..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
21.11.2008 (9:05)  
Dobrá, přesvědčili jste mě :-). Když už musejí tedy rychlíky Praha-Wroclaw jezdit přes Hradec Králové, tak by snad mohly míň stavět. Města a obce v úseku Týniště-Letohrad by měly i tak vcelku luxusní spojení s Prahou (5 x denně), ty rychlíky Praha-Letohrad ať staví mezi Doudlebama a Letohradem klidně všude (a nahrazují tak osobáky), ale ty polské rychlíky by měly stavět v úseku HK-Letohrad pouze v Týništi, Častolovicích (kvůli Rychnovu, a odsud přípoj osobákem směr Kostelec-Doudleby-Vamberk) a Žamberku.
21.11.2008 (8:40)  
ad thingie:Když už něco píšeš tak se snaž psát česky....To se vážně nedá číst. Jo a jinak zrovna čekárna v Lichkově byla jedna z nejlepších snad dokonce i s automatem na kávu. A navíc v této oblasti je dost často pekelná zima tak si myslím,že její zrušení moc lidí neuvítá....Prostě jestli je to pravda tak jsou to hova...
registrovaný uživatel thingie  mail  
21.11.2008 (7:17)  
Čekárny ať klidně zavřou úplně všechny, jen strašlivě mála by jich byla nějaká škoda, kdyby tak ale jenom ta nádraží měla nějaké civilizované kavárny nebo hospody, kde by tedy člověk mohl počkat, když už čekat musí (což při cestování železnicí typicky taky moc asi nechce).
registrovaný uživatel PAja 
21.11.2008 (7:11)  
No na fotkách to vypadá dobře, ale z kolejářského hlediska je to nejhorší stavba kterou jsem viděl. Na ten úžasně nafouklej rozpočet (díky geniální projekci SUDOP Brno) by se toho dalo postavit mnohem více a lépe!!! A temín konce výluk byl jako všdy silně orientační. Švajneraj erste klase.
21.11.2008 (6:51)  
nenadrazak: "čekárna v Lichkově trvale zavřena" - Hm, to jsou věci, které ničí želenici.
21.11.2008 (0:01)  
Jenom info k diskuzi proč zatím rychlíky z PL pojedou v původní trase přes H.K. Podle vyjádření ředitele KCOD Pardubice je samozřejmě zájem a tlak Pardubického kraje směřovat tyto rychlíky přes Ústí na Prahu. Důvodem je zkvalitnit spojení pro Králicko směrem na krajské město a zpět. Z této části kraje je spojení na krajské město jenom prostřednictvím železnice. Jenže minimálně do roku 2011/2012 to nepůjde z důvodu "nemožnosti nacpat" tyto spoje na hlavní trať s ohledem na připravované rekonstrukce úseku Ústí - Choceň.
Co vidím jako problém pro turisty a pro místní je to, že od nového grafikonu bude čekárna v Lichkově trvale zavřena.
20.11.2008 (23:46)  
Ad ZdeněkJ: Skutečně při směru Wroclaw - Praha by Vám to spojování v UO dalo takových 20 minut stání.
Dále prostě frekvence Praha - Wroclaw vlakem bude stejně nula nula nic, protože:
1) Osobní auto je přinejmenším stejně rychlé (tedy z trhu nukousnete více než 10%)
2) Sám počet lidí cestujících na trase Praha - Wroclav je nula nula nic (jestli to budou 2000 lidí denně, tak je to hodně - a navíc z toho utrhnete ne více než 200 lidí - na douhodináč trochu málo, ne?!)
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
20.11.2008 (22:07)  
ZdeněkJ: Ono ani tak nejde o odvěšení, jako o přivěšení pro opačný směr. Znáte velikost letohradského nástupiště a fakt, že se bude opět využívat k úvratím nákladní dopravy, nyní pravděpodobně silnější, než dříve. Víte také, že UO čeká přestavba?
20.11.2008 (22:03)  
To Railfort: myslíte že by opravdu bouraly systém na 010, kdyby jely v úseku Praha-UO a zpět spojeny s rychlíky Praha-Brno ? Tak by ty brněnské rychlíky stály pár minut v Oustí a ne v Třebové, kdě stojí několik minut teď. A jízdní doba by byla stejná.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
20.11.2008 (21:58)  
Rychlíky přes HK je asi maximum dosažitelného. Na 010 na jakýkoliv způsob by asi bouraly systém. Já si klidně vyjedu přímákem do Lichkova, jako obvykle si zajdu naproti nádru na Šeráček a počkám na rychlíček.
Sobkovická zastávka by byla asi zbytečná, ale alespoň chodník podél trati na jamenskou by byl dobrý.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko