..: Nových vlaků se dočkáme i na Olomoucku a Zlínsku :..

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Vláda České republiky však nečekaně s platností od roku 2011 škrtla 7,5% kofinancování projektů z Regionálních operačních programů státem. Tento krok byl učiněn bez předchozího varování či diskuze s kraji, jež s tímto krokem zásadně nesouhlasí a obávají se problémů s chybějícími financemi. Regionální operační programy dnes nejlépe čerpají finance ze strukturálních fondů Evropské unie. Díky nim dochází k rozvoji měst, obcí, cestovního ruchu a také například ke zkvalitňování dopravy. Jen z 16. výzvy ROP Severovýchod schválené v druhé polovině června tohoto roku mají České dráhy čerpat přes 600 milionů na pořízení vozidel Stadler RS1 pro Liberecko a Vysočinu, resp. nových elektrických nízkopodlažních jednotek pro aglomerační linku Pardubice – Hradec Králové. Také 17. a 18. výzva se týká dopravy — přijímány jsou projekty na financování městské dopravy, integrovaných systémů a ekologizace dopravy.

Zdroj: Olomoucstred.naseadresa.cz, ROP Střední Morava, Asociace krajů ČR/Pardubický kraj, Vláda ČR, ŽelPage 


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 14.8.2010 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
17.08.2010 (11:38)  
No hlavně si všimněte, že tu marži přes 10% tam žurnalisti demonstrujou jen na pár firmách, který maj obrat asi 2,5 miliardy dohromady, čili 2% prostavěnýho obratu. S vyjímkou Viamontu, ten do "normálu" už vůbec nespadá a musí se brát extra jako specifickej případ (nejlíp pro hospodářskou kriminálku). To se to pak generalizuje, že maj všichni skoro 20%, že ;-)

Kdyby se z té tabulky udělal váženej průměr, bude to pod 5%. A počítat zisk před zdaněnim vůči obratu je blbost, musí se to srovnat se základnim jměnim nebo lépe souhrnnou aktuální cenou akcií.
registrovaný uživatel Sim 
17.08.2010 (8:39)  
Nejak mi unika duvod, proc se zastaveni staveb na koridoru resi tady a ne vedle... btw, co ted jezdi na vlacich kolem Olomouce, kam v ramci putovni vystavky CD "tohle u vas jezdit nebude" zavitali sloni?
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
17.08.2010 (8:00)  
A je vůbec nějaká naděje, že se stavby jm. na III. a IV. koridoru letos zase rozeběhnou? Předpokládám správně, že se alespoň dovede stavba do uceleného stavu, tj. dokončí se výluka traťové koleje, aby byl usek zase dvojkolejný apod?

Vždyť je škoda nevyužít evropských dotací.
16.08.2010 (22:44)  
SYN : no právě.
Koupím za 1,00 > prodám za 1,20 = marže 20 %, z čehož musím zaplatit náklady (mzdy, osvětlení), včetně zdravotního a sociálního pojištění za své zaměstnance ... a to co zbude podléhá zdanění ...

A je úplně jedno, jakým koeficientem ty hodnoty 1 nebo 1,20 násobíte. Čím vyšší koeficient, tím více lidí ... I když se dělá pro stát, tak stát negarantuje zhotoviteli díla cenu nafty pro stavební stroje. Takže když se vláda rozhodla, že se zvýši spotřební daň z nafty, aby naplnila státní kasu, tak zvýšení jistě nebylo provázeno navýšením ceny díla, ale s tím se musí vyrovnat zhotovitel v rámci své marže ...

Ona ta stavební firma má taky náklady, které se nevidí. Například SUBTERRA dlabající tunelu kolem Olbramovic samozřejmě zahrne do nákladů stavby i to co musí zaplatit za ubytování pracovníků na ubytovně v Benešově, cesťáky lidem - i když jim zaplatí "jen" jízdné vlakem na IN-KARTU > čili zákaznické jízdné, byť třebas jedou svým autem.
K "zázemí" stavby se musí postavit - byť provizorní příjezdové komunikace, které se po skončení stavby zlikvidují, pronájmy pozemků ...

Prostě je tam spousta výdajů model "100 krát nic umořilo osla", např. v rámci tunelu Blanka výstavba dřevěného nástupiště GYMNASIJNÍ ....

Z hlediska "zločinných firem" by směrodatná měla být ziskovost, nikoli marže ...

Tvrdím, že ministr nemluví pravdu, když říká, že má kasu prázdnou, že nejsou peníze. Peníze v objemu cca 40 miliard Kč na pozemní komunikace jsou, ale vláda je prostě NECHCE VYINKASOVAT v rámci odstranění nejvyšší daňové diskriminace a hodlá si to vynahradit zdaňováním stravenek a benefitů "v ceně obvyklé" s přijmem ve výši zlomku mnou uvedené částky...
Jak ty peníze získat jsem ministerstvu dopravy i financi popsal asi tak před dvěma roky ...
registrovaný uživatel SYN 
16.08.2010 (10:45)  
Zdeseny danovy poplatnik, Miroslav Zikmund: tak je jasné že se nám tu trochu pletou dohromady pojmy marže a zisk (tím nechci říct že to vy pletete, prostě se to občas plete), ale stejně tak jako MZ ukazoval na to že při marži 20% může být reálný zisk podstatně menší, tak bych rád poukázal na to že pokud firmy vykáží zisk pro účely zdanění na úrovni okolo 10% obratu pak to znamená že marže musely mít podstatně vyšší (zvlášť když si dovedeme živě představit co všechno se do účetnictví dostalo na straně výdajů - včetně ředitelova řidiče, náměstkovy milenky a dovolené v Karibiku pro správní radu atd.). No úplná specialita je ta jedna firma co má zisk ke zdanění skoro 20%, jakou marži musela mít ta... (jako jasně, též je možné že měla mizivé vedlejší a paušální výdaje, no ale to si dovedu představit jen tak že měla ředitele s malým sekretariátem a všechnu práci outsourcovala jiným, to pak ale je pouhý překupník).
16.08.2010 (8:44)  
@Miroslav Zikmund: I těch 20% je naprostý extrém. Už jsem ten odkaz dával do jiné diskuse, ale dám ho i sem: http://ekonomika.idnes.cz/jdeme-s-cenou-na-krev-tvrdi-stavebni-firmy-marzi-maji-pres-20-procent-1p2-/ekonomika.aspx?c=A100811_193432_ekonomika_abr

Firmy jako Metrostav, Skanska, AŽD jsou se ziskem hluboko pod 10% (před zdaněním). Logicky je teda třeba nejvíc ušetřit na železnici a převést peníze firmám, které mají ty marže nejvyšší, tedy těm, co stavějí dálnice a silnice. Jo a na ty marže v ABL se radši ani neptejte. Příklad jsem uváděl v oné sousední diskusi o zastavení investic na železnici.
16.08.2010 (0:50)  
Cestující: Ne, ani v nejmenším. Můžu vědět proč ta otázka?
15.08.2010 (23:31)  
Staňa Kulatý: "Žádný osobní přepravce nemůže být v plusu, to by buď musely být jízdenky nehorázně drahé(viz můj předchozí příspěvek), nebo vozidla 100% obsazené, což též jaksi nejde a nebude..."

Vy jste taky provokatér?
15.08.2010 (23:00)  
Jiří Hovorka : ono je zajímavé zamyslet se nad tím, co pan Bárta považujze za "zločin" stavebních firem. Mají údajně marži 20 %, takže je nutné je ztrestat ...

Vážený pan ministr si neuvěduje, že "marže obchodníka není zisk! Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd."

Docela by mne zajímalo, s jakou marží pracovala firma ABL pod jeho vedením, resp. zda pan ministr ví, s jakou marží pracuje provozovatel kantýny a závodní jídelny v budově ministerstva dopravy ...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.08.2010 (22:47)  
Prosím všechny diskutéry, aby se laskavě drželi tématu a nenechávali se jedním provokatérem dotlačit k zaplevelování diskuze nesouvisejícími komentáři a osobními útoky. Pana M-průvodčího veřejně vyzývám, aby podobného jednání propříště zanechal, jinak proti němu bude zakročeno v souladu s pravidly tohoto webu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko