrojů a počítá se i s dalšími zdroji financování. Pro srovnání - v roce 2005 byly vyrobeny 4 a v roce 2006 šest jednotek.

971 a 452 v žst. Praha hl. n.Elektrické jednotky 471 nahrazují elektrické jednotky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. Na začátku letošního roku se podařilo firmě ČKD Vagonka proniknout do Litvy a byl uzavřen kontrakt na dvě dvoupodlažní elektrické jednotky s označením EJ 575 za téměř 490 mil. Kč s termínem dodání v roce 2008. Firma očekává, že do Litvy dodá až 10 těchto jednotek. Díky řadě kontraktů neustále roste počet zaměstnanců ČKD Vagonky, která je součástí skupiny Škoda Holding - z 320 lidí v lednu 2005 na 421 zaměstnanců v současné době. Nadále bude nutné navyšovat počet pracovníků do konce roku 2008 na cílových 550 zaměstnanců.

Jednotky 471 i na dálkových vlacích

Čelo 971.031V současné době České dráhy analyzují potenciál nasazení těchto souprav také na kratší dálkové spoje s cestovní dobou 1,5 - 2 hodiny, kde by rovněž přispěly ke zvýšení komfortu cestování. Náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku Vladimír Filip k tomu dodal, že jednotky řady 471 by byly nasazovány na vlaky do vzdálenosti 150 km. Zatím zajišťují jednotky 471 vozbu regionálních (příměstských) vlaků na trati Praha - Český Brod - Kolín a jsou řazeny na vybrané spoje na tratích Praha - Beroun, Praha - Lysá nad Labem - Kolín - Kutná Hora, Praha - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem a Český Těšín - Ostrava Svinov - Opava východ.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.04.2007 (15:34)  
471.015: zhruba jsem pochopil, že telerail je něco jako automatický diagnostický systém, který umí přes GSM (čili jako přes mobil) poslat do depa prostřednictvím SMS hlášení o některých závadách, takže depo se může připravit na opravu jednotky ještě před jejím příjezdem do depa, popř. může vyslat technika do terénu apod.
12.04.2007 (15:03)  
Hm, kdyby aspoň na tratích, kam je posílají, svařili kolejnice, aby ty soupravy nemuseli brzy odepisovat. Je zarážející, že dosud jezdí na modernizovaných tratích 451 a 452, zatímco 471 dávají na tratě nemodernizované až rozbité. Nasazení 471 na dálkové vlaky má zřejmě suplovat neobjednání obdobných souprav pro tyto účely, no ostatně u nás často nasazujeme vozidla na výkony, úpro které nebyla určena... :(
12.04.2007 (14:43)  
Nevím jestli toto "proniknutí do Litvy" je taková výhra. Vyrobit všehovšudy 2 vozidla, to přijde vývoj draho, a co údržba a náhradní díly...? Nebo jsem snad přeslechl, že výrobce chce získat zkušenosti pro výrobu střídavých ešusů pro ČD?

A k řadě 675 jsem zatím také celkem skeptický. Můžeme být rádi že se nějak rozjely aspoň ty 471, potřebné pro DKV Praha (ačkoliv někdo myslí že se Středočeský kraj topí v přebytku elektrických jednotek a neví co s nimi) a o které se po právu hlásí i další DKV - za pár let si představuju dopravu Os např. na trati 031 prostřednictvím Slonů.
registrovaný uživatel 471.015  mail  
12.04.2007 (14:29)  
Co to je "instalovaný telerail"?
registrovaný uživatel Dery 
12.04.2007 (14:21)  
doufám že Elefanty nasadí i do Frýdku-Místku po elektrifikaci tratě 323
12.04.2007 (14:19)  
Bude to 9 i s tou 31čkou, nebo bez ní a tudíž celkem 10? Jestli jo, tak to konečně nabralo nějaké normální tempo...

Ad dálkové trasy: No už se nemůžu dočkat na 671/675 na Bohumín - Brno... :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko