..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Interiér vozu Bdmpee ČD, foto: Adam Vanting Šumperk — Vozový park Českých drah poprvé po šestnácti letech doplní velkoprostorové vozy 2. třídy pro dálkovou dopravu. Stane se tak rok poté, co největší dopravce v zemi zadal zakázku na modernizaci čtyřiceti starších vagonů společnosti Pars nova ze skupiny Škoda. První z rekonstruovaných vozů nového označení Bdmpee teď oba partneři představili ve výrobním závodě v Šumperku, kde nyní probíhají přestavby původní řady Bmee z let 1986 a 1987, vyrobené ve východoněmeckém Bautzenu pro tehdejší elitní výkony ČSD. Nejpodstatnější změnou je nové uspořádání interiéru do velkoprostorové konfigurace s 80 místy k sezení. V příčném rozložení 2+2 se tak kapacita vozů navýší z původních 66 sedadel, jež u části těchto vozů v 90. letech nahradily zcela původní sezení s 88 místy v 11 oddílech. Změna koncepce interiéru s sebou nese i jeho novou, modernější podobu; navíc doplněnou klimatizaci, elektrické zásuvky a informační systém. Všechny tyto úpravy si pochopitelně vyžádaly také kompletní výměnu elektroinstalace a dílčích technických celků vozů, zatímco podvozky GP200 byly, obdobně jako u příbuzné řady ARmpee, doplněny o magnetickou kolejnicovou brzdu. Jediné, co vozům zůstalo, je maximální rychlost – 160 km/h.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.

stanice Šumperk, nástupiště, foto: SŽDC Šumperk — Dne 3. května 2010 byla slavnostně ukončena stavba s názvem Elektrizace trati Zábřeh na Moravě - Šumperk. Stavba, zahrnující především vybudování trakčního vedení pro napájecí stejnosměrnou soustavu 3 kV a rekonstrukci železničního spodku a svršku, byla oficiálně zahájena 1. června 2008. Schválené náklady projektu činí necelých 1 755 milionů korun, z toho necelými 1 209 miliony přispěla Evropská unie. Část vlaků přitom jezdí do Šumperka v elektrické trakci již od začátku nového jízdního řádu; České dráhy ovšem zatím nedisponují dostatkem vhodných elektrických vozidel, což v některých případech vede k zajímavým kombinacím elektrických a dieselových vozidel, a to i na jednom vlaku. Dopravce chce odpovídající vozidla pořídit a nasadit do roku 2014.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:09
zapadá v 21:06

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Stav našich koridorů
SŽDC má v blízké době investovat 23 miliard korun do opravy osmi úseků koridorů, které už v 90. letech jednou opravené byly. Jedinou výjimkou je doposud nemodernizovaný úsek Brandýs nad Orlicí – Ústí nad ...

Poslední příspěvek Vlakem do Brna jen s komplikacemi
Pondělí 16. července. Pro někoho obyčejný pracovní den, pro někoho den dovolené, pro brněnské nádraží první den půldruhého roku trvajících dopravních omezení. Na jeho konci bude nádraží, schopné provozu ...

Poslední příspěvek Vlakom do Dobšinskej ľadovej jaskyne
Pozývame vás na nostalgickú jazdu vlakom do Dobšinskej ľadovej jaskyne 21. júla 2018 o 7:45 hod. z hlavnej železničnej stanice v Košiciach. Nostalgická jazda najromantickejšou železničnou traťou Slovenska ...