..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

7.1.2018 - 16:00 - Další lokomotivy v parku AWT

TRAXX AWT, foto: AWT Ostrava — Dopravce AWT, operující především na Ostravsku, převzal 4. ledna do pronájmu dvě nové lokomotivy Bombardier Traxx řady 186. Moderní vícesystémové lokomotivy jsou již v parku tohoto dopravce zastoupeny, jde však o šest lokomotiv typu ES64U4 anebo ES64F4 od výrobce Siemens. Lokomotivy pronajímá na tři roky společnost Akiem a využití najdou například při vozbě silničních návěsů z Paskova do německého Herne. Lokomotivy tak pomůžou pokrýt stále vzrůstající poptávku po mezinárodní přepravě a zároveň zajistí větší flexibilitu služeb. Oba Traxxy byly vyrobeny v závěru roku 2017 a nesou typové označení F140 MS2e, jde tak o stejný typ lokomotiv, jakými disponuje například pražský dopravce Metrans, provozující kontejnerové vlaky v rámci celé Evropy.

Zdroj: TZ AWT

Havířov střed, foto: SŽDC Havířov — Havířovské železniční nádraží leží poměrně daleko od obou významnějších sídelních celků tohoto města, tedy jak od centra, tak od rozsáhlého sídliště Šumbark. Železniční trať se centru města přibližuje nedaleko zmiňovaného hlavního nádraží (ačkoliv to tento přídomek nenese) a v jednom úseku prochází pod ulicí Dělnickou, která spojuje střed města, nedalekou nemocnici, obchodní dům Globus a městské části Prostřední Suchá. Toto místo bylo již dávno vybráno jako nejvhodnější bod pro novou železniční zastávku, která by měla zjednodušit obyvatelům Havířova cesty do Ostravy či směrem na Český Těšín.

162.114 RegioJet, Sv 1010, Ostrava-Svinov, 25. 8. 2011, foto: Josef Petrák Ostrava — Již delší dobu existující myšlenka, že by byly ranní spoje dopravce Regiojet, vedené v trase Návsí – Třinec – Český Těšín – Havířov – Ostrava – Praha, ve své „ostravské části“ součástí integrovaného dopravního systému ODIS, narážela na povinné rezervace v těchto vlacích, které poněkud omezovaly myšlenku denního dojíždění těmito spoji z regionu Jablunkovska a Třinecka do Havířova či Ostravy. V úterý však informoval náměstek hejtmana MSK Jakub Unucka o vzniku dohody, která cestujícím právě toto zkvalitnění cest do škol či zaměstnání umožní.

Zahájení Czech Raildays 2013, foto: Matouš Danielka Ostrava — 18. června bylo velmi horké úterý a v Ostravě se otevřel veřejnosti 14. ročník železničního veletrhu Czech Raildays. Kdo by čekal nějaké převratné novinky, bude asi zklamán — České dráhy představily již prezentované vozy řady Bdmpee a Bbdgmee, stejně jako modernizovaný jídelní vůz WRmee816 v třetí inovované verzi designu interiéru. Do Ostravy se vydaly také jednotky RegioPanter (Škoda 7Ev) a RegioShark (Pesa LINK II), ale i ty již několik měsíců vozí cestující na pravidelných linkách. Z hlediska vozů pracovních zde byly zajímavé hlavně dva exponáty od Správy železniční dopravní cesty, konkrétně měřicí vůz a drezína pro údržbu trakčního vedení. Polská Pesa Bydgoszcz pro změnu ukázala krom zmiňovaného RegioSharku i elektrickou jednotku EN76 ELF pro Koleje Wielkopolskie.

25.5.2012 - 9:00 - Výluka úseku Ostrava-Svinov - Vítkovice přinese změny v dopravě

680.001-5, Výh. Polanka nad Odrou výhybna - Ostrava-Svinov, foto: Payus Ostrava — Od dnešního rána, 25.května 2012 7.00, zahájila Správa železniční dopravní cesty výluky mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava-Vítkovice, která skončí 28.června v 17.00. Ta přinese změny organizace dopravy na trati jak pro regionální, tak dálkovou dopravu. Dálkové vlaky budou jezdit mimo žst. Ostrava-Vítkovice a osobní vlaky budou úvraťovat ve výhybně Polanka nad Odrou. Expres 231 Kysuca pojede ze žst. Ostrava-Kunčice přes Ostravu-Střed do žst. Ostrava hlavní nádraží odkud bude pokračovat jako EC 137 Moravia do Budapešti. Opačný EC 136 Moravia bude mimořádně končit v žst. Ostrava-Svinov odkud bude pokračovat jako Ex 231 Kysuca přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice a dále po své trase do Žiliny a Sp 1642 pojede podle upraveného jízdního řádu též přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice kde vyčká příjezdu Os 3407 jako návazného vlaku ze žst. Ostrava-Vítkovice. Všechny osobní vlaky krom tří budou odjíždět v době pravidelného odjezdu a budou o cca. 10 minut opožděny. Vybrané vlaky (Os 3405, Os 3409 a Os 3413) budou odjíždět zhruba o 10 minut dříve, tedy bez přípoje od rychlíku z Brna. Předmětem výluky bude oprava mostu přes trať 270.

Zdroj: České dráhy

19.5.2012 - 15:00 - Motorové jednotky řady 814 v korporátním nátěru

814 190-5, foto: Whupi Český Těšín — Dvě motorové jednotky řady 814, známé také pod obchodním názvem Regionova, byly opatřeny nátěrem v korporátním stylu Českých drah, který vytvořilo v minulosti Studio Najbrt. Jedná se o vozidla 814.190-5 a 814.191-3 určená pro Moravskoslezský kraj. Tyto jednotky budou nasazeny na trať 322 z Frýdku-Místku do Českého Těšína, společně s dalšími dvěma v celovozovém polepu propagujícím nákup jednotek z daní evropských daňových poplatníků prostřednictvím fondů EU. Jedna souprava zůstane v klasickém žluto-zeleném nátěru vytvořeném studiem Konting. Zajímavostí je především to, že Regionovy se měly korporátnímu laku úplně vyhnout. Podle slov tiskové mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové nakonec budou v novém modro-bílém nátěru Regionovy zastoupeny v těchto dvou kusech. Slavnostní představení se bude konat 1. června 2012 ve Frýdku-Místku.

Zdroj: České dráhy

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:02
zapadá v 17:30

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Jiný svět ve stínu helvétského kříže (8. díl: Milán)
Dnešní den strávíme v Lombardii, a to především v Miláně. Na rozdíl od předchozích dílů si protentokrát budeme muset zvyknout na odlišný standard veřejné dopravy – turnikety na nádražích, plastové interiéry ...

Poslední příspěvek Možnosti obnovenia železničnej osobnej dopravy na trati Zvolen – Šahy
Súčasný stav železničnej osobnej dopravy na Slovensku nie je ideálny, pretože nad ňou visí mnoho otáznikov najmä v oblasti jej financovania. V minulosti bola zrušená alebo obmedzená osobná doprava na roznych ...

Poslední příspěvek Modernizácia mení stanice a zastávky na slovenskom koridore (1)
Cestujúci poznajú modernizáciu hlavnej trate číslo 120 Bratislava – Žilina ako (až priveľmi) častý dovod meškaní vlakov, obyvatelia k trati priľahlých miest a obcí zasa ako výrazný zásah do vzhľadu ich ...