..: Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu :..

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Filip Novotný Poslat mail autorovi | 24.5.2013 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kobros 
01.07.2013 (12:35)  
Takovych par dotazu k vyhybkam v Brne.
Proc vlastne v Brne nejsou vyhybky jednak na severni strane Zidneic (a je jedno, jak se to papirove jmenuje), dale pak v Cernovickem trianglu na moste pres Olomouckou ulici a dale priblizne u mostu nad Hnevkovskeho ulici v miste soubehu vlarske a prerovske trati?
A jeste me napada dotaz: Proc kdy jedu z Brna hl.n nekterym osobackem smerem Slavkov a ten jede pres Zidenice, proc zastavuje v Zidenicich na koleji vedouci do Trebove? Co jsem se dival, tak vyhybka, aby mohl vlak prejet vne a nestal na trebovske koleji, tak ta v Zidenicich od hl.n. je. Nebo je ta vyhybka nefunkcni?
Prijde mi, ze to je par vyhybek, ktere ale jednoznacne museji zlepsit prujezdnost Brnem. Hlavne vyhybka v cernovickem trinaglu by vyrazne zlepsila nakladni dopravu ze smeru od Slatiny.
29.05.2013 (1:32)  
??? Norma se jmenuje takto: "Navrhování kolejišť ve stanovištích a dopravnách celostátních drah"
28.05.2013 (23:30)  
M:
Definice se dají najít částečně ve vyhlášce 173/95 (Dopravní řád drah), podrobněji pak v TNŽ 73 63 11.
registrovaný uživatel Martin Grill  mail  
28.05.2013 (20:30)  
Rozhodně se nejedná o přípravné práce pro přesun nádraží. Na to nejsou a (pravděpodobně nikdy) nebudou peníze - naštěstí. A co se týče využití Dolního - co vám na tom vadí? Podle mě to bude příjemné zpestření... :o)
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
27.05.2013 (22:34)  
vikititor: kde máte "výstavbu nového Brno hl.n."? Překopalo se půl Heršpic (a vznikla myčka) a postavil se kus nákladního průtahu. Přičemž, a to pozor, toto řešení je alternativně navrženo jako fungující, ať už bude časem nádraží v odsunuté či ve stávající poloze. Plány jsou dvojí, resp v jedněch plánech jsou dvě barvičky :-)

(upřesním: ty plány, co mám, jsou asi 2 roky staré, možná je už dávno všechno jinak; ale nebojte, ono nebude platit ani to ;-P )
registrovaný uživatel M 
27.05.2013 (16:56)  
Ta "smicka" je od nadrazi (mimochodem, je to vlastne definicne nadrazi?) asi pul kilometru. Zas az tak vedle to neni
registrovaný uživatel kave 
27.05.2013 (14:14)  
vikititor:
EC budou zastavovat na dolním i v Židenicích.
27.05.2013 (12:13)  
honzahol - původně jsem měl podobnou myšlenku, ale představa, že jsem výpravčí na stanici Židenice v době výluky tratě na hl. n. a musím zabezpečit obraty, průjezdy osobní i nákladní dopravy, je lepší, když to tudy jen prosviští bez zastavení..

I pro cestující by to bylo myslím přívětivější.. páč vedle stanice je smička tramvaje a dost místa pro busy..
27.05.2013 (12:08)  
Volali jsme po oživení investic na ŠŽDC? - že byly zastaveny v době "krize".. Mno tak, teť to vypadá, že je naopak moc rozkopaného na jednom místě.

Most musí být v dezolátním stavu, když se to vyplácí - vzhledem k probíhající stavbě nového Brno hl. n.
registrovaný uživatel M 
27.05.2013 (9:44)  
Uzasna debata na tema, jestli jsou Zidenice stanice nebo ne (mozna by nekteri mohli pouzit i jinou cast mozku nez tu modrou a pokusit se pochopit, ze vyznam slova stanice neni nutne jen ten "odborne-definicni", ale ma to vyznam i v obecne mluve), je sice zajimava, ale neni nekde nejaky verejny zdroj, kde by ty informace byly "pohromade"?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko