..: Aktuality a články :..

obrazekTraťový radiový systém TRS - České dráhy v průběhu 90. let výrazně zvýšily pokrytí svých tratí radiovým systémem, který umožňuje komunikaci mezi strojvedoucími vlaků navzájem i s výpravčími a dispečery. V současnosti je pokryto různými radiovými systémy asi 50 procent tratí v České republice, kde doplňují běžné zabezpečovací zařízení a zvyšují tak bezpečnost železniční dopravy. Nejrozšířenější systém je v Česku vyvinutý tzv. traťový radiový systém TRS. Vybaveny jsou jím tratě od Ústí nad Labem přes západní a jižní Čechy až na Moravu a síť železnic ve východních Čechách. České dráhy s cílem minimalizovat rizika srážky dvou vlaků např. v případě neuposlechnutí návěsti stůj strojvedoucím nebo při chybě výpravčího na tratích s nižším stupněm zabezpečení, nechají zařízení TRS upravit pro jednoduchou a rychlou obsluhu tlačítka STOP, kterým může výpravčí ze stanice zastavit všechny ohrožené vlaky vybavené příslušnou radiostanicí. Prototyp upraveného zařízení by měl být hotov do září, v průběhu října a listopadu se uskuteční testování ve stanici Heřmanův Městec ve východních Čechách. V případě úspěšného odzkoušení a schválení upraví České dráhy v průběhu roku 2004 i všechna ostatní zařízení traťového radiového systému TRS. TRS je český národní radiový systém, který se využívá na všech typech tratí.
Zdroj: České Dráhy , AŽD

obrazekHradec Králové - Navštívili jsme muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky ČD v areálu společnosti Signalmont v Hradci Králové. Pavel s Ondrou udělali fotoreportáž. Je to taková pozvánka na příjemné strávení volného času. Naše prohlídka trvala téměř čtyři hodiny a to za pouhých 20 korun.

obrazekSprejerství - nedávno jsem si přečetl článek na serveru parime.cz kde je popis takzvané sprejerské akce za účelem počmárání vlaku či jiné věci. Ale skupinka byla zastavena pochůzkaři police čr jak to dopadlo a jak to asi ve většině případů dopadá si můžete přečíst zde.

obrazekHradec Králové - Královéhradecká rada města odsouhlasila pořízení pomníčku, který bude u železničního přejezdu v Hradci Králové - Březhradě připomínat oběti srážky autobusu MHD a osobního vlaku. Tragédie se stala začátkem dubna a zahynuli pří ní čtyři cestující z autobusu. Dodnes lidé nosí na místo havárie květiny a černý den zde připomínají i dřevěné křížky. Schválili jsme záměr na pořízení pomníčku a hlavní architekt má za úkol vybrat vhodné místo pro jeho umístění. Rovněž bude zadáno vypracování studie architektonického návrhu jeho podoby, potvrdil náměstek hradeckého primátora Josef Malíř. Zatím není rozhodnuto o tom, jak vysokou částku město na pomník vyčlení.K havárii došlo tak, že autobusový spoj MHD, vyjíždějící pravidelně z Březhradu do centra krátce před šestou hodinou ranní, vjel po několika desítkách metrů na přejezd bez závor. Právě v té chvíli se přiřítil asi pětaosmdesátikilometrovou rychlostí osobní vlak, jedoucí z Pardubic do Jaroměře. Lokomotiva zasáhla zadní část autobusu, v němž sedělo osm lidí. Řidič a trojice cestujících zemřeli na místě, čtyři další lidé utrpěli různě vážná zranění.Vyšetřování příčin není dosud ukončeno. Policie stále nemá výsledky analýz drážního zabezpečovacího zařízení a technického stavu autobusu, uvedla mluvčí hradeckých policistů Anna Pešavová. Pitva řidiče prokázala, že neměl v krvi alkohol a v době střetu byl zcela zdráv.
Podrobnosti o nehodě si můžete vyhledat vyhledáváním nebo přečíst článek na serveru novinky.cz a to zde
Zdroj: novinky.cz

informaceJadran Express - pohodlná cesta vlakem do Splitu - Cestovní kancelář Českých drah zavádí ve spolupráci s akciovou společností Jídelní a lůžkové vozy od 20. 6. do 14. 9. 2003 nové sezónní spojení na Jadran. Naši zákazníci tak mohou využít jediného přímého vlakového spojení z České republiky do Chorvatska. Zvláštní vlak do Splitu bude odjíždět každý pátek z Prahy hlavního nádraží v 9.40 hodin s příjezdem do Splitu v sobotu v 10.11 hod. Ze Splitu se bude vracet vždy v sobotu v 16.35 s nedělním příjezdem do Prahy v 17.25. Jadran Express pojede po trase Praha hlavní nádraží - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav - Graz - Maribor - Zagreb - Split. Cena zpáteční jízdenky pro dospělé činí 1990, - Kč, pro dítě do 12 let 1600.- korun. Při zajištění lehátka je to 3500.- Kč, resp. 2800.- Kč. K dispozici jsou i lůžka. Do Splitu je možné sebou přepravit auto, motocykl a přívěs - jejich naložení a vyložení je možné v Praze a Splitu. Za přepravu dopravního prostředku a jízdenku pro řidiče s lehátkem zaplatí náš zákazník 3990, - Kč. Jídelní a lůžkové vozy, a. s., zajistí po cesté ubytovací a cateringové služby. V předprodeji je možné zakoupit si menu na celou cestu (obědy, snídaně a večeři), ale totéž lze učinit i na místě. Ve vlaku je zabezpečena přeprava větších zavazadel, kol, surfů i psů. Děti do 4 let věku bez nároku na místo pocestují zdarma. Zákazníci si mohou zakoupit i jednosměrnou jízdenku. Do soupravy je zařazen jídelní vůz se speciálním ceníkem. V cílové stanici je možné využít autobusové transfery do 23 nejznámějších letovisek Dalmácie.

obrazekPraha - S téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly staré, již nevyhovující konstrukce, bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba Nového spojení, takže nová část mostu se bude používat až po dokončení 1.etapy Nového spojení. Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že kolejiště může být kdykoliv měněno, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

informaceČeské dráhy sníží náklady na svůj autoprovoz - V rámci úsporných opatření přijímaných současným vedením Českých drah dojde také ke snížení nákladů na automobilový provoz. České dráhy, a. s., mají 900 automobilů různého typu a pro různé účely, jejich provoz je spojen s poměrně vysokými fixními náklady. Proto dojde k omezení jejich počtu. Zrušeno bude několik desítek nejstarších vozidel, jejichž stáří je i více než deset let. U těchto automobilů jsou vedle vysokých fixních nákladů také velké náklady na údržbu a samotný provoz. Zároveň se zrušením starých nehospodárných aut dojde k efektivnějšímu využití novějších vozidel. Další změnou bude snížení počtu vozů řízených profesionálními řidiči a podobně jako v jiných podnicích se ve větší míře uplatní tzv. referentské řízení. Další významné úspory přinese v budoucnosti změna nákupu nových vozidel, která nahradí dosluhující a provozně drahá auta. České dráhy budou chtít nakupovat vozy v ucelených sériích za cenově výhodnějších podmínek a se zajištěním nadstandardního servisu. V současné době se však s ohledem na úsporná opatření žádná vozidla nenakupují.

obrazekobrazek V sobotu 31.5 dojezdil Hradecký bulík 464.008. Rozloučení proběhlo při neveřejné jízdě z Hradce Králové do Náchoda. Již není způsobilý jízdy ale uvažuje se o navrácení do provozuschopného stavu. Mohly jste ho spatřit na akci TT Víkend kde stál ve stanici Všestary. Doufám že ho nevidíme na kolejích naposled. První snímek je památný list vydávaný u příležitosti prohlídky lokomotivy a druhý dnešní snímek ukazuje jak stojí v PJ Hradec Králové kde asi delší dobu takto zůstane...

obrazekDen dětí s pojišťovnou - To je oficiální název nostalgické akce kterou povede 24.5 šlechtična 475.111 z Hradce Králové. Souprava ve složení 475.111 vozy Bam se rozjede na okružní jízdu po východních Čechách kde navštíví města jako Chlumec n.C. - Stará Paka - Trutnov hl.n. - Starkoč a pojede zpět do Hradce Králové. Akce začíná oficiálně v 8:00 kdy se má šlechtična rozjet na výše zmíněnou trasu. Konec návratem do Hradce Králové by měl být okolo sedmé hodiny. Jízdné bude zvláštního tarifu. Telefony na pořadatele akce ... 604704906, 606291243, 603202040
email: imc.plzen@post.cz ..... Želpage team nebude samozřejmě chybět.

bleskovkaČerný jih evropy Čtyři vlaky na jihu Evropy ráno nedovedly koleje k cíli. Za úsvitu se srazily nákladní soupravy asi sto kilometrů jižně od Lisabonu. V lokomotivě nepřežil železničář, další zřejmě uhořel. O štěstí mohou mluvit pasažéři rychlíků, které při kolizi vykolejily v Římě. Na dvacet z nich bylo jen lehce zraněno.Dvě nákladní soupravy se za úsvitu čelně srazily u portugalského Sines a začaly hořet. V lokomotivě zemřel železničář, další se pohřešuje.
Ráno se srazily dva rychlíky u nádraží Tiburtina na severovýchodě italské metropole. Vykolejilo šest vagonů a lokomotiva, která narazila do lehátkového vozu. Některé vagony se převrátily na bok.Cestující považují za štěstí, že jen dvacet z nich bylo lehce zraněno. Vlaky vezly v ranní špičce téměř tisíc pasažérů.Na místo nehody okamžitě přijelo množství sanitek a hasičských vozů. Naštěstí nikdo nezemřel, zranění nejsou vážná, oznámil vládní představitel Emilio del Mese. Jeden pasažér si zlomil nohu, několik dalších včetně těhotné ženy utrpělo šok.Rychlíky intercity se srazily kolem půl deváté. Spoj číslo 834 jel ze sicilského Agrigenta do Milána, mezinárodní rychlík 287 mířil z německého Mnichova na jih do Neapole. Jeden z vlaků nerespektoval signál k zastavení, sdělil Emilio del Mese
Zdroj: idnes ... foto: Reuters ...

« Novější zprávy | 1 2 3   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14