Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.
Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.
Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)
V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).
Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)
Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.
Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)
Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.
Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)
Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.
Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.
"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.
Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.
Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.
zdroj: iDnes
Tiskové zprávy a články
- Drážní inspekce: Na Mělnicku vykolejil rychlík, škoda v řádech desítek milionů korun
- České dráhy: Nehoda na trati Praha - Ústí nad Labem
- Článek na iDnes.cz
Popisky fotografií - 20.3.2007
- EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
- R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
- Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
- R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)
Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!
Fotky z místa nehody
Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin
Takze beru zpet svou 112, coz je kratka verze toho, co vetsina lidi pochopi jako cislo, kam se vola, kdyz je pruser a menim to na "tisnovou linku" - coz je "medium", o kterem jsem presvedcen, ze ta trojka volala. Neverim tomu, ze by volali nejake sve zname na mobil (cili nejake to spesl cislo)...
PS: I kdyz by ten hovor na 112 skoncil na stredisku ve Zline, tak porad tam bude figurovat silnice mezi Luzcem a Berkovicema a vypravci z Vranan...
záleží co kdo přesně řekl a jak to předal dál, souhlasím s tím, že na rozdíl od nějaké centrály v Praze to místní v okolí znají ;-)
ale v tuto chvíli je to myslím jedno, vyčkejme, co se vyšetří ;-)
jinak se vrátím k mým včerejším příspěvkům - pokud je to tak jak se píše a říká, tak souhlasím s tím, že Policie byla ujištěna o zastavení provozu a když spadly závory, tak opravdu asi nic dělat již nemohli...
no uvidíme, co se dál dovíme.
Tahle nehoda měla jednu velkou smůlu, co se mohlo stát se stalo, vlastně, ke vší tý smůle naštěstí bylo minimum zraněných a žádní mrtví, což budme rádi
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.