..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rrr176  mail  
07.05.2011 (7:24)  
po elektrifikaci do lichkova a polska je trat na Štíty uplne odriznuta a aby toho nebylo malo tak trat do stitu chteji zrusit!!
registrovaný uživatel Railfort  mail  
24.11.2008 (9:15)  
Stoupa, MZ: No jo, Švýcarsko. V jednom vojenském muzeu nás nechali chodit bez dozoru, mohli jsme zasednout ke zbraním, exponáty tam byly jen volně položené, tam je prostě úplně jiné myšlení. Tohle bychom si na našem muzeu fakt netroufli a se zastávkami a dalším volně přístupným vybavením je to u nás podobné. Teď jsem viděl, jak vypadá volně přístupný výtah pro vozíčkářa tuším v Rajhradu. Až se tady budou lidi chovat jako ve Švýcarsku, tak si z nich berme v tomto ohledu příklad.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
24.11.2008 (9:05)  
2 MZ:

Ano, a o tom to dneska je. Prosté, ale funkcní. Dráha zajistí (základní) obsluznost, ne cekarenskou "ubytovací" kapacitu, nerku-li kulturni stredisko s televízorem v kazde vesnici. Predanim (neobsazené) budovy dává prostor obci vyniknout.
23.11.2008 (20:54)  
Karel Kovářík : "ono" to s těmi čekárnami není jen opičení se po Němcích, ale takhle vypadají stanice a zastávky i ve Švýcarsku, tam kupodivu někde čekárny nezamykají, takže se jich dá využít jako "hotelu" – zajímavé je, že nezamčené jsou na "mrtvých" dálkově řízených nádražích, ale třebas v Brigu, kde je služebně živo celou noc, se nádražní čekárna "z důvodů vandalismu" zamyká. Stejně tak dopadá Rakousko, ale i Itálie.
Rozdíl je ovšem v tom, že na každé takovéto německé zastávce máte jízdenkový automat, minimálně ten, který prodává jízdenky v příslušném tarifním svazu, ale zpravidla jsou tam dva. Jeden "tarifního svazu", ale i ten prodává SWT apod., pak standardní DB s vyhledáním spojení, zakoupením místenek apod. Podobně Švýcarsko nebo Rakousko.
registrovaný uživatel Railfort  mail  
23.11.2008 (9:22)  
sAD: Můžete mít samozřejmě pravdu, ale rád bych viděl foto "starého" sloupu, který se nahoru nezužuje, nebo "nového", který se zužuje. Děkuji
registrovaný uživatel sAd 
22.11.2008 (21:50)  
Randy 22.11.2008 (18:49): To, že nebyly na této trati neznamená, že nebyly v jiné části ČR.
čunče 22.11.2008 (20:45): Jak kde.
Railfort 22.11.2008 (21:14): Mám informace, že staré stožáry tohoto typu, které byly opravdu zabetonované jsou odříznuty, poté poslány ke kontrole, kde v případě vyhovujícího stavu upraví uříznutý spodek tak, aby stožáry bylo možné našroubovat. Mám pocit, že tomu tak bylo minimálně v úseku Přerov-Olomouc, ale třeba se mýlím.
registrovaný uživatel Railfort  mail  
22.11.2008 (21:14)  
valdav: Je to jen tak, že nyní opět nastala doba železná. Rozdíl od starých železných á la Bezpráví je ten, že jsou přišroubované k patce a ne zabetonované.
sAD: Nejde o repas.
registrovaný uživatel čunče  mail  
22.11.2008 (20:45)  
sAd:
Nikoliv. Kdyby ses podíval pořádně, tak vidíš, že nové žebříkové stožáry jsou po celé délce stejně široké, kdežto ty staré jsou nahoře užší, než dole.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
22.11.2008 (19:47)  
Ještě dodatek: S tou 363 by se něco provést dalo například by mohla zaskočit na os za žehli a pak odvést odpojenou část rychlíku do Brna až pojede Praha - Ústí nad Orlicí - Brno/Wroclav
registrovaný uživatel Randy 
22.11.2008 (18:49)  
sAd: Cože? Ale na trati Letohrad - Lichkov žádné sloupy nebyly a v úsecích na třetím a čtvrtém koridoru, které jsem jmenoval byly tutově původně osazeny železobetonové, resp. ocelové plnostěnné sloupy a ne tyto příhradové.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko