..: Aktualizováno: U Kralup nad Vltavou vykolejil rychlík, provoz již částečně obnoven :..

Foto 1Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.

Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.

Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)

Foto 2 V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).

Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)

Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.

Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)

Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.

Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)

Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.

Foto 3Rychlík 784 vyjel krátce před devátou hodinou na svou pravidelnou trasu z Prahy do Děčína. Ke kolizi došlo v Cítově ve 21:33 hod.

"Ozvala se silná rána. Znělo to, jako by jel vlak chvíli po hlíně", popsal událost reportér MF DNES, který byl právě ve vlaku. Lokomotiva nakonec skončila na poli. Z trolejí podle svědků létají jiskry a vlak je celý zkroucený. Jeden z vagónů leží na kolejích.


Foto 4Podle Aleše Ondrůje (ČD) a Zdeňka Neusara (Drážní inspekce) byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Auto na přejezdu zřejmě uvízlo, v době srážky s vlakem u něj údajně byli i policisté. Železničářům ale nikdo nedal informaci, že by měl být vlak mířící k přejezdu zastaven.

Provoz na trati 090 byl přerušen od nehody (19.3.) až do úterní (20.3.) 22. hodiny, rychlíky a vlaky EuroCity byly v průběhu dne (20.3.) odkláněny po trati 072 přes Lysou nad Labem.

zdroj: iDnes

Tiskové zprávy a články

Popisky fotografií - 20.3.2007

  1. EN 353 Johannes Kepler projíždí žst. Čelákovice, čas 9:42 hod. (zpoždění cca 90 minut)
  2. R 379 Kopernikus mění směr jízdy v žst. Lysá nad Labem, čas 10:02 hod. (zpoždění cca 40 minut) - v čele lokomotiva řady 370, na postrku 163-090
  3. Pragotron a zpoždění vlaků v žst. Kolín, po příjezdu Os 9409 (zpoždění 35 minut), skutečné zpoždění EC směr Aarhus bylo 90 minut
  4. R 611 Ohře projíždí za hustého sněžení žst. Praha Vysočany ve 21:58 hod. (zpoždění cca 90 minut na příjezdu)

Omlouváme se čtenářům za sníženou kvalitu fotografií!

Fotky z místa nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Karel Mikolášek, z místa nehody v cca. 13-14 hodin


Garfield | 20.3.2007 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 33      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2007 (15:34)  
... teda spravne po nadrazacku "cestujicich"?? :)))

nadrazakem jsem nebyl a nejsem, pouze rodice a prarodice
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2007 (15:32)  
stoupa: jasne - prejezd z osvetleneho nadrazi clonou nadjezdu do tmy... proste fira s tim nemel sanci asi moc delat (co tu vcera a drive kdosi psaval, ze auto na kolejich nemohl prehlednout...)

no jeste ze tam ti chytraci nestrcili tu audinu o ctvrt hodinky drive, mohl to do nich napalit EC Johannes Kepler a mohlo to byt vetsi maso... bylo uvedeno, kolik vezl R784 lidi?
registrovaný uživatel Stoupa  mail  
22.03.2007 (14:51)  
ad M: Odpověd otázkou: na kterém přejezdu (bráno dle silnic, jsou nejméně tři), které traťe?

Podstata: znát záznam hovoru. Cokoliv jiného, je fabulace. To nic nemění na základním faktu, že identifikace přejezdu dle obcí je naprosto chybná, lepší del komunikace a jedniná správná dle trati. A proto to PS. Pokud upřesnili, že do Vraňa, je to automaticky trať Vraňany - Straškov

Hezký den, jdu domů, tak zas zítra
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (14:45)  
Stoupo, odpovez mi prosim na tohle: Ses ten vypravci - od PCR dostanes tuhle nalehavou informaci: "Mezi Luzcem a Hornimi Berkovicemi je nehoda na prejezdu, zastavte tam ihned dopravu a vyckejte na dalsi sdeleni". Nebavim se, jestli to takhle bylo nebo ne - proste reaguj jakoze na tuto zpravu. Napis mi prosim, opravdu moc prosim, jak budes reagovat. Zajima mne to a myslim to vazne...
Doufam, ze mi odpovis a posunes to trochu dal...
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (14:41)  
To PS pises z duvodu jakeho?
registrovaný uživatel Stoupa  mail  
22.03.2007 (14:35)  
ad M

V racionální, věcné a právní:

Jakožto daňový poplatník a občan si dovoluji a priori vyžadovat od orgánů státní moci věcnost, znalost a konkrétnost. A to je v dané cause PČR.

Aneb jak jsem uvedl, smí vůbec výpravčí pochybovat o sdělení od orgánů?

PS: Z Vraňan se zpravidla do Horních Beřkovic jezdí jinudy
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (14:33)  
Bovlk - no, to je prave to... Cislo trate nedas dohromady asi skoro nikdy (ber to tak, ze ty vis to, co spousta lidi ani nevi - tj. to, ze trate maji i nejaka cisla, ktera jsou teoreticky verejne znama), cislo silnice mozna nekdy jo (ridic ma v aute pravdepodobne autoatlas, nekdy se orientuje podle cisel silnic).
Kdyz jedes autem (nehodu na prejezdu bude v 99% pripadu hlasit ten, kdo tam prijel autem), tak vis odkud kam jedes, tj. odkud kam vede silnice. kam vedou ty koleje ale budes vedet jen pokud v danem miste jezdis i vlakem, pripadne pokud jsi mistni.
Proto nahlasit ten prejezd jako krizeni trate cislo XXX (nebo z A do B) se silnici cislo XXX (nebo z C do D) je jiste idealni pripad, ale ne moc casty. Pokud nahlasis nehodu na prejezdu na silnici (pro nechapave - myslim to misto na trati, kde jsou koleje protnuty silnici) mezi C a D, tak budto je mezi temi obcemi jen jeden prejezd (to je nas pripad) a vsem (vsem krome zeleznicaru, protoze ti maji prejezdy jen na zel.tratich, nikoliv na silniich) je jasne, kde se nehoda stala. V pripade, ze by mezi obcemi C a D bylo prejezdu vice, tak bud musim zjistit, ktery konkretni ma dotycny na mysli nebo k situaci pristoupit tak, jakoby riziko hrozilo prejezdum vsem...

Nahlasi-li anonym bombu na vlakovem nadrazi v "Praze", tak pochybuji, ze policie bude vyklizet jen a pouze nadrazi v Kobylisich...
registrovaný uživatel M 
22.03.2007 (14:24)  
Jako beru, ze kdyz budete hlasit nehodu na D1 (no, vy asi ne, protoze co byste tam delali, ze...), tak bude blekotat neco o dopravni nehode na silnicni komunikaci typu dalnice, ale normalni clovek to proste popise jako havarku na dejednicce. Chapu, ze je to pro vas tezke priznat, ale je to tak...

Akorat nechapu jednu vec - pokud jsou prejezdy na zeleznici a hlasenej byl prejezd na silnici, tak proc ten vypravci vlastne zastavil dopravu? Proc to tem policajtum nepolozi se slovy - "damo, to jste vedle, na silnici zadny prejezd byt nemuze, proto nic zavirat nebudu, sbohem". Pripadne ze se nepodivil nad tim, ze mezi Luzcem a Berkovicema zadny prejezd byt nemuze, protoze mezi temito obcemi zadna trat nevede... Zadna trat -> zadny prejezd -> zadny problem.
Podle toho, co modromozkove pisete, tak doprava nemela byt zastavena nikde, protoze
a) silnicni prejezd neexistuje
b) Luzec a Berkovice nic nespojuje

Bohuzel, at budete hazet jakymakoliv zakonama, tak nic neudelate s tim, ze kdyz nekdo mluvi o prejezdu mezi dvema dedinama, tak jen debil nebo zeleznicar bude mluvit o jinem prejezdu nez tom, na kterem se ta nehoda stala (pricemz debil by si mozna uvedomil, ze kdyz si neni jisty, o kterem prejezdu je rec, tak radeji zavre vsechno)... Paradoxne prave tim ohanenim se zakonama to v republice vypada jak vypada (a jak tady nekteri kritizovali), protoze pravnici to vzdy nejak usmouli na slovicko. 3% lidi si pak mnou ruce nad tim, jak byla naplnena litera zakona, 97% krouti hlavou nad tim, jakej je rozsudek ksindl...
registrovaný uživatel Bovlk 
22.03.2007 (14:23)  
No nedá mi to, abych nepřispěl. Nepřijdu si jako modrý mozek, ale pokud bych hlásil nehodu na přejezdu, tak budu hlásit trať, na níž k tomu došlo, ne silnici. Přesněji řečeno, řeknu jim, že k nehodě došlo na křížení trati XYZ se silnicí mezi A a B. Samozřejmě za předpokladu, že vím, co je to za trať, což bych tedy ne vždy dal dohromady.
registrovaný uživatel Stoupa  mail  
22.03.2007 (13:29)  
ad Miloš

Vraňany, jako jiné stanice na téhle trati, jsou bohatě osvíceny. Logicky, odraz světel padá intenzivně na silniční nadjezd hlaví silnice od D8 do Mělníka a "tma za ním je tedy ještě černější". A pak už jen asi 300 m, na obou bocích křoví, (než ho chuděrka 162 011 přeorala lépe naž CAT). A ta silnička - toť poslední číslo silnice před polní cestou. (pravil jsem, že žiju nedaleko ...)
  1 2 3 4 5 6 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko