..: Zastávka Havířov střed byla uvedena do provozu :..

Havířov střed, foto: SŽDC Havířov — Havířovské železniční nádraží leží poměrně daleko od obou významnějších sídelních celků tohoto města, tedy jak od centra, tak od rozsáhlého sídliště Šumbark. Železniční trať se centru města přibližuje nedaleko zmiňovaného hlavního nádraží (ačkoliv to tento přídomek nenese) a v jednom úseku prochází pod ulicí Dělnickou, která spojuje střed města, nedalekou nemocnici, obchodní dům Globus a městské části Prostřední Suchá. Toto místo bylo již dávno vybráno jako nejvhodnější bod pro novou železniční zastávku, která by měla zjednodušit obyvatelům Havířova cesty do Ostravy či směrem na Český Těšín.

Budování zastávky začalo v březnu letošního roku a zastávka s původním názvem Havířov nemocnice, mezitím přejmenovaná na Havířov střed, začala cestujícím sloužit v pondělí 16. října 2017. Nedaleko železniční zastávky se nachází i zastávka autobusové dopravy, kudy jsou vedeny jak linky městské hromadné dopravy, tak příměstské linky do okolí Havířova. Náklady na realizaci činí 37 milionů korun a podle předpokladů ji využije denně až šest set cestujících, kterým zde zastaví všechny regionální vlaky v trase Český Těšín – Ostrava – Opava a opačně. Cestujícím jsou k dispozici přístřešky s lavičkami i bezbariérový přístup. Zastávka je vybavena rozhlasovým informačním systémem a nechybí ani bezpečnostní kamerový systém. Kromě výstavby nové zastávky byl modernizován také železniční svršek a spodek, včetně trakčního vedení a traťového zabezpečovacího zařízení.

Zdroj: SŽDC


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.10.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


21.10.2017 (23:03)  
Dlouho jsem přemýšlel, jestli k té vaší víceméně uzavřené skupině něco napsat. Tak třeba pan Grill měl pro mně pár skvělých článků, třeba o NAD s tou řadící pákou, skvělé.A teď? Používá výrazy jak ze 4.cenove skupiny.
Jestli to ještě nevíte,tak v podstatě všichni už od vás přešli na ten duchodcovsky server, znáte jistě. A můj úhel pohledu?
Tady se nic neděje
registrovaný uživatel chio 
21.10.2017 (10:15)  
Bob88: Sú tam 4 schodiská, takže je to možné. Ďaleko od mostu je iba toto jedno v polovici rampy na 2. nástupište.
registrovaný uživatel Bob88 
19.10.2017 (17:41)  
Mě by zajímalo, jak je to s přístupem ze zmíněné ulice. Zastávka se zdá být přímo pod mostem, je ale možné z obou nástupních hran vyjít přímo na obě strany silnice? To schodiště (skoro se divím, že vůbec je) mi přijde zbytečně daleko od mostu. Rovněž autobusová zastávka není v jednom směru úplně nejblíže (až za světelnou křižovatkou nákupního centra).

Nic proti připomínkám ke vzhledu, ale tyto (ne)praktičnosti mi na některých zastávkách vadí mnohem více... typicky ty dlouhé bezbariérové přístupy, kdy člověk místo 10-20 schodů šlape 100 metrů.
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
19.10.2017 (11:16)  
zirecek: Tenhle hnůj jsem na vlastní oči viděl i na Kačerově, takže jde o typizovanou stavbu SŽDC, která vypadá všude stejně. A ze všech úhlů hnusně. Přitom i z betonu lze stavět účelně a elegantně zároveň. Bohužel se dost často zapomíná na dřevo, ačkoli je na druhou stranu jasné, že důvodem jeho vynechání je zbavení se starostí s údržbou. Tenhle shitty bunkr, kterej se stal rakovinou všech rekonstrukcí a novostaveb zastávek v ČR, je ostudou a plivnutím do tváře všem kvalitním architektům v ČR, jakož i kultuře cestování samotné.
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2017 (10:07)  
zirecek: za skleněné autobusové zastávky rozhodně nehoruju. Budka i přístupové cesty by měly být řešeny jednotně, je to jedno dílo. Ani nejsem proti betonu jako materiálu, je odolný a levný, OK. Ale i betonové opěrné zdi a boudy můžou vypadat dobře.
19.10.2017 (9:56)  
Dělat závěry z fotky z nadhledu z rozestavěné stavby není ideální. Z výšky pohledu kolemjdoucího cestujícího to není tak špatné. Připomíná mi to debaty nezakrytování střešní výzbroje Panterů.
Jakékoliv snahy o přístřešek skleněný po vzoru Bus zastávek nebo s dřevěnou vyplní končí stejně - vandalismus. Tato betonová kukaň je v dlouhodobém výsledku lepší v našich podmínkách. Její oprava obnovou nátěru je rychlá a levná. Také je funkčnější při dešti než skleněné Bus zastávky s mezerou mezi panely a od země, kde jsi za chvíli mokrý a je ti zima.
Z mého pohledu by měly být architekti více činní u vizuálního návrhu podchodů a větších nástupišť. Podobně také u vozů ČD jako protiváha jednolité šedi interiéru.
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2017 (9:47)  
Vlad: samozřejmě, nemusí to být vystudovaný architekt, ale kdokoliv, kdo si to vezme za své... Zatím se zdá, že nikdo takový tam není.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
19.10.2017 (9:31)  
(OT) Keprt: Ani architekt nemusí být na SŽDC. Stačí trošku osvícený investičák, který si spočítá, kolik různých zastávek čeká v příštích 10 letech rekonstrukce. A vypíše architektonickou soutěž, kde nadefinuje základní požadavky rozměrové, na relativně snadnou udržovatelnost, blbovzdornost... Když se navíc obrátí na studenty fakult architektury, VŠUP..., tak se mu jistě sejde na stůl dostatek návrhů, ze kterých vybrat dva tři by nemusel být problém.
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2017 (9:03)  
MG: bohužel ještě nikoho na vedení SŽDC, resp. MDČR, nenapadlo, že správce takového objemu a druhu budov by měl mít svého architekta, který by své kolegy stavaře a ekonomy usměrňoval. Někde se do věci vloží město, Havířov sice má v čele Odboru územního rozvoje člověka s titulem Ing. arch., ale ta zastávka, viděno takhle z dálky, opravdu pěkná není.
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
19.10.2017 (8:09)  
Proč musíme mít ty nejhnusnější železniční zastávky v civilizované Evropě? Nikomu nepřijdou odporné ty betonové, kentusácké boudy?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko