..: Letos obdrží ČD dalších 9 jednotek řady 471 CityElefant :..

971.031 a zleva pánové Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ČKD Vagonka, Vladimír Filip, náměstek GŘ ČD pro ekonomiku a Jaromír Jelínek, obchodní ředitel ČKD VagonkaPraha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.

Devět souprav 471 v roce 2007

Všechny nově dodávané jednotky již budou mít nový design. "Z inovačních kroků nových jednotek lze jmenovat zejména větší plochu čelního skla, aerodynamičtější tvar čela bez horního zkosení, instalovaný telerail či uzavřené toalety," uvedl na tiskové konferenci Jiří Paruza, manažer realizace EJ 471 ze společnosti ČKD Vagonka. "Nový barevný design mají jednotky v pořadí od dvaadvacáté," dodal Jaromír Jelínek, obchodní ředitel společnosti. ČKD Vagonka a České dráhy podepsaly v loňském roce smlouvu na dodávku dalších 30 třívozových dvoupodlažních souprav řady 471 v celkové hodnotě přibližně 6 miliard korun, které by měly být dodány do 5 let. Financování je zajištěno prostřednictvím Eurofimy, z vlastních zdrojů a počítá se i s dalšími zdroji financování. Pro srovnání - v roce 2005 byly vyrobeny 4 a v roce 2006 šest jednotek.

971 a 452 v žst. Praha hl. n.Elektrické jednotky 471 nahrazují elektrické jednotky vyráběné v 60. a 70. letech minulého století. Na začátku letošního roku se podařilo firmě ČKD Vagonka proniknout do Litvy a byl uzavřen kontrakt na dvě dvoupodlažní elektrické jednotky s označením EJ 575 za téměř 490 mil. Kč s termínem dodání v roce 2008. Firma očekává, že do Litvy dodá až 10 těchto jednotek. Díky řadě kontraktů neustále roste počet zaměstnanců ČKD Vagonky, která je součástí skupiny Škoda Holding - z 320 lidí v lednu 2005 na 421 zaměstnanců v současné době. Nadále bude nutné navyšovat počet pracovníků do konce roku 2008 na cílových 550 zaměstnanců.

Jednotky 471 i na dálkových vlacích

Čelo 971.031V současné době České dráhy analyzují potenciál nasazení těchto souprav také na kratší dálkové spoje s cestovní dobou 1,5 - 2 hodiny, kde by rovněž přispěly ke zvýšení komfortu cestování. Náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku Vladimír Filip k tomu dodal, že jednotky řady 471 by byly nasazovány na vlaky do vzdálenosti 150 km. Zatím zajišťují jednotky 471 vozbu regionálních (příměstských) vlaků na trati Praha - Český Brod - Kolín a jsou řazeny na vybrané spoje na tratích Praha - Beroun, Praha - Lysá nad Labem - Kolín - Kutná Hora, Praha - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem a Český Těšín - Ostrava Svinov - Opava východ.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
13.04.2007 (22:01)  
Rozdíl mezi EJ 471 a hypotetickou 671 (571) bude stejný, jako je mezi lok 150 (151) a 350 nebo mezi 162/163 a 362/363.
To znamená, upravený sběrač, který bude použitelný pro obě trakční proudové soustavy nebo dva samostatné sběrače, každý pro jednu proudovou soustavu. Dále střídavý hlavní vypínač, trakční transformátor a usměrňovač (nebo měnič) mající výstup na „stejnosměrnou" část.
Záměrně to popisuji co nejjednodušším způsobem, aby to pochopil každý.

Informační materiály rozdávané při slavnostním předvedení 471.001 obsahovaly různé možné kombinace, nemám je zrovna „k ruce", ale s možností M + 3 V + Ř je tam počítáno, šestivozová souprava už uvažuje se dvěma M.
Pokud jde o ty 2 MW výkonu, tak jen o krapet více mají lok řad 140, 141, kterým tento výkon stačil v jejich nejlepších dobách na deset vozů a rychlost 120 km/h.
13.04.2007 (17:52)  
to Hawkey: Napred napises, ze snad silim, kdyz reknu, ze jsou temer shodne a pak obratem napises, ze drahe komponenty jsou stejne a rozdil by byl dle tebe v radech jednotek milionu (u veci, ktera stoji v radech stovek milionu). Nejses tak trosku schizofrenik?

Motory, pravdepodobne stejne, kastle stejna, podvozky stejne, vetsi cast vnitrniho vybaveni stejna, vetsi cast ridiciho systemu stejna. Odlisnost by byla prave v elektricke casti, coz muze byt do urcite miry vyvojovy problem, nicmene vyrobni ne. Vetsina vlaku by byla shodna.
13.04.2007 (16:32)  
Hawkey: no, ale těch jednotek milionů bude asi docela dost ;-)
registrovaný uživatel nojva  mail  
13.04.2007 (15:34)  
Twix: No to máš možná pravdu, ale v 560 je 416 míst k sezení, ale tam si stejně sedne tak kolem 250, většinou je na 4sedadle 1 nebo 2 lidi. Dalo by se to přece řešit tak jak psal Adam, třeba 671-071-071-671, a v pohodě ještě můžeš přidat další 2 vložený vozy, a to pak může být požitelný třeba pro R Brno-Ostrava.
Přemýšlel jsem jestli by mohli vyrobit taky 471(671)-071-071-971, tzn. o jeden vloženej víc, nevíte někdo náhodou jestli by to šlo se současným výkonem 2MW? Já si myslím že jo, pak by totiž byla kapacita k sezení asi 430lidí a to je stejně jako 560-4vložený-560 a bylo by tam taky víc místa než v těch starej panťácích...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
13.04.2007 (11:13)  
Twix: Koneckoncu, brani neco vytvoreni soupravy 471-071-071-471? Pripadne i se tremi vlozaky?
13.04.2007 (8:41)  
Souhlasim s Twixem ty ešusy by se nám náramně hodily dolu na jich.Budějc-Tábor tam jsou potřeba exklusiv a spřáhnout dva na Brno-Letovice.
Dle mého názoru by na R stačilo využití konstrukční rychlosti tj.160 a změna interiéru já v tom nevidím problém.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
13.04.2007 (6:52)  
Deadeye: No 675 zas tak odlisna nebude od 471...

no to snad ani nemyslíš vážně cos tu napsal? Stejnosměrná a dvousystémová jednotka, že od sebe tak odlišné nebudou? Možná pro cestující veřejnost ne, ale po technické stránce je to už krapánek jinak.

Burburger:

Jestliže je už ale malý cenový rozdíl mezi střídavým a dvousystémovým ešusem

Tak malý rozdíl, když si uvědomíme v jakých relacich se za celou jednotku pohybujeme, ODHADUJI, že cenový rozdíl mezi čistě střídavou a dvousystémovou jednotkou by byl v řádech jednotek milionů korun. Neznám přesné ceny, ale když si uvědomíme, že "drahé" komponenty jsou na obou typech prakticky shodné (trafo, usměrnovač atd.) takže toho čím by se obě verze lišily už moc není.

Venca Burgán:
Jo a na Zličíně dělá siemens něco jako 471 Desiro pro střídavou a dávaj je do Švýcarska tak možná jestli by tyhle vyvinutý nebyly levnější než znova vyvíjet 571????odbornící????

Tak jednak je to dělaný podle švýcarských předpisů a norem, takže bys do toho musel zcela jistě zasahovat a pak vzhledem k rozložení trakčních soustav je u nás dle mého názoru výhodnější užití vícesystémových jednotek než čistě střídavých.
registrovaný uživatel xyz  mail  
13.04.2007 (0:34)  
Tomislav...:

Díky.
13.04.2007 (0:22)  
to twix: No daji se spojit dva esusy:)

to Tomislav: No, ale to uz maji i soucasne esusy, jen ty prvni to tusim nemely.
13.04.2007 (0:03)  
nojva: Však já neříkám že do Brna bych žádné ešusy nedal, ale právě jak píšeš, vlakem tam jezdí víc lidí - na ešus až příliš moc. Kolik vozů mají tamní panťáky? Šest, a těch Bdmtee je taky často šest. Ešus má kapacitu ve 2. třídě jen asi jako klasický čtyřvozový žabotlam, to by pro tratě z Plzně do Klatov nebo Horažďovic bylo myslím akorát - dá se očekávat že počet cestujících poroste. To že bys dal 560 do ČB odporuje tomu jak tvrdíš že tam jezdí málo lidí, tam by se tyto jednotky opravdu už vůbec neuživily. A jestli jsou ostudnější soupravy okolo Brna nebo Plzně, to se těžko říká, ostudné jsou v podstatě všechny kraje. No, jsem zvědavý kam se umístí střídavé či dvousystémové ešusy jako první, pokud se jich tedy dočkáme.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko