..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
20.11.2008 (21:27)  
Zdeněk J: Potštejn vymetá zejména kvůli ZDO, protože tam potkat osobák je skoro o štěstí :)
20.11.2008 (21:18)  
To Jakuza (příspěvek 20.22):
Rychlíky Praha-Wroclaw by samozřejmě měly jezdit přes Pardubice. Tu trasu by zvládly za méně než 5 hodin (= konkurenceschopné se silnicí), a zajistily by rychlé spojení Prahy a oblasti Jablonného a Králíků. A pro úsporu by mohly tyto vlaky jezdit v úseku Praha-UO spojeny s některým rychlíkem Praha-Brno či Praha-Olomouc-dále. Nic ve zlém, ale mezinárodní rychlík který vymetá Potštejn či Bohousovou...
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
20.11.2008 (21:13)  
Rychlíky bude tahat polskáá strana až do Letohradu
registrovaný uživatel Kakov 
20.11.2008 (21:13)  
to Nick: dekuji
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.11.2008 (21:12)  
Už se těším na přímá IC Praha-Wroclaw. Já vím v příštím GVD ještě nebudou...
A měli tam zapřáhnou Ampz & Bmz, vypadapo by to zajímavě :-)
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.11.2008 (21:05)  
Karel Kovářík: Na osobácích UnO - Letohrad - Lichkov by měly být Bdmtee+Bdmtee275, v čele nejspíš žehla. Jako nyní UnO - Letohrad.
registrovaný uživatel Kakov 
20.11.2008 (20:52)  
me by spis zajimalo co znamena "od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám" pac R budou muset stejne preprahat na diesel (pokud nebojede az na hranici) a osobaky stejne budou jezdit nejaky motoraky (si myslim), tusite nekdo prosim co tam CD nasadi??
registrovaný uživatel Flexo 
20.11.2008 (20:39)  
Pro někoho deštivá středa, pro někoho nudný den

Nebyl dneska náhodou čtvrtek?
20.11.2008 (20:17)  
V Jablonném to je nástupiště vzor Turnov?
20.11.2008 (20:15)  
Je docela škoda, že od novýho GVD bude dost mizerný spojení do Polska. Nechápu, proč ty rychlíky do Wroclavi pojedou přes Hradec, s několika přepřahy, když by mohli jet krásně přes Pardubice a Ústí n. O. a ještě by to bylo rychlejší. Taky by mě zajímalo, proč ty osobáky jedou do Mezilesí z Králík a ne z Ústí, popř. z Letohradu.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko