..: České dráhy zlevňují Pendolino! :..
Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!

Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:

SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně

SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003

Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003

Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.

Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.

Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.


Martin Hanzal | 12.1.2006 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.01.2006 (15:26)  
M + Pavel:
Jaké ty podmínky vlastně jsou? Je mi rozhodně sympatičtější Strela, kde jsou v hospodě tři stolečky a bar u oken (škoda, že u Pendolin nikoho nenapadlo, že lidé stojící na baru se rádi dívají z okna - je to tam zabedněný), než Hungaria, kde za jídlo dáte kolem 500,- Kč a za třetinku piva 120,- Kč. To je byznys, jehož účelem je pouze a výhradně naplnit jakési předpisy (Potěmkin), ale jinak ať to raději jezdí prázdné (a jezdí!).

Dnes jsem byl cosi kupovat na nádraží v Brně, tak jsem koukl na odjezd Draku (IC 570). Byl to smutný pohled, souprava stažená z nějakého rychlíku z Vysočiny (co musí proboha jezdit tam?) - ani jedno Bmee. Sestava byla:
362 (aspoň ne tak strašně oprýskaná, jako před vánocemi)
3 x Bee kombi
1 x BDbmsee (nekecám!)
1 x Aee
No ostuda jak kráva...
15.01.2006 (15:11)  
ad Desiro : hluboce se mýlíte. Padesátka v Kolíně nemá nic společného s výhybkou číslo 147 ležící na staniční kolejí číslo dvě, ale s kolejovým křížením – spojovací kolej mezi výhybkami číslo 140 a 148, která kříží staniční koleje číslo 1 a 2.
Jedná se o úsek mezi km 347,590 a 347,400 v obou staničních kolejích. Ta padesátka je tam přes třicet let.
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (11:52)  
Podminky EC/IC nesplnuje ani pendolino, ale treba ani Slovenska Strela. Ale nevimnevim, jestli by se neco dalo uhadat:-))
registrovaný uživatel Pavel 
15.01.2006 (10:15)  
Nechápu, jak někoho může napadnout, že vlak EC134/135 pojede bez restauračního vozu. Vlak kategorie EC restaurační vůz mít musí! Jinak tento vlak nesplňuje podmínky na tuto kategorii vlaku a teda ČD nemají právo žádat k jízdence EC příplatek!
registrovaný uživatel M 
15.01.2006 (2:38)  
Nuz, asi neni poptavka no:-)

Jinak pokud jde o tu superuvrat, tak v Brne budeme mit asi vsechno super, co se vlaku tyce:-(
14.01.2006 (22:54)  
M - 13.1.2006 - 20:57:
Trasu Brno - Zlín jsem tu podrobně popsal (13.1.2006 - 10:17). Mrkněte na to, už mě chytá mindrák z toho, že to (skoro) nikdo neocenil:-)

Miroslav Zikmund - 13.1.2006 - 20:49:
(ad Brno - Zlín) Díky za podrobnou kuchařku, jak na to. Neymslím si ale, že by bylo efektivně vynaloženým časem bavit se s panem Šimonovským o dopravě. To raději s foxteriérem o statické elektřině. Přesto si ale myslím že spěšné vlaky jsou věcí hejtmanů, zatímco R a výše věcí MD. Probíralo se to, když cca před rokem srazili všechny (dva páry) rychlíky na trati 340 na Sp. A aby bylo další téma, kdy byrokracia vládne nad hmotou: Proč nemohou jezdit vlaky opět přímo trasu Brno - Trenčianská Teplá? Ty 810 (?) v úseku TT-Vlárský průsmyk odrazují dost lidí, sám raději jedu přes Blavu.

M - 13.1.2006 - 19:36:
O zastavování budoucí VRT v Brně se tu (=v Brně) dost mluví - prosazují tu proto nákladnější severní variantu vjezdu do Brna od Prahy. V opačném případě (dvě různé jižní varianty) vznikne v Brně superúvrať, kdy by všechny tři směry (Praha, Břeclav, Ostrava) vyjížděly z Brna na jih. Pak už by bylo snadné postavit spojku a la Dluhonice v Přerově a Brno bude muset o každé zastavování prosit.

Skaličák - 13.1.2006 - 16:57:
Já si naopak myslím, že zastavování v MuN je smysluplné pouze pro pohyb cestujících z trati 260 směrem na Jeseník přes Zábřeh. Jiné směry nevidím. Ale v té slabosti pro pana Urblíka se shodnem:-) Velká škoda, že ho odstranili z bývalého Brněnského draku, dnes R876/877.

Rail-2005 - 13.1.2006 - 14:31:
S těma zabedněnejma rasistickejma poznámkama už mě ale opravdu serete. Věřím, že byste si jako politik s romským problémem nevěděl rady, ale proč opakovaně otravujete jinak vcelku milé a přátelské prostředí na želpage svými nenávistnými výpady proti "morgošům" apod.? Na tragické sociální situaci Romů má lví podíl většinová bílá populace - jak politicky, tak i individuálně tím, s jakou nesnášenlivostí se Romové každodenně setkávají u svých bílých protějšků. Taky by mě velice bavilo, kdyby tu žádné sociálně neadaptabilní skupiny populace nebyly, ale když tu jsou, je třeba se k tomu postavit jako k problému a začít ho řešit. Toje tak těžké to pochopit? Nebo si snad myslíte, že chladit si žáhu v diskusních fórech na diametrálně odlišná témata problém vyřeší? Vždyť to je jak řešit manželskou krizi tím, že budu pomlouvat svoji starou, kde můžu, nejlépe v novinách. Bechci Vás urážet, ale pochopte, že taková bílá krátkozrakost je také jednou z velkých překážek plnohodnotného začlenění Romů do společnosti. Co si pomyslí mladý, řekněme dvacetiletý Rom, který najde zalíbení v mašinkách, snaží se dostat na vysokou školu, diskutuje na želpage a uvidí Váš příspěvek? (Je to stejné, jako když skinheadi v pražských ulicích do krve zbili mladého Roma, který si dovolil oslavovat vítězství Čechů na MS v hokeji.) Přečte si ho třeba ve stejný den, kdy ho odmítnou obsloužit v kavárně, ostraha ho vyhodí, když chce do kina, a v tramvaji mu vyhrožují mladí svalnatí plešouni. Řekne si, že máma má pravdu, když říká, že mezi bílé na ty jejich školy nemá lézt a má raději zůstat doma v osadě a chodit v létě makat do lesa nebo zůstat na podpoře.
---
Omluva, trochu jsem to tu rozkošatil...
14.01.2006 (18:31)  
Většina lidí zmateně pobíhá po nástupišti, včetně výpravčího, :o].
registrovaný uživatel M 
14.01.2006 (18:08)  
Pruzkum je - staci sedet v EC u okna a divat se, co de deje v Koline:-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.01.2006 (17:22)  
M:

"Kolin ("Kolinsko") je ale proste maly..."

Ale taková je celá republika, tak bych to až tak nehrotil. :) Pro mezinárodní spoje váznam asi nemá, ale v rámci republiky bych s nim počítal - na naše poměry není tak maličký, má celkem osídlené okolí a vedou do něj tratě z několika směrů, kdyby chtěl někdo přestupovat, po jednom jich dohromady pár bude (od K.Hora, Nymburk - Lysá, Č. Lípa...)

"nikdo nevyvratil nazor, ze v Koline nikdo nena/vystupuje"

Vždyť jsem psal, že tam projiždí kus rodiny. :) Pokud požadavek je nikdo. ;)

Dokud to nevyzkoušíte (nebo nezkusíte udělat pořádný průzkum, težko říci, kolik lidí by to zaujalo. Trochu mi to připomíná Komerční Banku (která se jako poslední vzpíra vzít v potaz jiné prohléžeče a platformy než cokoliv od MS): ale samozřejmě, že když to funguje pouze z IE, tak na to absolutní většina lidí (ne-li všichni) přistupují skrze IE... I když ho třeba na nic jiného už nepoužívají... Taky znám případy ze svého okolí...

Navíc v dopravě občas může platit i opačný postup, kde je nabídka, může být poptávka. Kdyby k nám jezdil bus, nebudu kupovat auto a budu s ním jezdit. Ale není bus (resp. jenom velice zřídka ve všední den), koupil jsem auto (jako většina ve vsi) a jezdím s ním...

registrovaný uživatel Desiro 
14.01.2006 (16:29)  
Pro soudruha Miroslava Zikmunda:

1/ Nevím, co platí pro kolejové křižovatky, ale přes angličany přímým směrem maximálně 100 (proč je v Kolíně 50, nevím).
2/ Sp objednává kraj, R MD.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko