..: Letos obdrží ČD dalších 9 jednotek řady 471 CityElefant :..

971.031 a zleva pánové Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ČKD Vagonka, Vladimír Filip, náměstek GŘ ČD pro ekonomiku a Jaromír Jelínek, obchodní ředitel ČKD VagonkaPraha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.

Devět souprav 471 v roce 2007

Všechny nově dodávané jednotky již budou mít nový design. "Z inovačních kroků nových jednotek lze jmenovat zejména větší plochu čelního skla, aerodynamičtější tvar čela bez horního zkosení, instalovaný telerail či uzavřené toalety," uvedl na tiskové konferenci Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ze společnosti ČKD Vagonka. "Nový barevný design mají jednotky v pořadí od dvaadvacáté," dodal Jaromír Jelínek, obchodní ředitel společnosti. ČKD Vagonka a České dráhy podepsaly v loňském roce smlouvu na dodávku dalších 30 třívozových dvoupodlažních souprav řady 471 v celkové hodnotě přibližně 6 miliard korun, které by měly být dodány do 5 let. Financování je zajištěno prostřednictvím Eurofimy, z vlastních zdrojů a počítá se i s dalšími zdroji financování. Pro srovnání - v roce 2005 byly vyrobeny 4 a v roce 2006 šest jednotek.

971 a 452 v žst. Praha hl. n.Elektrické jednotky 471 nahrazují elektrické jednotky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. Na začátku letošního roku se podařilo firmě ČKD Vagonka proniknout do Litvy a byl uzavřen kontrakt na dvě dvoupodlažní elektrické jednotky s označením EJ 575 za téměř 490 mil. Kč s termínem dodání v roce 2008. Firma očekává, že do Litvy dodá až 10 těchto jednotek. Díky řadě kontraktů neustále roste počet zaměstnanců ČKD Vagonky, která je součástí skupiny Škoda Holding - z 320 lidí v lednu 2005 na 421 zaměstnanců v současné době. Nadále bude nutné navyšovat počet pracovníků do konce roku 2008 na cílových 550 zaměstnanců.

Jednotky 471 i na dálkových vlacích

Čelo 971.031V současné době České dráhy analyzují potenciál nasazení těchto souprav také na kratší dálkové spoje s cestovní dobou 1,5 - 2 hodiny, kde by rovněž přispěly ke zvýšení komfortu cestování. Náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku Vladimír Filip k tomu dodal, že jednotky řady 471 by byly nasazovány na vlaky do vzdálenosti 150 km. Zatím zajišťují jednotky 471 vozbu regionálních (příměstských) vlaků na trati Praha - Český Brod - Kolín a jsou řazeny na vybrané spoje na tratích Praha - Beroun, Praha - Lysá nad Labem - Kolín - Kutná Hora, Praha - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem a Český Těšín - Ostrava Svinov - Opava východ.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.04.2007 (23:16)  
Jo, ešusy jsou príma. Hlavní výhoda ale je, že vesměs jsou nižšího věku (než žabotlamy a spol.) a dvouletá špína je lepší než padesátiletá...

Nový čumák mě malinko zklamal, ale to je detail.

Jednomu zlepšováku z článku nerozumím: "uzavřené toalety". Můžete mi to, prosím, někdo vysvětlit? Dveře šli zavřít už teď, takže je míněno "příklopné" prkénko? Nebo v čem to tkví? Dík.
registrovaný uživatel happy 
12.04.2007 (22:32)  
ale nebylo by špatné zvýšit počet spojů.jenomže sme zase u jádra problému.Vyšší cena=větší nechuť kraje platit,když neví ani za co.Takže zakopán pes je ve financování.Prostě je nutné řádně rozpočítat náklady na jednotlivé spoje.protože tady jsou spoje nevyužité 242+3*Bt s minimem cestujících,ale platí se za ně stejně jako za plný vlak,který by třeba ani dotaci nepotřeboval.
registrovaný uživatel Burburger  mail  
12.04.2007 (22:18)  
to happy: Ve špičkách jezdí mezi Plzní a Klatovy šesti či sedmivozové klasiky a z Dobřan do Plzně se běžně stojí, takže v tom bych problém neviděl. Pokud by se ještě mírně zrychlily jízdní doby díky kratším pobytům a rychlejším rozjezdům, tak by to mohlo navíc přitáhnout další substrát. Jestliže je už ale malý cenový rozdíl mezi střídavým a dvousystémovým ešusem, tak by měly smysl tyto soupravy především na přímých R/Sp do Prahy.
registrovaný uživatel nojva  mail  
12.04.2007 (22:10)  
Twix: Dvousystémový ešusy by byly nejlepší v Brně (Tišnov-Břeclav, Letovice-Blansko-Křenovice), myslím že na trati ČB-Tábor by se tyto jednotky neuživily. V Brně jezdí mnohem více lidí vlakem a intervaly tady jsou ve špičce 20-30minut a ty vlaky jsou narvaný ráno i odpoledne, lidi by si zasloužili jezdit v něčem lepším. A je to ostuda pro Brno, největší město Moravy, aby tam jezdily 560 a 242+5xBdmtee. 560 se můžou poté přesunout do ČB, aby to pro lidi z ČB nebyl takovej šok, když ještě panťák v životě neviděli:-) Na ešusy mají ještě čas, a navíc se můžou svízt CityShuttle, který tam přece taky zajíždí z Lince.
registrovaný uživatel happy 
12.04.2007 (21:32)  
Plzeň-Klatovy??? není to luxus???Tady bych si spíše představil jednopodlažní trojnou ,stejně jako Plzeň-Nepomuk.V relaci plzeň-čb tak leda na rychlíku až třeba do Jihlavy (po elektrizaci 240 až do Brna).Na R by to bylo nejspíše malé.ALe to jsou šílené teorie už ;)
12.04.2007 (20:31)  
Zajímavý jak už si každý maluje kde přesně by ta 471 či odvozené verze mohly co nevidět jezdit. A s těmi střídavými se tady dost lidí ohání jenom Brnem, já zrovna bych si představoval tyto jednotky spíš na tratích Klatovy - Plzeň - ČB - Tábor, tam něco jako panťák v životě neviděli. Dvousystémová verze by se pochopitelně taky hodila.
registrovaný uživatel Pjetro 
12.04.2007 (20:16)  
"Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích"....ach ta čeština, takže nevím jak vy, ale já to chápu tak že každá jednotka najede 550km na 231 vl. spojích denně???:-)))
12.04.2007 (19:55)  
Takže jestli tomu dobře rozumím tak do prosince 2007 jich má bejt 36,no teda když jsem viděl i 030 tak se letos mohu těšit jen na 6.Vlaky to jsou dobré.Chtělo by to dvousystémový.Hlavně at zmizej ty žabáky.Ten dysajn no vyd je to stejný jenom vyměněnej reflektor za kulatej to bych čekal větší změnu-změnit čelo takhle je to moc hranatý ty nový na západě vypadaj modernější.Jo a na Zličíně dělá siemens něco jako 471 Desiro pro střídavou a dávaj je do Švýcarska tak možná jestli by tyhle vyvinutý nebyly levnější než znova vyvíjet 571????odbornící????
12.04.2007 (19:44)  
No kdyz do Prerova, tak protahnout do Olomouce. Mezi Prerovem a Olomouci jezdi dost lidi. A hlavne hdone studentu strednich skol. V Lipniku je, ac je to male mestecko, stredni elektro, stavebni, zemedelska a jeste gympl. Proto do nej dojizdi zaci z Hranic a Prerova, na stavebku a elektro hodne i z Olomouce. V Prerove je zas stredni pedagogicka na kterou dojizdi dost zacek z Olomouce, tudiz by se 471 vyplatila. A zaroven by tim pro studentiky a pracujici odstranili prestup v Prerove (tedy pokud tam stale je). Sveho casu jsem jezdil na stredni do Lipnika, prvni rok jezdil primej vlak, druhej se muselo vzdy pres Prerov, pak se muselo prestupovat). Ono kdyz se cesta z neco kolem pulhodiny protahla na hodinu a pul i vice, tak clovek travil vetsinu dne ve vlaku.
12.04.2007 (19:36)  
No 675 zas tak odlisna nebude od 471, tudiz spise zalezi na tom, zda to ma smysl. Ty 471 na delsi trate, dokazu si predstavit smer Kolin, nebo Ostrava - Hranice - Prerov - Olomouc. Je to na koridorech, navic vetsi mesta co 20km, tudiz slusna cast lidi by asi jezdila na kratsi useky nez celou trasu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko