..: České dráhy zlevňují Pendolino! :..
Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!

Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:

SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně

SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003

Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003

Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.

Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.

Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.


Martin Hanzal | 12.1.2006 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milan 
13.01.2006 (21:26)  
Skaličák:
"K tématu: Ty náhradní soupravy mají Vmax. 140km/h předpokládám jen proto, aby náhodou nemohly přijet na čas:-( ..."
Dnes ČD vydaly tiskovku, kde výslovně napsaly, že souprava vedená klasickou soupravou přijela "zcela načas" tzn. že ne tak velkou výhodu Pendolina obrátily velice šikovně ve svůj prospěch...ale stejně nechápu jak to souprava s Vmax=140 zvládá...myslím, že SC moc velkou vatu nemaj, aby vypadali rychlejší...nevím,počkám,co mi kdo odpoví...
registrovaný uživatel fTo 
13.01.2006 (21:25)  
Neplati nahodou stat Rka a kraje Os s Sp?
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
13.01.2006 (21:08)  
Co má společného vyznání s pochopením nutnosti nést odpovědnost za dálkovou dopravu:-)???
registrovaný uživatel M 
13.01.2006 (20:57)  
Mno... Zlin-Brno... Rekl bych, ze nejdulezitejsi chybu udelali soudruzi, co pokladali (nebo spis ti, co vymysleli kam) koleje...
Nebo kudy by ten rychlik mel jet, aby to normalniho cloveka primelo k tomu jim jet?
13.01.2006 (20:49)  
ad : Spojení Zlín - Brno. Musíte se obrátit na soudruha minitra dopravy, který jako dobrý křesťan zajímající se o potřeby svých oveček objednává svým vlastnoručním podpisem spěšné vlaky a rychlíky (tedy i rychlé a kvalitní spojení Zlín – Brno) . Soudruh hejtman ze Zlína ani soudruh bratr hejtman z Brna do toho nemohou kecat. Soudruh bratr hejtma z Brna by mohl na stranické půdě požadovat vlaky z Brna do Zlína po soudruhu bratru ministrovi, soudruh bratr z Brna by mohl oslovit slizského soudruha bratra Kalouska, aby přes soudruha předsedu ODS soudruh hejtman ze Zlína taky požadoval po soudruhu bratrovi ministrovi vlaky z Brna do Zlína … Za dálkovou dopravu je odpovědný soudruh bratr Šimonovský, ale dosud to – ač křesťan nepochopil …

ad Rail_2005
V Kolíně nejsou problémy s angličáky na zhlaví, ale s kolejovými křižovatkami …

A nakonec to nejdůležitější :

problémy se software způsobil vir ptačí chřipky, který napadl počítače řídící EJ 680; protože vir mutuje v závislosti na otřesech a teplotě okolí… je boj s tímto virem velice obtížný. Italský výrobce zatím neví jak s virem bojovat …
registrovaný uživatel M 
13.01.2006 (20:47)  
Hehe, vsak ja jsem nemel na mysli flexibilitu na urovni NASA, kdyz se "pokazil software" na Apollu...

Jinak ta krizovatka smer Varsava - pravda, tak jsem se nechal unest, ze jsem zapomel, ze na sever od nas taky neco je:-))
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
13.01.2006 (20:28)  
K VRT Berlin-Praha-Wien: Brno má být spíš uzel mezi větví na jih (Vídeň, Blavu?->Budapešť) a na sever (Ostrava->Varšava). Chápu, že srovnání Kolína s Prahou a Brna s Vídní jsou přibližně ekvivalntní, ale když už u nás bude VRT, tak by alespoň ty tři zastávky mít mohlo (Brno, Pha, Ova:-).

Ještě k těm uzlům: Bohužel v současnosti, chci-li cestovat z Brna do Ostravy vlakem a nespokojím se s vozy B nebo Beer na Ex Moravan (který pro brňáky má poněkud speciální časovou polohu), musím přestupovat v MuNu nebo Břeclavi. Chápu, že takových lidí není moc (na KMB, ne s režijkou), ale já když jedu sám tak jinak nejezdím (ne že by se to stávalo tolikrát do roka, že bych kvůli tomu zchudl:-)

K tématu: Ty náhradní soupravy mají Vmax. 140km/h předpokládám jen proto, aby náhodou nemohly přijet na čas:-(
Skoro mně překvapilo, že ČD měly v záloze nějaký plán pro situaci, že se jim rozsype SC vozba. V určitém zvláštním smyslu by se snad dalo hovořit o jistém stupni flexibility (v měřítku vlastním pro ústav na nábřeží:-D
registrovaný uživatel M 
13.01.2006 (19:36)  
MuN: Myslim, ze letmy pohled na mapu rekne, ze moc takovych uzlu neni. Kdyz pominu velka mesta, tak jsou vicemene dva - MuN a Breclav. I kdyz je pravda, ze se tezko hleda "ospravedlneni" pro prestup tam, protoze Ostrava/Olomouc-Brno je jednodussi jinym zpusobem.
Mimo to tady vidim jeste jeden duvod. Pce-Brno je nejakych 150 km a to si myslim, ze je vhodne rozdelit.

Samozrejme chapu, ze Kolinak chce, aby EC/IC zastavovalo u nej doma, protoze je to pohodlny zpusob dojizdeni do Prahy, ale na to EC/IC nejsou. Muze se to "vesnicanum" libit nebo ne, ale tak to proste je. EC/IC nejsou na to, aby tim vesnicane dojizdeli do Prahy a ostatni cestujici jimi byli obtezovani, tot muj nazor.
Blanensti by do Brna take jizde dojizdeli EC/IC, z Kralup nebo Berouna by taky bylo prima dojizdet EC/IC.

Jinak, abych jeste uvedl na spravnou miru svuj postoj - kdyz bude VRT Berlin-Praha-Wien, tak musim rict, ze samozrejme budu rad, kdyz to v Brne zastavovat bude, ale kdyz se na to podivam z pohledu cloveka cestujiciho z Berlina do Vidne, tak to bude opruz. Leda jako uzel na vetvich do Wien-Jih a Bratislava-Budapest...
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
13.01.2006 (16:57)  
Můj názor je že by v Kolíně nemusely zastavovat mezinárodní vlaky EC typu Vindobony, naopak vnitro zase spíš ano (včetně vlaků vedených klopidlem typu EC Vyšehhrad Praha-Břeclav(!)).
SC Pendolino je ale něco trochu jiného, je to zvláštní produkt v kategorii IC...asi bych souhlasil s Rail-2005, že dokud je v Kolíně 50, tak by se o tom ještě dalo uvažovat - a uvidělo by se, ale až tam bude přes 120 tak už by to byla asi příliš velká ztráta...

Jinak MuN je opravdu jediný rozumný místo pro přestupy ze spousty tratí (včetně koridorizovaných) na vlaky EC/IC... přestup až v Pardubicích nebo Olomouci by už smysl neměl.

K tématu: Je od ČD moc pěkný že na vlacích EC/IC mezi Brnem a Prahou nebude hospoda - některý rychlíky přes Vysočinu ju tuším mají a s Urblíkem by se mi líbila nejvíc...ach jo.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
13.01.2006 (16:42)  
Dave: Moc sitovkaru z Kolina asi nejezdi, protoze kdyz jsem si tam kupoval ctvrtletni sitovku, zpusobilo to zasek vsech 3 pokladen a spolecne se radily, jak mi to maji vlastne prodat :-))
A zastavovat kvuli rezijkarum? To je znacne nerentabilni. Spis bych uvital misto pouheho prevadeni vlaku do vyssi kategorie (Odra v 13h. z Prahy) doplnovani prislusneho poctu rychliku stavicich v Koline. Neverim, ze by jezdily prazdne. Obzvlast v case Odry.
Snahy o nezastavovani v MuN uz byly videt v jednom z navrhu JR, ale zatim se od toho nejak upustilo. Jentak na okraj, zastavovani v uzlech neni jen kvuli obyvatelum prilehleho mesta, ale i kvuli prestupum z jedne trate na jinou ;-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko