..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Vlak Arrivy na Masarykově nádraží, foto: Aleš PetrovskýPraha — Předposlední záříjové pondělí na pražském Masarykově nádraží bylo již na první pohled neobvyklé. Kromě běžných příměstských a regionálních vlaků Českých drah se totiž na páté koleji objevovala v Česku doposud nepříliš známá starší motorová jednotka společnosti Arriva vlaky, nového dopravce, který právě od 23. září zahájil pilotní provoz svých osobních vlaků u nás. Start byl sice o poznání méně okázalý, než původně naznačovaly loňské tabulky jízdních řádů, i tak ale přináší Arriva vlaky do regionální dopravy v okolí Prahy několik pro cestující příjemných novinek, kterých se zatím u majoritního dopravce nedočkají. První dny provozu byly pro zelené vlaky Arrivy spíše zkouškou, jak vlastně provoz bude vypadat, a cestujících příliš nebylo, i tak se ale odstartování projektu společnosti obešlo bez zásadních komplikací.

Narozeninový vlak nedaleko Zásmuk, foto: Matouš DanielkaKolín — Další rok rychle uplynul a s rokem letošním přišlo i další výročí založení portálu ŽelPage. Jak je již v posledních letech tradicí, oslavy se nesly ve znamení jízdy zvláštního vlaku, který se tentokrát podíval do oblasti středních Čech, konkrétně na Kolínsko. Vlak, který byl tvořen historickým motorovým vozem M 262.1002 (831.113) společnosti Junior Market, projel několik zajímavých železničních tratí, včetně různých spojek, nebo již běžně nepoužívané tratě 013, kde se běžní cestující již jen tak vlakem nesvezou a jezdí zde pouze sezónní nostalgické motoráčky. Pojďme se tedy nyní podívat, jak tedy vlastně letošní narozeninová jízda ŽelPage probíhala.

Historická souprava, foto: ŽMZ, o.s. Zlonice - Letošní sezóna Železničního muzea Zlonice byla v pořadí již patnáctá, dalších let se však muzeum pravděpodobně nedočká. Jeho provoz v současné podobě před nedávnem označil Živnostenský úřad ve Slaném jako nelegální. Zájemci tak mají poslední čtyři záříjové soboty, kdy mohou muzeum navštívit. Po té bude činnost muzea s nejvyšší pravděpodobností ukončena. Důvody shrnuje předseda občanského sdružení Klub Železničního muzea Zlonice Tomáš Čech: "Živnostenský úřad došel velmi svérázným výkladem Zákona o sdružování občanů k závěru, že zde členové spolku provozují nelegální živnostenskou provozovnu." Vyjádření úřadu se nepodařilo získat, vedoucí živnostenského odboru Lucie Ovšonková uvedla, že k situaci nebude poskytovat žádné informace.

21.5.2012 - 8:14 - V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce

Praha hlavní nádraží - Výh. Praha-Libeň Vítkov, foto: Chary Praha — Nový jízdní řád přinese změny i v Praze a Středočeském kraji. Tato oblast přitom bude prakticky jediná, kde dojde k nárůstu objemu objednaných vlaků, a to až o tři procenta. K posílení provozu totiž dojde zejména na trati 173 mezi Prahou a Nučicemi a také na tratích 091, 122 a 231. Několik spojů nově pojede i v rámci Městské linky. Mezi další, neméně důležité změny patří i nasazovaná vozidla – častěji se zde setkáme s jednotkami řady 471 CityElefant a Regionovami. Do systému linek pražského Eska budou zařazeny i všechny ostatní tratě v Pražské integrované dopravě, které tam doposud nejsou.

9.11.2011 - 17:00 - Trať 220 u Benešova postihl výpadek elektrického proudu

363.127 v čele rychlíku mezi Červeným Újezdem a Střezimíří, foto: Andrew33 Benešov u Prahy (aktualizováno 10.11. 14.30) — Dne 9. listopadu, kolem třetí hodiny odpolední došlo na trati 220 mezi Benešovem u Prahy a stanicí Střezimíř k rozsáhlému výpadku dodávky elektrického proudu. Z tohoto důvodu je provoz na trati výrazně omezen a mnohé vlaky nabíraly vysoká zpoždění, jiné jsou pak ve své trase zkráceny nebo dokonce zcela odřeknuty. Zavedena byla náhradní autobusová doprava a současně se pracuje na opravě. Ta však potrvá, dle vyjádření Českých drah, minimálně do dnešní půlnoci. V provozu dochází vlivem mimořádnosti také k zajímavostem v řazení. Například na rychlíku 647 z Prahy do Českých Budějovic byla k vidění čtyřvozová příměstská jednotka řady 452. Částečně se také projevil nedostatek personálu drah a špatné informování cestujících ze strany SŽDC jako správce infrastruktury a také ze strany dopravce Českých drah. Několik minut před pátou hodinou bylo již obnoveno napájení v úseku Benešov u Prahy - Ješetice. I přesto se však mezi Benešovem a stanicí Střezimíř objevují opakovaně náhlé výpadky. Vlaky R 657 z Prahy do Benešova a R 200 v opačném směru byly vedeny náhradními soupravami. Aktuálně je provoz obnoven, k vyšším zpožděním by tak už docházet nemělo.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage

17.8.2010 - 15:00 - Mezi Olbramovicemi a Táborem málem došlo ke střetu dvou vlaků

Ex 101 Jóže Plečnik, Tábor, foto: Václav Růžek Ješetice/Heřmaničky — V pondělních ranních hodinách dne 16. srpna 2010 proti sobě vyjely dva vlaky mezi stanicemi Heřmaničky a Ješetice na trati 220. Jako první vyjel ze stanice Heřmaničky vlak InterCity 101 Anton Bruckner. Následně vyrazil rychlík 636 v 8.30 hodin ze sousední stanice Ješetice a vydal se na stejný úsek jednokolejné trati jako vlak InterCity. Jak již máme ověřeno, tragédii duchapřítomně zabránil výpravčí z železniční stanice Ješetice, který vlaky zastavil pomocí funkce „generální stop“. Do srážky po zastavení chybělo projet dvoukilometrový úsek trati. Díky pohotové reakci nedošlo k nehodě a zraněním. Trať byla celé dopoledne v důsledku šetření příčiny mimořádné události uzavřena. Provoz byl obnoven ve 12.20. Dosavadní vyšetřování Drážní inspekce ukázalo, že se nejedná o technickou závadu, ale o selhání lidského faktoru.

Zdroj: Drážní inspekce, Aktuálně.cz, ŽelPage

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12