..: České dráhy zlevňují Pendolino! :..
Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!

Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:

SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně

SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003

Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003

Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.

Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.

Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.


Martin Hanzal | 12.1.2006 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (20:41)  
Aha, tak to jmeno je zrada, ale v mojem pripade je stejna i osoba. Pokud to v kratke minulosti nepostihla neprijemnost, tak vlasy ma:-) Slovak, 40-50 roku, postava normalni, nosi vestu (to ale mozna nosi vsichni:( Pres zimu ale v Praze nemam co na praci a jen abych si ho prohlidl, tak kvuli tomu rano vstavat nebudu:-)
15.01.2006 (20:35)  
Takovej ten holohlavej? Já vím, že se střídají a jezdí i na slovenských IC Blava - Kýblice. Když je silnej den, bývají tam i dva, ale v drtivé většině případů je jen jeden. Ale pozor, visí tam vždycky to samé jméno, i když se ti lidi střídají (možná bych si na to jméno po chvíli přemýšlení vzpomněl). Několikrát jsme se s nimi skamarádili - prý jsou to většinou kamarádi z jakési vesnice u Kút, dva jsou dokonce bratři. Ten silnější plešoun dokonce bydlí tuším v Lanžhotě a má český telefon (Oskar). V pátek jedu Strelou z Brna do Blavy a pak v neděli IC 500 Kriváň z východu do Blavy, tož to prubnu. Jinak já mám oblíbenou kombinaci hustá instantní polévka s (polovinou vody), hemenex, Topvar. Je to ale dáno mou chorobnou slabostí pro E621 (pro nezasvěcené: glutaman sodný). Když je ještě hlad (třeba trasa Blava - Košice), dávám za Žilinou ještě nějakou omeletu - vaječiny přece k vlakům neodmyslitelně patří. Dost mě dopálili, když jsem zjistil, že v tom muzejním čtvrtjídelňáku, co jezdil na EC134/135/IC570/571 jako náhrada za italský swing, (když ještě na těch náhradách jezdily jídelňáky), nemají nic z vajíček, jen ty divné hotové polévky a pár jídel (vepřoknedlo ušlo). A taky tam mají krájenou čabajku, je to na tenký plátky a moc dobře to chutná. No ale nic, asi budem na oběd jezdit s Urblíkem do Tišnova...
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (19:50)  
V te Strele pro nenazrance jako ja doporucuji kombinaci hemenex+parky. Do Trebove je co delat a neni hlad:-)
Jenom by me zajimalo, jestli je tam porad jeden kuchar/barman (takove polomadarske jmeno) nebo se i nekdy vystridaji. Ja s nim mam skore 4 ze 4:)
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (19:45)  
Oblouk, zatacka, proste to neni rovne:-)
15.01.2006 (19:42)  
:-) Já vím, na železnici zatáčky nejsou.
Já jsem tu zkušenost s maďarskými jídelňáky už udělal, vždycky se tam baví u jednoho stolečku pingl s průvodčím a dál je tam max jeden člověk u minerálky (to jsou ti nešťastní, kteří tam plni očekávání vlezou a po zjištění cen je jim blbý jít hned pryč, tak to investují do té minerálky, něco jako místenka s přirážkou a minerálkou v ceně). Pro mě je Strela naopak vůbec nejlepší vlak, včetně jídelňáku. Točený Topvar 12% docela ujde (za 21,- Kč), aspoň je to dvanáctka, ty Krušovice 10% v Pendolinu jsou ubohé; dále strelový hemenex za 70,- je doslova vynikající a je se třemi vajíčky (JLV za 69,- se dvěma). Možná jste měl na mysli vídeňskou polovinu Strely, tedy Dvořáka, který jede v úseku Břeclav - Wien bez hostince na kolečkách.

Přes Břeclav by byla trasa Brno - Zlín určitě nejrychlejší, ale má tři zásadní nevýhody: Je hrozně dlouhá (142 km už není konkurenceschopná, relační slevy asi po tom jednom "neúspěšném" pokusu skončily), jela by dvakrát úvratí (Břeclav a Otrokovice) a vedla by trasou, která je dnes již dokonale dopravně obsloužená, takže by sloužila čistě na cestování Brno-Zlín, kdežto v mém nápadu by se diametrálně zlepšilo hned několik dnes mizerně fungujících relací: Brno - Kroměříž (to ještě jde), Brno - Zlín, Vyškov - Kroměříž - Zlín. No ale to už se opakuju...
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (17:29)  
A tim nerovna ted nemyslim, ze je plna zatacek
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (17:29)  
Ten "postak" na Drakovi je teda sila:-)

Jinak, ja jsem nepsal, ze mi neni Strela sympaticka. Je to lepsi nejen nez Hungaria (ty pratelske ceny jsem ani nevedel:-), ale i nez JLV, jejichz ceny taky nejsou zrovna diskontni. Na webu CD je, ze tam ma byt veden restauracni vuz. Pokud je to, co jede na Strela restauracni vuz, tak to beru zpet. Jinak se tam taky pise, ze IC jsou sestaveny z modernich vozu (to jeste k tomu Drakovi:-)

Jinak radeji nez pres Bzenec, tak to uz pres Breclav. 340 je totiz jak to rict... nerovna...
15.01.2006 (16:45)  
M. Zikmund:
S tím Vlárským Průsmykem je to tragédie, stálo by za to zahájit opět jednání. Je to pár kilometrů.

Co se Zlína týče, nemyslím si, že zmíněné potíže nejsou řešitelné. Rozhodně bych nečekal na elektrifikaci, to je tak akorát dobrá výmluva, aby se nemuselo nic měnit ani zavádět. Bzenecká varianta dle mého nic neřeší - je delší, déle trvá, v Otrokovicích vzniká úvrať a zůstávají dvě různé trakční soustavy (pokud se nepletu, tak Moravský Písek - Nedakonice je ještě na 25kV/50Hz). Trať 300 je sice dost přeplněná, ale taktové uspořádání již mnohé vyřešilo a opět to vidím spíš jako výmluvu. Rozšířenější je dnes vozba motorů na konci rychlíků (děje se denně! - R929/1641, v sobotu R925/1643), ale dá se jet i motorem po elektřině (300, 330). Vím, že zavedení přímého spojení Brno - Zlín by bylo velkou změnou (podobně jako obnovení přímého provozu Brno - Hradec Králové před cca 3 lety k lepšímu), ale neexistuje argument, proč to nejde.
15.01.2006 (15:40)  
ad Stará paní :
Ukončení vlaků z Brna ve Vlárském průsmyku je principiálně nesmysl. Bohužel, je to zahraničí, zahraniční železnice nemá zájem, musela by se řešit vyrovnávka výkonů. Takže nic …

Ano, debata s panem Šimonovským by byla ztráta času. No, snad už začal stříhat metr.
Vyřešit rychlou přímou železniční dopravu Brno – Zlín je oříšek. První komplikace je, že se jede pod oběma trakčními soustavami a navíc po neelektrifikované trati. Další kapacita jednokolejné trati Brno – Přerov. Vozit na konci klasické soupravy motor z/do Zlína, kterým by se poskytovalo spojení i pro Vyškov a Kroměříž a jezdit separátně z/do Kojetína není to pravé ořechové. Přes Bzenec je to o 15 km delší a dražší. Přes Bzenec by se to dalo zvládnout tak za 2.10 hodiny, přes Kroměříž tak za 2.00.
Optimálním řešením by bylo nasazení dvousystémové elektrické jednotky, tedy zatrolejovat trať z Kojetína do Hulína a z Otrokovic do Zlína …
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
15.01.2006 (15:34)  
Stará paní: Jak je psano v newse, Bee jsou stazena z R674/5, misto nich jezdi nastesti uchazejici B. Tech je ale asi nedostatek, protoze patecni R1505 byl a mozna i dnesni R1504 je slozeny z velke casti z vozu Bt, ac jsou psana B :-[
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko