..: České dráhy zlevňují Pendolino! :..
Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!

Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:

SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně

SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003

Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003

Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.

Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.

Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.


Martin Hanzal | 12.1.2006 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
14.01.2006 (16:21)  
xyz: to s tim, ze je lepsi prumer nez kombinace naprumeru a podprumeru beru.

Jinak si ale stale stojim za tim, ze EC/IC by nemelo stat vsude. Na neco extremne super si taky nehraji - jinak bych prosazoval zastavky pouze Brno, Praha, Ostrava, Plzen (a CB na Plecnikovi). Kolin ("Kolinsko") je ale proste maly a nemohu si pomoci, tech "rodin", co by jezdily na Ostravsko, tam tolik neni. A krome toho Kolinaka mi jeste nikdo nevyvratil nazor, ze v Koline nikdo nena/vystupuje. Spise tady byly nazory potvrzujici muj
14.01.2006 (14:41)  
Mozna je problem taky v tom, jak drahy kategorie znaci. Je v tom bordel. Jednou rychlik nekde stavi, podruhe ne, nekdy osobak stavi min jak spesny (i kdyz to je extrem nebo byl mezi Hradcem a Pardubicema). Proste haluz. Co brani draham udelat "sberovou" dopravu do uzlovych stanic a uzlove pospojovat rychlikama a expresama. A mezinarodni dopravu a EC/IC do uzlu lepsi kategorie? Ja vim ze spoje objednavaji ruzne uskupeni, ale bylo by to spravedlive, protste by se kvalita resila podle vyznamnosti z hlediska uzlu a ne podle toho kolik lidi tam je(ad absurdum). Pocet lidi by jen ovlivnil takt/kapacitu
Az se "masove" nasadi regionova, aby drahy nezavedli kategorii SO (
Super Osobak).
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.01.2006 (13:10)  
M:

Tim jsem chtel, rici: a) ze Ostrava - Praha je jiste dulezity tah, ale neni vyuzivan vyhradne obyvateli Ostraqvy a Prahy pri ceste z jednoho jmenovaneho meste do druheho. Nemusi to byt Celakovice Havirov, ale jedna rodina tady, druha Celakovice - Ostrava, treti C. Brod - Ostrava, ctrvta Praha - Opava, pata Praha - Bilovec... Doufam, ze mi rozumite. Po mensich cislech to da slusny podil. A mel jsem na mysli, ze lepsi nez super drahe a rado by super soupravy na hlavnim tahu a tezce podprumerne pomery na pripojich by lepe pusobilo, kdyby byl prumer na halvnim tahu a prumer na pripoji. Prumerem nerozumim tim, co za standard (a nadstandard) povazuji CD, ale treba prave neco jako 471, nebo neco plus "rozumne" vozy.

Tu 471 do Ostravy jsem myslel samozrejme bez zastavky kdekoliv, jako "prestizni" spoj, jak se tomu dnes rika. ;) Ne vazne s ohledem na velikost zeme jsem myslel zhruba tak zhruba Kolin, Pce, MuN, Ol, HrnMor. Pro mezinarodni dopravu mozna nevyznamne, ale v nasich pomerech mozna nema cenu si hrat na extremne vic. Podotykam, ze bydlim u C. Brodu a neuvedl jsem jej. ;)
registrovaný uživatel M 
14.01.2006 (12:57)  
Celakovice-Havirov... Hm a kolik lidi to jede za rok? A kolik lidi za rok jede Ostrava-Praha? A takovych paru by se dalo u nas vymyslet stovky, mozna tisice. Vysledkem by bylo, ze idealem by byly osobaky a jeste by se delali zastavky na puli cesty mezi soucasnymi...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
14.01.2006 (12:25)  
xyz: Otazka, kolik je lidi, ci vyletniku na delsi vzdalenost a jestli s kvuli nim vyplati zastavovac EC ;-)
topic closed - z meho pohledu, ostatni klidne povidejte dal, jak je libo ;-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.01.2006 (11:46)  
Trochu se nemohu zbavit dojmu, že jaksi neberete v potaz cestu na druhou stranu. Proč by obyvatelé Kolína (na rozdíl od Prahy a Pardubic) neměli nikdo chtít jeto do Ostravy, Olomouce?

Navíc Kolín má nemalou spádovou oblast. I ze svého bezprostředního okolí znám lidi, kteří při cestě na Moravu jedou do Kolína. Ano třeba i z Čelákovic, Praha je kilometricky blíže, ale proti směru, takže cenově i časově se více vyplácí ten Kolín...

Ostatně tohle je tragédie veřejné a železniční dopravy zvláště a celá akce SCP, i kdyby byla úspěšná, to jenom podtrhuje. Protože pokud zrovna nejedete Ostrava - Praha, ale třeba Čelákovice - Havířov. Ani „kouzelná mašinka“ Vám nezajistí, aby jste z celé cesty mohl mít dojem, že železnice u nás je civilizovaný nebo dokonce komfortní a k tomu ještě rychlý způsob přepravy osob. Podobně jsem dříve vnímal manažera – hezká potěmkináda, ale o co byl rychlejší a komfortnější, o to více bylo vidět hrůzu a pomalost přípojů a čekání...

V tomto směru se nemohu zbavit dojmu, že 20-25 ešusů by odvedlo platnější službu pro zkvalitnění dopravy a image, než 7 pindíků (i za předpokladu, že by fungovali). Nehledě na to, že s mírnými úpravami by ten ešus dojel nejspíše komfortně i do té Ostravy.

Pokud chcete téma uzavřít, nepřihazujte polínka do ohně. Případně se přemožte a nechte oponentův názor zaznít jako poslední. Ukončíte to tak spolehlivěji, než poznámkami: "topic closed".
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
14.01.2006 (2:02)  
M: Bezneho kolinaka, nebo obyvatele Blanska IC/EC moc neoslovi, tezko da za priplatek to, co za zpatecni jizdenku, obzvlast kdyz dojizdi denne. Jsou z toho nadseni jen sitovkari (kolik jich je?) a rezijkari (ti muzou stejne tak dobre jezdit obycejnym rychlikem). Obycejny cestujici oceni, kdyz se z rychliku nebudou stavat vlaky vyssi kvality bez odpovidajici bezpriplatkove nahrady.
-topic closed-
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.01.2006 (1:40)  
No nedivme se, kdyz IC jsou na useku Ova-Pha navatovane v radu NEKOLIKA DESITEK MINUT (viz stazene zpozdeni kolem prelomu roku) a podle jizdniho radu to maji zajet za nejake 4 hodiny a neco, tak co by to 162ka s lehkou soupravou 6 vozu nezvladla za tri a pul... :-/
13.01.2006 (22:39)  
dnes na SC 502 jel pinda
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
13.01.2006 (22:37)  
Díval jsem se na Babitron a např. SC 502 byl dneska v Chocni na čas a v Kostěnicích měl náskok 6 minut. Myslím že ani klopidlo ve svým nejlepším výkonu tam nikdy nenašlo tolik vaty....
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko