..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
21.11.2008 (18:54)  
mr.Puzzle: po Letohrad jsou dráty už 24 let (domnívám se že +/- 21.12.2008 tomu bude přesně 24 let)

Railfort: tenhle postup má ještě výhodu že před cestou do východních divočin se člověk občerství v Letohradské nádražce
21.11.2008 (18:50)  
super :) nádro v Letohradě už bylo zadrátovaný předtím nebo až teď?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
21.11.2008 (17:32)  
Railfort: prominte pane opatrovniku. Jinak mi muzete tykat, chcete-li :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.11.2008 (16:35)  
ad Karel Kovarik, (v 14:01)

To není opiceni se po nekom. To je priklad, jak to funguje. A s minimalizací nákladu na provoz i udrzbu. No a treba pak zbydou penize na "Desira" a nemusí se delat reko M 152, jakoz i budov, pro nez uz nemá (úplné) vyuziti dráha.

A chce-li obec vetsi komfort, má sama prostor k investovaní, nebo pobídkám.

Casy se mení, naslepo se na vlak chodí zridka. Je to spise otázka, kam ulozit telesnou schranku v pripade zpozdeni.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (16:17)  
xAnri05: Machrovat nemusíte, "chlapče".
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
21.11.2008 (15:54)  
JamessN: ale chlapce, co s kapcitnim Elefantem na trat, kde by i jedno Bdmtee povetsinou stacilo?
Honnzok: a co s lokomotivou 363 v U/O? Bude tam jedna prebyvat a v PHA naopak jedna chybet. S tou 162 (spis 163) bude stejny problem.
registrovaný uživatel Randy 
21.11.2008 (15:41)  
Hahá, prej ešus na takovouhle trať? Tak to jste mne opravdu pobavil. Nepřebývají ani žabotlamy, aby tam mohly operovat, tak by mne zajímalo, kde byste chtěl podobné vozidlo vzít. Myslím, že žehlička + 2x Bdmtee je celkem postačující. Navíc, to co vozy táhne vás, jako obyčejného zákazníka, nemusí vůbec zajímat...
21.11.2008 (15:30)  
Možná už se opakuji, ale nepřipadá mi zrovna moc fér nasadit na nově opravenou trať vozidlo které má už hodně přes 40 let. Chápu pokud nebylo nic jiného k dispozici např 471 aj., protože jmenovaná se tam určitě dlouho neobjeví...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (14:58)  
Jakuza: Přesně tak. Já jsem rád, že rychlíkové spojení do Wroclawi, kde jsou spoje dál do Polska, vzniklo. Že si dojedu rychlíkem do UO, přesednu na osobák a v Lt nebo Li na další rychlík, mne vůbec neirituje. A kdo má objemná zavazadla, tak to přes HK také zvládne.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (14:27)  
Honnzok: Kolik je v UO na letohradském kolejí s peronem? Vejdou se tam vůbec dva rychlíky za sebe? Kam dáte sv od osobáku, pokud se tam bude motat? Budete ji dvakrát vytahovat? Vejde se na pražském zhlaví do šturcu? Jsou na její odstavení použitelné kusé na pražském zhlaví, pokud budou zadní na letohradském obsazené úvraťujícími náklady? Ano, bylo by to hezké, ale uvažujte o tom, kde to chcete dělat. A to nemluvím o plánovaném rozkopání UO.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko