..: Letos obdrží ČD dalších 9 jednotek řady 471 CityElefant :..

971.031 a zleva pánové Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ČKD Vagonka, Vladimír Filip, náměstek GŘ ČD pro ekonomiku a Jaromír Jelínek, obchodní ředitel ČKD VagonkaPraha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.

Devět souprav 471 v roce 2007

Všechny nově dodávané jednotky již budou mít nový design. "Z inovačních kroků nových jednotek lze jmenovat zejména větší plochu čelního skla, aerodynamičtější tvar čela bez horního zkosení, instalovaný telerail či uzavřené toalety," uvedl na tiskové konferenci Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ze společnosti ČKD Vagonka. "Nový barevný design mají jednotky v pořadí od dvaadvacáté," dodal Jaromír Jelínek, obchodní ředitel společnosti. ČKD Vagonka a České dráhy podepsaly v loňském roce smlouvu na dodávku dalších 30 třívozových dvoupodlažních souprav řady 471 v celkové hodnotě přibližně 6 miliard korun, které by měly být dodány do 5 let. Financování je zajištěno prostřednictvím Eurofimy, z vlastních zdrojů a počítá se i s dalšími zdroji financování. Pro srovnání - v roce 2005 byly vyrobeny 4 a v roce 2006 šest jednotek.

971 a 452 v žst. Praha hl. n.Elektrické jednotky 471 nahrazují elektrické jednotky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. Na začátku letošního roku se podařilo firmě ČKD Vagonka proniknout do Litvy a byl uzavřen kontrakt na dvě dvoupodlažní elektrické jednotky s označením EJ 575 za téměř 490 mil. Kč s termínem dodání v roce 2008. Firma očekává, že do Litvy dodá až 10 těchto jednotek. Díky řadě kontraktů neustále roste počet zaměstnanců ČKD Vagonky, která je součástí skupiny Škoda Holding - z 320 lidí v lednu 2005 na 421 zaměstnanců v současné době. Nadále bude nutné navyšovat počet pracovníků do konce roku 2008 na cílových 550 zaměstnanců.

Jednotky 471 i na dálkových vlacích

Čelo 971.031V současné době České dráhy analyzují potenciál nasazení těchto souprav také na kratší dálkové spoje s cestovní dobou 1,5 - 2 hodiny, kde by rovněž přispěly ke zvýšení komfortu cestování. Náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku Vladimír Filip k tomu dodal, že jednotky řady 471 by byly nasazovány na vlaky do vzdálenosti 150 km. Zatím zajišťují jednotky 471 vozbu regionálních (příměstských) vlaků na trati Praha - Český Brod - Kolín a jsou řazeny na vybrané spoje na tratích Praha - Beroun, Praha - Lysá nad Labem - Kolín - Kutná Hora, Praha - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem a Český Těšín - Ostrava Svinov - Opava východ.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.04.2007 (19:35)  
Ajtakrajta, To by byl teda šílenej let s ešusem z Kolína do Ústí. Tam je potřeba prvně opravit glajze, jinak to nemá smysl. Já bych byl pro vlaky Bohumín-Přerov :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
12.04.2007 (19:18)  
Jojo. Jsou to dobre jednotky, ale bylo by jich treba mnohem vice a take jednotky 67x pro dalkovou dopravu. Mmch, pokud budou chtit 471 zkouset na delsi trasy, tak doporucuju rychliky na 072 Kolin-Usti nad Labem,zapad. Je to celkem rychla trat a sel by asi take udelat dobry obeh s OsVy mezi LnL a Pha...
12.04.2007 (19:14)  
Dobře, dobře, třeba začnou časem mizet alepsoň 451 a 452...

K řadě 675 jsem v horizontu 10 let silně skeptický, nicméně střídavá verze 471 by se určitě hodila.

Ke spojům na delší vozební ramena, jednotka je sice konstruována jako příměstská, ale pro specifické relace by jistě dokázala plnit i tuto roli.

K použití na trati 031 - přes 7 let denně jezdím po této trati za prací a jen výjimečně jsem zažil, že by byly soupravy 163 + 3 x Bdmtee obsazeny více než z 90 %, ve špičkách zde jsou plně obsazeny rychlíky (Pardubice - Liberec) - 843 + 2 x 043... Takže nevidím důvod, proč zde používat jednotky řady 471, jejichž kapacita by nebyla dostatečně využita. K vlastnostem železničního svršku se raději ani nebudu vyjadřovat.

Použití pro Litvu, již zde padlo, že úpravy nebudou příliš náročné, takže v zásadě podporuji jakoukoli expanzi českého průmyslu na zahraniční trhy. Koneckonců nejde jen o to, že to budou "jen" 2, případně potenciálně 10 jednotek, ale také o to, že to dá lidem v ČR práci a vytvoří to určitou referenci českého železničního průmyslu na "východě".
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
12.04.2007 (18:33)  
Deadeye: No vzhledem k tomu, jak je naše železniční sít z pohledu el. trakce rozdělena a dále, že střídavá a dvousystémová jednotka se liší už jen nepatrně, osobně bych se zamýšlel nad dvousystémovou jednotkou. A nemusí to být nutně jen na tratě v okolí Brna.
12.04.2007 (16:39)  
No 471 jsou super, ale chtelo by to jeste vetsi tempo, tak 15 az 20 rocne. Na celkovej stav pres 100. Ted je otazka zda nekdy budou i stridave pro Brno, ci dvousystemove. A zda na ty delsi trate nasadi opravdu 371, nebo neco z ni vychazejici.

Ad Litva. Pise se o kontraktu na dve, s moznosti dodani dalsich osmi. 10 jednotek uz je dobrej kseft. A vzhledme k tomu, ze znacna cast dilu bude shodna s existujici seriovou produkci, tak by snad ani vyvoj nemel byt nejak axtra drahy. Navic diky tomu budou moci nabidnout CD i stridave jednotky pro Brno.
registrovaný uživatel Lukess  mail  
12.04.2007 (16:01)  
Jednotky 471 se mi velmi líbí a jsem s nimi spokojen, ale mohlo by jich na trati 321 jezdit více, než jen 2. Když jedu do Ostravy, tak natrefím právě na pantograf :-(
12.04.2007 (15:55)  
Porad se mluvi o 471 pro Prahu a Ostravu ale mohli by jich nakoupiot i par pro Brno (tzn predelat na stridave napeti)...Docela uz me otravuje jezdit v 560/Bdmtee...
Ale jinak to jsou pekny vlaky, napr R Pha-HrKr s timto by bodl :)
12.04.2007 (15:52)  
To jsem taky někde četl. Nad telerailem jsem moc nebádal, ale ta komunikace funguje obousměrně, takže by tohle umět měl. Přitom stačí jen zagůglovat a vypadne o TeleRailu tohle: http://www.unicontrols.cz/show.php?t=144
12.04.2007 (15:46)  
Jsem zvědavý, když jich tolik přibude, jestli se příští rok podívá nějaký ten ešus na částečně modernizovanou trať 221 Praha - Benešov, jelikož je to jediná z příměstských tratí kolem Prahy, kde nejsou ešusy vůbec nasazovány (ani nepravidelně).
12.04.2007 (15:42)  
Telerail by měl umět i aktivní odstavení ne? To je něco jako pohotovstní stav u TV...vlak má třeba vyjet v 5:30, tak se mu v 4:45 pošle signál, že má vytopit soupravu třeba na 20 stupňů...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko