..: Aktualizováno: U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík, provoz již částečně obnoven :..

Foto 1Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.

Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.

Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)

Foto 2 V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).

Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)

Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.

Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)

Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.

Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)

Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.

Foto 3Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.

"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.


Foto 4Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.

Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.

zdroj: iDnes

Tiskové zprávy a články

Popisky fotografií - 20.3.2007

  1. EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
  2. R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
  3. Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
  4. R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)

Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!

Fotky z místa nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin


Garfield | 20.3.2007 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 33      Zpráv na stránku:   
22.03.2007 (9:47)  
M:"Takze pokud nestacil majak a zastaveny provoz na trati, tak nemelo cenu nekam bezet s lucernickou..."
Ty jsi někde četl nebo slyšel,že měli rozsvícený majáky?Já jsem to nikde nezaznamenal,že by je měli spuštěný.
registrovaný uživatel Mibe 
22.03.2007 (8:40)  
V kazdem pripade tato nehoda bude znamenat precedent (ohledne trestni odpovednosti ridicu vozidel pri nehodaqch na trati, pojistovacim podvodnikum, ale i zabazpeceni prejezdu a rozhodovani o tom, zda pri modernizaci trate nechat prejezd, nebo postravit nadjezd..)- podobne jako tehdy nehoda u Krouny na trati Svitavy- Zdarec u Skutce byla precedentni a znamenala masove zahajeni radiofikace trati. No a vzniknou dalsi fory o ceskych policajtech, treba uz nejake vznikly, mate link na ne?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.03.2007 (8:25)  
Tomuhle by pomohly jednoznačné kódy událostí. Prostě nějaké číslo, pod kterým by se schovávala konkrétní nehoda...třeba 236 = Nehoda na železničním přejezdu se závorami, 235 = totéž bez závor...apod. U každého přejezdu by bylo číslo trati/kilometr, buď na zařízení anebo pod křížem (u nechráněných). Myslím si že by to bylo docela jednoznačné a fuknční, ovšem jako vždy by to záleželo na lidském faktoru...
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
22.03.2007 (8:01)  
a ty pitomce bych do toho netahal, to je jiná kapitola
mohlo se to stát kvuli jakékoliv mimořádné události, třeba spadlý strom
jinak naráželo se tu na slovíčkaření - vždy, když je nějaký průser (nejen na dráze a u pol.), se pak řeší, kdo co jak přesně sdělil a jak to druhý pochopil, případně jak to sdělil dál
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
22.03.2007 (7:46)  
Madusan: myslím, že nebude dělat nic, že si vezme dovolenou... nebo tak něco
počkejme, co se vyšetří, chyba pořád může být kdekoli, v komunikaci, v systému, na straně policie, i výpravčího, nebo taky všude - součet drobných pochybení a výsledek již známe.. a pokud pochybil výpravčí a špatně pochopil informaci od pol., což se také klidně může stát, tak s tím nic nenaděláme
registrovaný uživatel Martin 
22.03.2007 (6:03)  
Do vyšetření výpravčí postaven mimo službu.To bude mazat zatím výhybky a nebo jak to dneska chodí na ČD?Stát se todle mi kvůli nějakým pitomcům tak si hledám jiného zaměstavatele pěkný podraz...
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (1:07)  
Jako jasne, ze to bude o slovickareni - ono i to "mezi" se v dusledku da vzit mezi stredy obou obci (a potom tam jsou tri), ale pokud budes zastavovat dopravu nekde "mezi" a nebudes si stopro jistej - tak zastavis to na trati, kde jezdi vlaky v utery a v dubnu nebo na te "velke"?
Jestli se vypravci 5x zeptal a 5x byl odbitej, az neotravuje, tak OK - ale protoze dopravu zastavoval na "polni" trati on, tak si to mel overit setskarmenstky dobre a jestli si nebyl jistej, tak radsi zavrit vic nez min (zase tolik trati v okruhu tech dedin neni...)
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (1:01)  
Uz se ztracim a smysl tveho (PZ) prispevku nechapu...

Tiskova mluvci s zadnym slovickarenim na povrch nevylezla - z jejich slov je zrejme, kde se ta nehoda stala (protoze mezi L a B zadna jina silnice nevede a na te jedine jedine silnici je mezi tema dedinama toliko jeden jediny prejezd)...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
22.03.2007 (0:43)  
No on ten vysledek bude o slovickareni. Az na povrch vyplave presny zaznam hovoru, tak budeme chytrejsi - pokud vyplave...
registrovaný uživatel PZ 
22.03.2007 (0:34)  
Pokud vím, tak se nebavíme o telefonátu těch 3 "králů"(ti volali jen kvůli nehodě na přejezdu kvůli pojišťovně), ale o policajtech. Ti určitě volali na opcentrum. Slovíčkaření je na místě, pokud s ním vyleze na povrch i missis tisková mluvčí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko