..: Články - ČR Jihomoravský :..

cedule 555.0186, foto: KPKV Vážené dámy, vážení pánové,
kolegové z Klubu přátel železnic Českého ráje na jaře sháněli finanční prostředky na opravu kotle parní lokomotivy 310.0134. Obrátili se, mimo jiné, na čtenáře ŽelPage a i díky Vám se podařilo kotel opravit. I náš Klub přátel kolejových vozidel Brno je v podobné situaci. Snažíme se zachránit a znovu zprovoznit parní lokomotivy, které za dob Československa dojezdily. V naší sbírce máme 45 hnacích vozidel, z toho 7 parních lokomotiv. Jednou z nich je němka 555.0186. Rádi bychom jí dodali její bývalý lesk, ale jen naše finanční prostředky na to nestačí. Chtěli bychom i Vás poprosit o pomoc.

111, Flintsbach - Oberaudorf, foto: Tomáš Kubovec Berlín/Brno — Již počátkem roku vyjádřil německý ministr vnitra Hans-Peter Friedrich znepokojení nad bezpečnostní situací v Německu. V té době probíhala občanská válka v Mali a znovu se komplikovala situace v Egyptě. Rozhodl se proto prosazovat přísnější zákony o boji proti terorismu. Připomínal i islámský útok ve Frankfurtu. Jednou z věcí, které si vytkl za prioritu, je rozšíření kamerových systémů a prodloužení doby, po kterou je možno archivovat záznamy kamer.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Reportér VLAKY.NET v hledáčku paparazziho a jiné úkazy
Německý kamarád se mne ptal, co plánují na Velký pátek. Chtěl jsem se svézt parním vlakem z Mostu do Lovosic. Bohužel jsem kamaráda nedokázal přimět k tomu, aby vytáhl auto z garáže a jel se mnou přes ...

Poslední příspěvek Na hranici Balkánu (3. díl: Salzburg, Tauernbahn)
Třetí díl cestopisu strávíme převážně v Rakousku. Zaměříme se na MHD v Salzburgu v čele s jejími trolejbusy, které vykazují řadu odlišností od našich zvyklostí, a v poledne usedneme do Railjetu, směřujícího ...

Poslední příspěvek Střípky ze setkání parních lokomotiv v Drážďanech
Jako každý rok touto dobou, i letos se ve dnech 6. – 8. dubna v saské metropoli konal svátek příznivců parních lokomotiv, Dampflokfest Dresden. Byť nebyl prost některých nedostatků (stroje 18 201 a 03 ...